Strona 1 z 2

jak prawidłowo naciągnąć łańcuch??

Post: 24 marca 2008, 13:23
autor: Adrian
witam zmieniałem zebatki i teraz chciałbym dobrze naciągnąć łańcuch.Wie może ktos jak to powinno byc??? Pozdrawiam

Post: 24 marca 2008, 13:57
autor: Jacek
Witam !
Przy naciaganiu lancucha wazne jest aby zostawic odpowiedni luz . Wartosc luzu podana jest na naklejce na oslonie lancucha . W 929 wynosi on 45 mm i mierzy sie w srodkowej dolnej czesci lancucha i wazne aby w momencie pomiaru motocykl nie byl niczym podparty . Najlpepiej zrobic to z pomoca drugiej osoby .
---
pozdrawiam

Post: 24 marca 2008, 14:33
autor: kazan
w sc33 ten luz powinien wynosić 30-40mm, zresztą ściągnij sobie serwisówkę, tam zawsze znajdziesz potrzebne ci dane

Post: 24 marca 2008, 15:24
autor: Adrian
dzieki za pomoc:) ps.naklejke mialem ale wlasnie ostatnio ja zdmuchlo podczas mycia.

Post: 24 marca 2008, 23:13
autor: Tylik
Podepne się do tematu bo też mam nowy napęd, a szkoda byłoby gdyby jego żywotność trwała bardzo krótko.. :)

- czy sprawdzając luz pomiędzy zębatkami na środku, podnosząc łańcuch do góry (prawidłowo naciągnięty) NIE POWINIEN on dotykać tylnej części plastikowego ślizga łańcucha czy tylko dolnej części wachacza ?

- ile powinien wynosić luz przy nacisku dolnej części łańcucha w dół ? (w góre jest ok. 30-40 mm..)

- czy wam także nie zgadzają się za dokładnie kreski po obu stronach napinaczy przy prawidłowym - prostym ustawieniu koła ?

Post: 24 marca 2008, 23:21
autor: Adrian
moje kreski sie idealnie zgadzaja.

Post: 25 marca 2008, 00:00
autor: tomogt
albo zle ustawiasz kolo albo masz cos nie tak .zawsze powinno byc na kreski---nie patrz na to ze od kola do wachacza sa rozne odleglosci z prawej str. i z lewej u mnie tak jest .najdokladniej prawidlowo kolo ustawisz na sznurek ale to we dwoje trzeba zrobic.
pozdro

Post: 01 kwietnia 2009, 12:49
autor: banshee
kazan pisze:w sc33 ten luz powinien wynosić 30-40mm, zresztą ściągnij sobie serwisówkę, tam zawsze znajdziesz potrzebne ci dane


Czy moto ma stać na kołach nieobciążone? Czy ma usiąść kierowca na moto i drug aosoba sprawdza, czy jest 30-40mm?
Wartość ta mówi o amplitudzie? (max w górę i max w dół = 30-40mm)?

Post: 01 kwietnia 2009, 14:14
autor: LENAR
banshee pisze:Wartość ta mówi o amplitudzie? (max w górę i max w dół = 30-40mm)
dokładnie, jak się mówi że luz ma być 40mm to chodzi o amplitudę (czyli od max w dół do max w górę) na dolnym odcinku łańcucha w połowie rozpiętości pomiędzy zębatkami

banshee pisze:Czy moto ma stać na kołach nieobciążone?
tak, ten luz 30-40mm już uwzględnia to że jak siądzie driver to łańcuch się trochę napręży i będzie wtedy ok, kolega kiedyś trochę za mocno naciągnął łańcuch w swobodnie stojącym moto i jak na niego siadł to łańcuch się zrobił jak struna w gitarze

Post: 01 kwietnia 2009, 14:31
autor: banshee
dzięki LENAR

Post: 01 sierpnia 2013, 20:51
autor: dd__88
Witam podepne sie do tematu bo nie chcialem zakladac nowego .... Dzisiaj naciagalem lancuch i zrobilem to za mocno i po przejechaniu paru km zebatka zdawcza zaczela cos szelescic i wydaje mi sie ze sie wykrzywila ..... albo walek zdawczy sie wykrzywil ... czy to mozliwe ??

Post: 01 sierpnia 2013, 21:16
autor: cbrstreet
dd__88 pisze:Witam podepne sie do tematu bo nie chcialem zakladac nowego .... Dzisiaj naciagalem lancuch i zrobilem to za mocno i po przejechaniu paru km zebatka zdawcza zaczela cos szelescic i wydaje mi sie ze sie wykrzywila ..... albo walek zdawczy sie wykrzywil ... czy to mozliwe ??

moim zdanie nie ma opcji się tam coś skrzywić :/ dlaczego takie twierdzenie :|
a smarowanie jest