Strona 1 z 6

Spalanie SC33

Post: 31 marca 2008, 11:43
autor: Luki213
Czesc chlopaki. Mam do Was pytanie. Ile powienien spalac benzyny fire? Wiem ze w katalogu podaja od 4L do 8L a jak to jest w rzeczywistości??? Wiem ze zalezy to od roznych czynnikow uklad wydechowy, gazniki, filtr, zebatki. Powiedzcie ogolnie ile standardowo powinien palic przy zapier..... i przy spokojnej jezdzie w trasie i w miescie. Pytam Was poniewaz jestm amatorem na SC33 i nie krece zbyt sprawnie manetka i mi spala 12,5L !!!! :evil: na 100km. Mysle ze to troche za duzo!!! Fireblade mial byc taki oszczedny a pali jak stara JAVA :) Z kazdym dniem sie rozkrecam na nim i boje sie ze jak dojde do wprawy to nie wiem czy dojade z podworka na stacje paliw :D Moj cukiereczek jest z 98r pierwsza rej. 2000 jest swiezo sprowadzony i naprawde zadbany, normalnie lalka myslicie ze synchronizacja i czyszczenie zrobia swoje i to od tego zalezy?? motor zadnego tuningu nie ma tylko sport wydech, caly oryginal. Pozmozcie bo od kiedy go kupilem pracuje TYLKO na paliwo :mrgreen: a gdzie reszta rzeczy eksploatacyjnych???

Post: 31 marca 2008, 12:07
autor: Piotrek
Sam wydech wiele nie da, a moze pogorszyc. Ja mam K&Na, Dynojety i wydech Micron Magnex. Licze sobie spalanie 7- 10 litrow. Twoje spalanie 12,5 bez jadzy ciagle do odciecia, sugeruje zajrzenie do filtra powietrza i regulacje gaznikow.

Post: 31 marca 2008, 15:14
autor: krolik
Wydech przelotowy, reszta seria. w trasie jak latam w okolicy 140-160 to pali niecale 6 litrów. Na pelnym kreceniu pali 10... w sumie to nigdy nie przekroczylem tej granicy, nawet uczac sie latac na kole caly czas na 1 biegu.... 12,5 to duzo za duzo. Zobaczyc filtr i zrobic regulacje i synchronizacje

Post: 31 marca 2008, 18:08
autor: kazan
na trasie przy prędkośc do 140km/h w zeszłym sezonie brała 6 litrów, teraz jest nowy napęd, łożyska itp. więc może pare setek poniżej 6litrów zejdzie

przy duszeniu ostro chyba nigdy nie przekroczyłem 9,5

wydech LeoVince

Post: 31 marca 2008, 18:11
autor: Luki213
Bylem u kumpla co dlugo lata bladym i mowi ze synchronizacji nie trzeba bo b.dobrze sie wkreca na obroty, pracuje rowno takze jak mam wydac 200 pln na serwis to wole sie upewnic. Myslicie ze filtr jest tego powodem?? Spalanie rzedu 12,5L to masakra!!! :shock: zajrze dzisiaj do tego filtra bo juz zaczynam miec wku....

Post: 31 marca 2008, 18:44
autor: Tomek RR
Witam ,moja sc 28 z silnikiem z 94 rok pali mi 13,2 na 200 km czyli ok 6 na 100 km,zaznaczam ze filtra powietrza nie mialem wymienionego dopiero teraz wymienilem wczoraj a w dodatku do tych co wolno rozkrecac motor nie należe.Stanowczo pali Ci za dużo pozdrawiam.

Post: 31 marca 2008, 19:09
autor: Waterblade
Ja wczoraj zrobiłem 400 km :) i mam świeże dane co do spalania. Przed samym wyjazdem z Gołdapi (mazury) wymieniłem olej, filtry i napęd. Do Olsztyna przy spokojnie jeździe 100-130km/h spalił 12,5L na 200km. Gdy zajechałem do Gdyni (kolejne 200km) spalanie wyszło prawie 13L ( średnia około 150km/h. A co do maksymalnego spalania to tak jak kolega Krolik napisał, nawet na 1 i 2 biegu i gumowaniu nie spaliła mi więcej niż 10 litrów.

Post: 31 marca 2008, 20:21
autor: crazyduck
witam moj franek,od pelnego zbiornika do rezeryw robi 225 km,nie tylko przy 120 nawet i po 200 km/h,co do synchronizacji to na sluch niczego nie sprawdzisz chyba,bo na sluch to sobie,mozna pogdybac,gazniki trzeba podlaczyc do wakuometorow, no i ustawic dawki zsynchronizowac,tak jak ,sobie to robilem w sobote i praca silnika to muzuka dla mojego ucha :mrgreen:

Post: 31 marca 2008, 21:40
autor: goOly19
a panowie ja przejedzam okolo 125 mil do wlaczenia sie rezerwy czyli okolo 200 km czyli wchodzi 14 litrow? czyli wychodzi 7 ta? w trasie tym nie potrafie jechac 120:( tak mysle ze do 140-250 tak, a jak to jest z predkosciami na poszczegolnych biegach bo czytalem ze na 2 mozna 195 mi obecnie udalo sie 180 i juz na pograniczu czerwonego i nie wiem czy dalo by rade do 200 bylo a wy jak tam?

Post: 31 marca 2008, 21:53
autor: Luki213
Filtr sprawdzilem jest nówka sztuka czyściutki i elegancki, z jednej strony obudowa filtra byla peknieta (w najwezszym miejscu) to ja skleilem ale jezeli mowicie ze koniecznie trzeba na regulacje i wakuometr to pojade. Powiedzcie jeszcze ile u Was kosztuje czyszczenie, synchronizowanie i badanie wakuometrem i gdzie to robicie w autoryzowanych serwisach HONDY czy u moto-doktorów??? U mnie to koszt rzędu 180zł, a samo synchro 80zł u moto-doktora.

Post: 31 marca 2008, 22:44
autor: marcinSC33
Moja całkowita seria standard filtr,oryginał wydech...wciąga na trasie przy spokojnej jezdzie tak ok 140-170 ok 6-6,5litra na 100km.Przy ostrej jezdzie i kręceniu myśle że ok8l.Rekord najmniejszego spalania to chyba 5,6l czy coś lekko poniżej 6l.Jeśli spala 12,5 przy normalnej to jest coś nie halo i lepiej daj motor jakiemuś człowiekowi co się na tym zna do wyregulowania.Pozdro

[ Dodano: Pon Mar 31, 2008 10:48 pm ]
Jak chodzi o koszty serwisu gazników to zależy jak w firmie to ok200zł jak prywatnie u gościa na garażu to od 100zł ale wszystko zależy czasem trzeba wydać więcej na jakieś reperaturki membrany itp tak jak określiłem wyżej to bez niespodzianek cena.

Post: 01 kwietnia 2008, 00:36
autor: Tytus
to jest nienormalne te 12,5 litra na sto :) a masz moze dynojety zalozone? bo one troche spalanie podwyzszaja... 6-8 litrow to jest standard, 10 to max power a wszytsko powyzej to juz jakies czary :)