Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 01:06

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Pare pytań odnośnie Bladego 98' :)

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Pare pytań odnośnie Bladego 98' :)

Post » 26 czerwca 2007, 22:38

Witam wszystkich :)


Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem Bladego z 98' i mam kilka pytań odnośnie jego :wink: :


1. Czy to jest normalne że przy wyłączonym silniku nie można wbić żadnego biegu tylko jedynie jest "N" ? (we wcześniejszym moto mogłem bez problemu wbić 1 i 2)

2. Do czego służy plastikowe pokrętło nad lewym deklem ? - do regulacji obrotów silnika ?

3. Co ile km wymiana oleju w silniku i jaki polecacie olej do silnika który ma 39 tys. km przebiegu ? syntetyk czy półsyntetyk ?

4. Przy jakiej temp. wyłączacie ssanie - przy jakiej jest on już rozgrzany ? (wcześniej miałem moto ze wskaźnikiem temp. a nie ze stopniami temp. - więc proszę się nie dziwić że takie pytanie :D )

5. Przy ilu stopniach silnik zaczyna się przegrzewać ?

6. Ile robicie km na całym baku, a ile na samej rezerwie ?

7. Ile wchodzi oleju do silnika i ile można nalać ponad max. ?

8. Czy przełożenia 16 / 44 są standardowe ?

9. Macie jakąś metode na łatwe dostanie się do fajek i świec - bo straszny jest do nich dostęp w porównaniu z moim poprzednim przecinakiem :)

10. Jak podnieść pare cm wyżej dźwignie zmiany biegów ? (nie chodzi mi o cały slot ;) )

11. Czy zestaw tego Dynojet'a będzie pasował do 98' - http://www.allegro.pl/item197164746_dyn ... sc_33.html ?

12. Przy wymianie filtra powietrza na sportowy K&N'a trzeba regulować gaźniki ?


Z góry dzięki za info. Jest to moje pierwsze większe moto a instrukcji itp. niestety żadnej do niego nie posiadam ..ale kto z tego korzysta :wink:

Awatar użytkownika
 
Posty: 1899
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 28 czerwca 2007, 20:00

wiekszosc odpowiedzi masz zawartych w ksiazce servisowej do twojego modelu http://fireblade.pl/down_servisowki.php

nie mialem nigdy tego modelu ale :

ad2. tak pokretlo regulacji obrotow

ad3 jak nie wiesz jaki olej laj poprzedni wlasciciel to lej 10W40 polsyntetyk np motul 5100

ad5 az zacznie wenty przy chlodnicy chodzic a temperatura bedzie rosla dalej...

ad7 zawsze ponad kreske czy okienko mozna lac bez problemu zwlaszcza jak latasz czesto na gumie. Ja w swoim zalewam cale okienko.

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 28 czerwca 2007, 23:05

Ok, dzięki :)

Co do oleju to ogółem wiem jaki lać (klasa lepkości itp.) ale chodziło mi bardziej o firme która wybrać: Motul czy Castrol ? ..bo wybrałem Castrola GPS 10W40 półsyntetyk.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1899
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 28 czerwca 2007, 23:24

w sumie wszystko jedno czy motul, castrol lub shell one sa tej samej klasy praktycznie...

 
Posty: 101
Rejestracja: 10 marca 2007, 19:03
Lokalizacja: ____
Pochwały: 2
Motocykl:

Re: Pare pytań odnośnie Bladego 98' :)

Post » 28 lipca 2007, 17:02

Tylik pisze:Witam wszystkich :)


ad 12. tak powinna sie wyregulowac gazniki moim zdaniem.

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 29 lipca 2007, 01:07

Dowiadywałem się ostatnio w paru serwisach odnośnie tego i niestety okazało się że w silnikach z gaźnikami (zwłaszcza w RR'kach) trzeba do montażu filtra powietrza K&N dokupić większe dysze - zestaw tunningowy Dynojet'a.
Przez co niestety bardzo wzrasta spalanie oraz trzeba wydać na sam zestaw tunningowy oraz jego montaż :?

 
Posty: 101
Rejestracja: 10 marca 2007, 19:03
Lokalizacja: ____
Pochwały: 2
Motocykl:

Post » 31 lipca 2007, 15:24

ja bym olał temat. wykorzystujesz całą moc?

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 02 sierpnia 2007, 01:42

W montażu jego chodziło mi bardziej o same wymiany filtra powietrza a także że jest wykonany z b. dobrego materiału a nie jak zwykłe filtry z papieru który starcza na ok. 6-10 tys. km, a poza tym wkońcu to K&N a filtrów tej firmy nie trzeba nikomu reklamować..

..w każdym razie lepsze zbieranie od dołu oraz przyrost mocy w górnym zakresie też mógłby się przy okazji przydać :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 50
Rejestracja: 06 stycznia 2008, 21:46
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: sc33 cbr rr
Rok produkcji: 0

Post » 10 stycznia 2008, 00:45

Mam dynoyety i KN wcale spalanie duzo nie wzrasta ale harakterystyka moto szacun poprawiona moc nie wiele ci wzrosnie przy dynoyetach KN i zmienionym calym układie wydechowym max 5 do 8 koników mniej wiecej tylko przy daynoyetach musisz znalezc dobry serwis do regulacji z hamownia.

 
Posty: 530
Rejestracja: 05 października 2007, 10:45
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 3
Motocykl: Piechota
Rok produkcji: 0

Post » 10 stycznia 2008, 21:07

tez mam K&N, DJ i Wylot Micron Magnex i nie mam na co narzekac. Moto swietnie sie zbiera i brzmi.

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 10 stycznia 2008, 21:16

Jakie wam wychodzą średnie spalania ?

Z serwisem nie miałbym problemu - PolandPosition niedaleko :wink: tylko słyszałem że ciężko z terminami tymbardziej jak nie Suzi oddajesz ..

Awatar użytkownika
 
Posty: 50
Rejestracja: 06 stycznia 2008, 21:46
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: sc33 cbr rr
Rok produkcji: 0

Post » 10 stycznia 2008, 22:47

Nie mam idealnie wyregulowane bo cały czas na hamowni musiał bym go trzymać i regulować a w PolandPosition taka regulacja to około 1000zl wiec koszty są z sama regulacja ale tak to chyba o 0,5litra wiecej mi pali ale charakterystyka o wiele ladniejsza :twisted: Ap ropo wydechu to kolektory mam micriona ale wydech zmienilem na ixila (jak wiemi ixil robi piod dane modele motocykli i bada je na nich) i jreszle ladniej mi chodzi:D i piekniej wygloda a w micronie po dwóch latach przepalił mi sie carbon :evil: ale z tego co slyszalem micron ma to do siebie :idea:

Następna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość