Strona 1 z 2

Pare pytań odnośnie Bladego 98' :)

Post: 26 czerwca 2007, 22:38
autor: Tylik
Witam wszystkich :)


Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem Bladego z 98' i mam kilka pytań odnośnie jego :wink: :


1. Czy to jest normalne że przy wyłączonym silniku nie można wbić żadnego biegu tylko jedynie jest "N" ? (we wcześniejszym moto mogłem bez problemu wbić 1 i 2)

2. Do czego służy plastikowe pokrętło nad lewym deklem ? - do regulacji obrotów silnika ?

3. Co ile km wymiana oleju w silniku i jaki polecacie olej do silnika który ma 39 tys. km przebiegu ? syntetyk czy półsyntetyk ?

4. Przy jakiej temp. wyłączacie ssanie - przy jakiej jest on już rozgrzany ? (wcześniej miałem moto ze wskaźnikiem temp. a nie ze stopniami temp. - więc proszę się nie dziwić że takie pytanie :D )

5. Przy ilu stopniach silnik zaczyna się przegrzewać ?

6. Ile robicie km na całym baku, a ile na samej rezerwie ?

7. Ile wchodzi oleju do silnika i ile można nalać ponad max. ?

8. Czy przełożenia 16 / 44 są standardowe ?

9. Macie jakąś metode na łatwe dostanie się do fajek i świec - bo straszny jest do nich dostęp w porównaniu z moim poprzednim przecinakiem :)

10. Jak podnieść pare cm wyżej dźwignie zmiany biegów ? (nie chodzi mi o cały slot ;) )

11. Czy zestaw tego Dynojet'a będzie pasował do 98' - http://www.allegro.pl/item197164746_dyn ... sc_33.html ?

12. Przy wymianie filtra powietrza na sportowy K&N'a trzeba regulować gaźniki ?


Z góry dzięki za info. Jest to moje pierwsze większe moto a instrukcji itp. niestety żadnej do niego nie posiadam ..ale kto z tego korzysta :wink:

Post: 28 czerwca 2007, 20:00
autor: Tytus
wiekszosc odpowiedzi masz zawartych w ksiazce servisowej do twojego modelu http://fireblade.pl/down_servisowki.php

nie mialem nigdy tego modelu ale :

ad2. tak pokretlo regulacji obrotow

ad3 jak nie wiesz jaki olej laj poprzedni wlasciciel to lej 10W40 polsyntetyk np motul 5100

ad5 az zacznie wenty przy chlodnicy chodzic a temperatura bedzie rosla dalej...

ad7 zawsze ponad kreske czy okienko mozna lac bez problemu zwlaszcza jak latasz czesto na gumie. Ja w swoim zalewam cale okienko.

Post: 28 czerwca 2007, 23:05
autor: Tylik
Ok, dzięki :)

Co do oleju to ogółem wiem jaki lać (klasa lepkości itp.) ale chodziło mi bardziej o firme która wybrać: Motul czy Castrol ? ..bo wybrałem Castrola GPS 10W40 półsyntetyk.

Post: 28 czerwca 2007, 23:24
autor: Tytus
w sumie wszystko jedno czy motul, castrol lub shell one sa tej samej klasy praktycznie...

Re: Pare pytań odnośnie Bladego 98' :)

Post: 28 lipca 2007, 17:02
autor: Yogi
Tylik pisze:Witam wszystkich :)


ad 12. tak powinna sie wyregulowac gazniki moim zdaniem.

Post: 29 lipca 2007, 01:07
autor: Tylik
Dowiadywałem się ostatnio w paru serwisach odnośnie tego i niestety okazało się że w silnikach z gaźnikami (zwłaszcza w RR'kach) trzeba do montażu filtra powietrza K&N dokupić większe dysze - zestaw tunningowy Dynojet'a.
Przez co niestety bardzo wzrasta spalanie oraz trzeba wydać na sam zestaw tunningowy oraz jego montaż :?

Post: 31 lipca 2007, 15:24
autor: Yogi
ja bym olał temat. wykorzystujesz całą moc?

Post: 02 sierpnia 2007, 01:42
autor: Tylik
W montażu jego chodziło mi bardziej o same wymiany filtra powietrza a także że jest wykonany z b. dobrego materiału a nie jak zwykłe filtry z papieru który starcza na ok. 6-10 tys. km, a poza tym wkońcu to K&N a filtrów tej firmy nie trzeba nikomu reklamować..

..w każdym razie lepsze zbieranie od dołu oraz przyrost mocy w górnym zakresie też mógłby się przy okazji przydać :)

Post: 10 stycznia 2008, 00:45
autor: kakanogaja
Mam dynoyety i KN wcale spalanie duzo nie wzrasta ale harakterystyka moto szacun poprawiona moc nie wiele ci wzrosnie przy dynoyetach KN i zmienionym calym układie wydechowym max 5 do 8 koników mniej wiecej tylko przy daynoyetach musisz znalezc dobry serwis do regulacji z hamownia.

Post: 10 stycznia 2008, 21:07
autor: Piotrek
tez mam K&N, DJ i Wylot Micron Magnex i nie mam na co narzekac. Moto swietnie sie zbiera i brzmi.

Post: 10 stycznia 2008, 21:16
autor: Tylik
Jakie wam wychodzą średnie spalania ?

Z serwisem nie miałbym problemu - PolandPosition niedaleko :wink: tylko słyszałem że ciężko z terminami tymbardziej jak nie Suzi oddajesz ..

Post: 10 stycznia 2008, 22:47
autor: kakanogaja
Nie mam idealnie wyregulowane bo cały czas na hamowni musiał bym go trzymać i regulować a w PolandPosition taka regulacja to około 1000zl wiec koszty są z sama regulacja ale tak to chyba o 0,5litra wiecej mi pali ale charakterystyka o wiele ladniejsza :twisted: Ap ropo wydechu to kolektory mam micriona ale wydech zmienilem na ixila (jak wiemi ixil robi piod dane modele motocykli i bada je na nich) i jreszle ladniej mi chodzi:D i piekniej wygloda a w micronie po dwóch latach przepalił mi sie carbon :evil: ale z tego co slyszalem micron ma to do siebie :idea: