Strona 1 z 1

Alternator od 900 a 600

Post: 15 września 2010, 16:52
autor: Kriss
Panowie, proszę o pomoc ,ponieważ kilka dni temu okazało się, że mam spalony regulator napięcia, i oczywiście alternator też, tak więc teraz jestem na etapie szukania alternatora, z którym jest krucho, a szukam używanego w dobrym stanie, natomiast z regulatorem nie ma problemu jest dostępny. Natomiast moja prośba polega na tym, abyście napisali, czy pomiędzy alternatorem z SC 33, a alternatorem z CBR 600 ( obojętnie jakiej ), jest jakaś różnica, może z któregoś modelu podejdzie, może ktoś już przerabiał ten temat, i podzieli się wiedzą, liczę na burze mózgów, za pomoc będę wdzięczny.

Post: 16 września 2010, 11:39
autor: marcinkus
Było tu kilka tematów w tej kwestii!Alternator wraz z kołem magnesowy podejdzie ci z CBR 600 F2 lub F3!Ale musisz przekładać magneto alternator wraz z deklem!

Post: 18 września 2010, 22:01
autor: Kriss
Dziękuję Marcinkus za podpowiedz, jako jedyny z forumowiczów podzieliłeś sie swoją wiedzą. Sądziłem, że skoro w naszych pięknych maszynach jedyną wadą są palące się alternatorki i regulatorki napięcia, to będzie więcej podpowiedzi, ale myliłem się jak widać nikt oprócz Marcinkusa nie kombinował z podpasowaniem wymienionych części od innych modeli. W dniu 26 września we Wrocławiu odbędzie się Oldtaimer bazar, i tam zamierzam zakupić zepsute części, postaram się popytać fachowców sprzedawców , czy oprócz modelu wymienionego przez Marcinkusa, do naszych wspaniałych maszyn pasują jeszcze inne alternatorki z innych modeli. Poza tym zapytam jeszcze szanownych kolegów, czy któryś przewijał alternator u fachowca oczywiście, ponieważ znalazłem post, z którego wynikało, że nie opłaca się przewijać ponieważ alter...spalił się kilka razy, a w rezultacie fachowiec oddał pieniądze, i zrezygnował z dalszych poprawek. Moim zdaniem najłatwiej było by przewinąc, jednak czy to będzie trwałe. Podzielcie się koledzy doświadczeniem, jeżeli ktoś takie coś robił.

Post: 18 września 2010, 22:54
autor: pekal1
kliknij pomógł.

Post: 19 września 2010, 11:23
autor: motobandyta
Używanego raczej bym nie kupował.
Tu możesz kupić cały zestaw stator + rotor zamiennik za przyzwoite pieniądz jak dla mnie:
http://www.electrexworld.co.uk/g89-ro89 ... 867-0.html
Osobiście przewijałem alternator od kawy tu: http://www.cyklo-motorelektryk.pl/
działa bez zarzutu i jeszcze 3 miechy gwarancji dostałem jeszcze koleś mówił że tylko 3 miechy mi daje bo w crossach stator jest bardzo wysilony. za przewiniecie dałem 250zł więc się opłacało bo nowy to koszt 1800zł dopiero później znalazłem tą stronkę co podesłałem, mimo że jak na razie działa to i takk mam zamiar kupić zamiennik bo przewijane ponoć nie wytrzymują tyle co nowe.

pozdro.

Post: 19 września 2010, 12:11
autor: marcinkus
Ja mój padł to mechanik mi powiedział w prost będzie działać lub nie będzie!I nikt tego nie zagwarantuje!A koszty przewinięcia zależą ile uzwojeń się spaliło!Ja za regulator dekiel alternator i koło magnesowe dałem 500zł, z tym że stare koło i stary dekiel sprzedałem za 250ł także koszty były niewielkie!Nigdy nie wiadomo!Jeśli będziesz kupował alternator wzrokowo go oceń czy na uzwojeniach nie ma przetarć izolacji czy nie jest ogólnie uszkodzony!Nie słyszałem aby od innej maszyny coś mogło pasować!Blady ma silnik zbliżony do F-ki nawet uszczelka pod dekiel alternatora jest taka sama!

Post: 19 września 2010, 21:14
autor: Kriss
Dzięki Panowie ! muszę się na coś zdecydować, i będę chciał kupić używany , ale w dobrym stanie, jeżeli mi się nie uda , to przewinę.

Post: 19 września 2010, 21:53
autor: pekal1
pisałem Ci że mam używkę i to nawet 2

Post: 20 września 2010, 20:30
autor: Kriss
Pękal ,jeżeli nie kupię na giełdzie, to się do ciebie zgłoszę :P