Strona 1 z 1

BULGOTANIE Z TŁUMIKA

Post: 25 kwietnia 2008, 12:39
autor: Waterblade
Witam, zauważyłem że ostatnio jak zwalniam na 1 lub 2 biegu z tłumika wydobywa się bulgotanie (takie małe strzały). Wiem ze to jest zazwyczaj normalne. Lecz w tamtym sezonie był to sporadyczny dźwięk, a teraz za każdym razem słychać to głośno i wyraźnie. Czy mam się bać (coś nie tak w silniku) czy może w tłumiku wata tłumiąca się wypala (mam scorpiona)? Przebieg mojej sc33 to 34 tysiące. W tamtym sezonie jeździłem na trosze gorszej benzynie :) a teraz tylko orlen. Czy to jest przyczyna?. Z mocą hondzi wszystko ok. Jestem po wymianie wszystkich płynów i flitów. Nie robiłem tylko regulacji i synchronizacji.

Post: 25 kwietnia 2008, 13:19
autor: RudiszRR
Nie boj zaby poprostu w miare jezdzenia i po zimie moto wymaga synchro gaznikow i regulacji jesli zrobisz dobrze synchro to powinno to calkiem zniknac i nie ma w zwiazku z tym zadnych konsekwencji. Pewnie masz do tego przelotowke wydech i dlatego to slychac tak glosno bo na oryginale nie jest to az tak odczuwalne.
Szczerze powiedziawszy od kiedy mam wtryskowca to wlasnie tesknie za tym strzelaniem z wydechu i bulgotaniem przy schodzeniu z obrotow.

Post: 25 kwietnia 2008, 13:57
autor: Waterblade
Nie no nie mówię że mi to się nie podoba :D tylko sie bałem trochę. Ale mówisz ze najlepiej zrobić to od razu? Czy mogę z tym polatać jeszcze? Są jakieś konsekwencje w związku z dłuższą jazdą bez regulacji?

Post: 25 kwietnia 2008, 14:42
autor: damian28
ja mam pusty wydech (ART) i nie dosc ze strzela i bulgocze przy zwalnianiu to podczas wylaczania zaplonu zionie ogniem :lol:

Post: 25 kwietnia 2008, 17:24
autor: Piotrek
damian28 pisze:ja mam pusty wydech (ART) i nie dosc ze strzela i bulgocze przy zwalnianiu to podczas wylaczania zaplonu zionie ogniem :lol:


Bo masz zle wyragulowane gazniki, ktore daja za duzo paliwa, a ono z kolei spala sie w wydechu wypalajac przy okazji gniazda zaworow. KM na pewno tez masz przez to mniej niz oryginal.

Post: 25 kwietnia 2008, 18:33
autor: motobandyta
jeśl chodzi o regulacje to są one konieczne. jeśli nie odczuwasz drastycznego spadku mocy czy momentu obrotowego to możesz chwile poczekać z regulacją ale ja bym tego nie odkladal i tak przed pełnią sezonu powinieneś to zrobić samo synchro + czyszczenie gaźników + filtr powietrza kosztuje około 250 zł. nie jest to majątek. natomiast co do konsekwencji zaniedbania regulacji to zgadzam sie z z kolegą że sie zawory wypalają dodam jeszcze do tego że skraca to życie świecom i tworzy sie nagar na tłoku jeśli mieszanka jest zbyt bogata.
pozdrawiam

Post: 25 kwietnia 2008, 19:13
autor: damian28
Piotrek pisze:
damian28 pisze:ja mam pusty wydech (ART) i nie dosc ze strzela i bulgocze przy zwalnianiu to podczas wylaczania zaplonu zionie ogniem :lol:


Bo masz zle wyragulowane gazniki, ktore daja za duzo paliwa, a ono z kolei spala sie w wydechu wypalajac przy okazji gniazda zaworow. KM na pewno tez masz przez to mniej niz oryginal.


za bogata mieszanka to fakt czarny nalot na tlumiku tez jest ale 121bhp na kole z dyno jet to chyba nie tak zle i ok 110mil do rezerwy chociaz po 240kmh jakos slabo ciagnie o wypalaniu zaworow natomiast nie wiedzialem jak wiec regulowac mieszanke?

Post: 25 kwietnia 2008, 19:42
autor: Luki213
Ja mam wydech akrapović i jak jade na calej CENZURA i spuszcze do konca z gazu to mi tez bulgocze wrecz strzela, ale to normalne przy sportowych tlumikach, mieszanka w tlumiku sie spala i tak strzela ale czy trzeba regulacje zaraz robic??? nie powiem, raczej nie gorzej znaczy lepiej :mrgreen: jak niektorym marchewy saganem wychodza to jest efekt w nocy!!!, slyszalem o tym wypalaniu gniazd i jest z tym prawda ale maja problem Ci co marchewy im strzelaja :mrgreen: he he

Post: 25 kwietnia 2008, 20:12
autor: cziken
Jeśli na ciepłym silniku ładnie pali i nie puszcza czarnej chmury przy przegazowaniu, to jest git ! Opuść sobie iglicę o jeden stopień i sprawdź czy nie masz dziury w gazie. Gniazda Ci wypali jak będziesz miał podparte zawory. Nadmierne strzelanie i nierówna praca to także luźny łańcuch rozrządu powodujący zmianę faz rozrządu. Tą usterkę to raczej słychać wyraźnie