Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 07:21

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymiana oleju w lagach

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 76
Rejestracja: 14 marca 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 900
Rok produkcji: 0

Wymiana oleju w lagach

Post » 22 grudnia 2010, 22:33

Witam
w najbliższym czasie zamierzam wymienić olej w lagach i mam pytanie czy można go spuścić jakoś przez tą srubę regulacyjną na dole lagi czy trzeba zdejmować koło i wykręcać tą śrubę na imbusa?
Pozdrawiam

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 22 grudnia 2010, 23:03

Ciokolwiek zostanie wykrecone na dole olej zleci.
Ale to taka partocka robota bo cały olej nie zleci i syf w konsystencji tawotu zostanie w środku. Lepiej zainwestuj i kup nowe uszczelniacze, ładnie wszystko wyczyść, nie pozamienija czesci jednej lagi z drugą i złóz jak serwisówka nakazuje .

 
Posty: 82
Rejestracja: 03 sierpnia 2010, 01:16
Lokalizacja: Wilamowic
Pochwały: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Rok produkcji: 1997

Post » 23 grudnia 2010, 11:00

tak jak napisał kolega wyzej.. syf zostanie ;/ zdemontowac koło to nie az taki duzy problem :) a pozatym masz na to całą zime ;) lepiej zrobic to tak jak ma byc bo potem na sezon będziesz narzekał ;) ze cos poszło nie tak :P

 
Posty: 76
Rejestracja: 14 marca 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 900
Rok produkcji: 0

Post » 24 grudnia 2010, 00:31

Ja wiem że to nie problem zdjąć koło tylko podobno do wykręcenia tej śruby na imbusa potrzebny jest pneumat, którego nie posiadam. Dlatego chcę się dowiedzieć czy da radę inaczej wymienić, a uszczelniaczy nie będę wymieniał bo są ok.

 
Posty: 82
Rejestracja: 03 sierpnia 2010, 01:16
Lokalizacja: Wilamowic
Pochwały: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Rok produkcji: 1997

Post » 24 grudnia 2010, 12:48

jaaa... zaden pneumat... dobry klucz jakis patent i tyle

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 24 grudnia 2010, 14:20

Nie ma sensu wymienac samego oleju, jesli nie chcesz ruszac uszczelniaczy to chociaż rozbierz lagi i je wyczyść, albo po prostu poczekaj az padną uszczelniacze i zrob jak napisalem wyzej. Ta śruba na imbusa zazwyczaj wykręca się dość łatwo i żadnego pneumata nie potrzeba, wystarczy długi imbus - no chyba ze ktos wczesniej doj... ja na maksa.

 
Posty: 82
Rejestracja: 03 sierpnia 2010, 01:16
Lokalizacja: Wilamowic
Pochwały: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Rok produkcji: 1997

Post » 24 grudnia 2010, 16:25

wyciąganie i zakładnaie tych samych starych uszczelniaczy to nie jest zbyt dobry pomysł ;/

Awatar użytkownika
 
Posty: 40
Rejestracja: 24 września 2009, 20:55
Lokalizacja: bydgoszcz
Pochwały: 1
Motocykl: honda cbr 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 24 grudnia 2010, 17:02

Popieram przedmowcow bo odrazu wymien uszczelniacze bo znajac zycie zainwestujesz w olej a na wiosne zaczna lagi ciec i podwojny wydatek bo stracisz olej a zakup uszczelniaczy tez nie ominie.
co do tej dolnej sruby to mi akurat trzymala jak diuiabli az zwatpilem czy aby napewno ja sie wykreca ale bez tgo nie rozbierzesz lagow wiec odwagi dobre klucze i rob jak sie nalezy w mysl przyslowia ''chytry traci dwa razy...'' oczywiscie nie mam nikogo tu na celu obrazic sam wiem po sobie hehe

 
Posty: 82
Rejestracja: 03 sierpnia 2010, 01:16
Lokalizacja: Wilamowic
Pochwały: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Rok produkcji: 1997

Post » 24 grudnia 2010, 17:43

nie zapominajcie o tym ze uszkodzone zawieszenie... nie jest bezpieczne ... do tego cieknący olej z lag zawali tarcze i klocki hamulcowe. taki motor to nie komarek ze byle co byle jak a on i tak pojedzie niestety wiem co mówie bo przekonałem sie na własnej skórze co sie dzieje jak sie oszczedza .

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 25 grudnia 2010, 01:56

oszczędza na uszczelniaczach lag.... brak mi słów. Wszystko robi się korzystająć z normalnego kompletu kluczy. Wszystko już było i polecam opcję "szukaj"
http://forum.fireblade.pl/topics32/wymi ... hlight=lag

 
Posty: 54
Rejestracja: 23 grudnia 2010, 00:15
Lokalizacja: strzegom
Motocykl: sc59
Rok produkcji: 2010

Post » 25 grudnia 2010, 02:03

Jaki jest problem z odkreceniem tej dolnej sruby bo nie kumam ?

 
Posty: 76
Rejestracja: 14 marca 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 900
Rok produkcji: 0

Post » 27 grudnia 2010, 21:12

Dzięki za rady. Pozdrawiam!

Następna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość