Strona 1 z 2

Wymiana oleju w lagach

Post: 22 grudnia 2010, 22:33
autor: kocorka
Witam
w najbliższym czasie zamierzam wymienić olej w lagach i mam pytanie czy można go spuścić jakoś przez tą srubę regulacyjną na dole lagi czy trzeba zdejmować koło i wykręcać tą śrubę na imbusa?
Pozdrawiam

Post: 22 grudnia 2010, 23:03
autor: toper-utl
Ciokolwiek zostanie wykrecone na dole olej zleci.
Ale to taka partocka robota bo cały olej nie zleci i syf w konsystencji tawotu zostanie w środku. Lepiej zainwestuj i kup nowe uszczelniacze, ładnie wszystko wyczyść, nie pozamienija czesci jednej lagi z drugą i złóz jak serwisówka nakazuje .

Post: 23 grudnia 2010, 11:00
autor: JankoCBR
tak jak napisał kolega wyzej.. syf zostanie ;/ zdemontowac koło to nie az taki duzy problem :) a pozatym masz na to całą zime ;) lepiej zrobic to tak jak ma byc bo potem na sezon będziesz narzekał ;) ze cos poszło nie tak :P

Post: 24 grudnia 2010, 00:31
autor: kocorka
Ja wiem że to nie problem zdjąć koło tylko podobno do wykręcenia tej śruby na imbusa potrzebny jest pneumat, którego nie posiadam. Dlatego chcę się dowiedzieć czy da radę inaczej wymienić, a uszczelniaczy nie będę wymieniał bo są ok.

Post: 24 grudnia 2010, 12:48
autor: JankoCBR
jaaa... zaden pneumat... dobry klucz jakis patent i tyle

Post: 24 grudnia 2010, 14:20
autor: toper-utl
Nie ma sensu wymienac samego oleju, jesli nie chcesz ruszac uszczelniaczy to chociaż rozbierz lagi i je wyczyść, albo po prostu poczekaj az padną uszczelniacze i zrob jak napisalem wyzej. Ta śruba na imbusa zazwyczaj wykręca się dość łatwo i żadnego pneumata nie potrzeba, wystarczy długi imbus - no chyba ze ktos wczesniej doj... ja na maksa.

Post: 24 grudnia 2010, 16:25
autor: JankoCBR
wyciąganie i zakładnaie tych samych starych uszczelniaczy to nie jest zbyt dobry pomysł ;/

Post: 24 grudnia 2010, 17:02
autor: mangi
Popieram przedmowcow bo odrazu wymien uszczelniacze bo znajac zycie zainwestujesz w olej a na wiosne zaczna lagi ciec i podwojny wydatek bo stracisz olej a zakup uszczelniaczy tez nie ominie.
co do tej dolnej sruby to mi akurat trzymala jak diuiabli az zwatpilem czy aby napewno ja sie wykreca ale bez tgo nie rozbierzesz lagow wiec odwagi dobre klucze i rob jak sie nalezy w mysl przyslowia ''chytry traci dwa razy...'' oczywiscie nie mam nikogo tu na celu obrazic sam wiem po sobie hehe

Post: 24 grudnia 2010, 17:43
autor: JankoCBR
nie zapominajcie o tym ze uszkodzone zawieszenie... nie jest bezpieczne ... do tego cieknący olej z lag zawali tarcze i klocki hamulcowe. taki motor to nie komarek ze byle co byle jak a on i tak pojedzie niestety wiem co mówie bo przekonałem sie na własnej skórze co sie dzieje jak sie oszczedza .

Post: 25 grudnia 2010, 01:56
autor: pekal1
oszczędza na uszczelniaczach lag.... brak mi słów. Wszystko robi się korzystająć z normalnego kompletu kluczy. Wszystko już było i polecam opcję "szukaj"
http://forum.fireblade.pl/topics32/wymi ... hlight=lag

Post: 25 grudnia 2010, 02:03
autor: Rafał Z
Jaki jest problem z odkreceniem tej dolnej sruby bo nie kumam ?

Post: 27 grudnia 2010, 21:12
autor: kocorka
Dzięki za rady. Pozdrawiam!