Strona 1 z 1

Czujnik temperatury SC 33 '98r

Post: 20 maja 2008, 18:09
autor: Luki213
Wysiadl mi czujnik temperatury, i nie wlacza mi wentylatora. Wymieniał z Was już ktoś? Ile kosztuje oryginał i czy jest jakiś zamiennik? Podajcie dane tego czujnika i przy jakiej temperaturze włącza wentylator (moj stary zaskoczył raz przy 105'C ) Dzięki waszej pomocy szybciej usunę usterkę.

Post: 20 maja 2008, 19:34
autor: damian28
wlasciwie kazdy czujnik temp pasuje jesli ma taki sam wymiar u siebie mialem od japonskiej ciezarowki HINO 2003rok wlaczal sie powoli przy 75c a potem szybko zapier.. po90 do 100 nigdy nie dochodzilo pasowal bez zadnych przerobek sprawdz jeszcze wiatrak kabel od czujnika przyloz do chlodnicy powinien krecic

Post: 20 maja 2008, 20:32
autor: krolik
U mnie włącza się przy 102-103 stopnie i zbija temp do 99

Post: 20 maja 2008, 22:36
autor: cziken
wejdź na stronę LARSSONA albo MOTO AKCESORIA - tam znajdziesz zamiennik :wink:

Post: 21 maja 2008, 10:42
autor: Luki213
Damian przykladalem i wiatrak chodzi, instalacja jest ok, czujnik pierdzieli, jakbym mial juz od Was gotowe numery tego czujnika to bym zaraz zamowil i juz rozbieral, przez co szybciej bym latal. Sprawdze na Larssonie tak jak Cziken mowi :)

Post: 21 maja 2008, 15:23
autor: Tylik
krolik: Możesz mi powiedzieć po jakim czasie od załączenia wentylatora spada Tobie temp. do 99 stopni ? (i czy mówisz o załączeniu wentylatora jak moto cały czas stoi)

Bo mi jak przymusowo stoje w korku wentylator załącza się przy 104 stopniach ale jakoś nie zauważam żeby zbijał temp. jak się już wyłaczy ? :roll:

Post: 21 maja 2008, 17:49
autor: krolik
jak moto stoi w miejscu bo niedawno sprawdzalem sobie. Temp spada po ok 20-40 sek. czasem do 100 a czasem do 99. Ale w korkach to ja raczej nie stoje :lol:

Post: 24 maja 2008, 14:56
autor: Luki213
Jednak na 99% czujnik mi siadl nie wiem czy mam oryginalny ale oznaczenie jest KA 3 i 100-on, czyli wentylator w SC33 powinien sie wlaczac przy 100'C a nie przy 105 czy nawet 108'C. W poniedzialek zamowie zamiennik i zobacze ile oryginal kosztuje to napisze jaki i ile kosztuje.

Post: 24 maja 2008, 15:21
autor: cziken
zgoda ! Na czujniku 100 on a na wyświetlaczu 103 - 108. Różnie pokazuje ponieważ to jest taka tolerancja. Nigdy się nie włączy równo przy 100 stopniach na wyświetlaczu. Czujnik ma tolerancję + - 5 stopni, wyświetlacz również :wink:

Post: 25 maja 2008, 14:13
autor: Luki213
Nie no tego nie wiedzialem, wedlug mnie jak jest 100C to powinien sie wlczyc przy 100 a nie 110'C, zwlaszcza ze ta tolerancja moze wywolywac nieodwracalne skutki w silniku. Mamy XXI wiek i czujnika nie mozna zrobic zeby sie prawidlowo wlaczal??? To mnie Cziken zaskoczyles :)

Post: 25 maja 2008, 18:22
autor: cziken
W gorące dni temperatura będzie wzrastała korkach i na światłach do 110 stopni bez żadnych negatywnych skutków dla jednostki napędowej pod warunkiem zalania dobrego koncentratu. Optymalna temp. silnika podczas jazdy oscyluje w granicach 85 st. Na postoju wzrasta błyskawicznie do ponad 100 st. ponieważ jednostki napędowe są mocno wysilone i z tego powodu obciążone termicznie. Redukcja masy motocykla, która już w krótce osiągnie porządane 1kg. na 1kM implikuje zmniejszenie gabarytów chłodnic i objętości płynu także. Jeśli temp 108 st. byłaby groźna dla silnika, to czujnik temp. uruchomienia wentylatora miałby 90 st. on, a nie 100. Wiadomo, że gdy zaczyna wirować wiatrak nasze cztery kotły dalej grzją płyn w układzie i zanim temperatura zacznie spadać, to jeszcze ciut wzrośnie. Wszystki motocykle sportowe, które przewinęły się przez mój garaż na postoju grzeją się do ok 108 st. podczas regulacji np. podciśnienia na przepustnicach, ponieważ regulację rozpoczynam prz jego normalnej temp. pracy ok 85st. Inna historia jest z powietrzakami i olejakami - tu robisz na raty !! Dokładniejszym pomiarem rzeczywistej tmp. cieczy zajmie się warsztatowy pirometr, który jest narzędziem znacznie dokładniejszym. Mamy XXI wiek a jednak przekłamania i tolerance są różne dla różnych urządzeń. Nasze słynne prędkościomierze chociażby :lol: Jak więc na światłach w ciepłe dni pojawi Ci się na wyświetlaczu 105-108 stopni to wspomnij czikena :wink:

Post: 25 maja 2008, 19:34
autor: Luki213
Cziken ja raz mialem w korku 106'C i myslalem ze sie zesram ze strachu balem sie zeby cos nie pierdo.... na postoju dogrzalem go do 108'C i wylaczylem bo dla mnie to bylo za duzo no ale w koncu Ty sie znasz, takze jak cos to bede wiedzial do kogo sie zglosic w sprawie naprawy :mrgreen:

[ Dodano: Nie Maj 25, 2008 7:36 pm ]
Cziken powiedz mi czy do chlodnicy wlewac czysty koncentrat i czy mozna mieszac rozne koncentraty??

[ Dodano: Pon Maj 26, 2008 5:11 pm ]
Cziken Ty jestes spec od mechaniki wez mi powiedz jaki jest zamiennik oryginalnego czujnika temperatury??? Daj mi namiar na konkretne firmy bo na stronie larssona nie ma go. Plisss :(

[ Dodano: Pią Maj 30, 2008 10:47 pm ]
Kupilem uzywany czujnik za 68zl z przesylka bo nowy w serwisie Hondy 245zl, zamontowalem i gitarka :mrgreen: