Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 21:07

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Regulator napiecia -prawda czy mit?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 8
Rejestracja: 09 kwietnia 2011, 21:03
Lokalizacja: Radom
Motocykl: Honda 900RR
Rok produkcji: 1997

Regulator napiecia -prawda czy mit?

Post » 12 kwietnia 2011, 18:57

Witam
Po ostatnich perypetiach z alternatorem postanowilem sprawdzic regler we własnym zakresie miernikiem wg tabelki ktora znalazlem na forum jednak na zadnym ze stykow nic nie wskazywalo tak wiec wczoraj wykrecilem regler z fajery i zdecydowałem sie podjechac do jakiegos "madrego "co by mi okreslil ,sprawdzil czy wszystko z nim oki i co sie okazuje nie ma na to "bata" jak to okreslili elektromechanicy z mojej okolicy.Podlanczajac pod miernik specjalistyczny raz pokazywalo jakas wartos za moment na tych samych stykach juz nie u innego nic urzadzenie nie widzialo i wszycy ogolnie rece rozlozyli i stwierdzili ze nie jest to do sprawdzenia.Jak to faktycznie wyglada z waszego doswiadczenia czy wie ktos z was gdzie mozna cos takiego sprawdzic?i dodatkowe pytanie czy do reglera ducati energi proponujecie wstawic dodatkowy wiatrak od kompa czy tez już wystarczy "kaloryfer" ktory ma wbudowany?

Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 15 kwietnia 2009, 19:39
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2000

Post » 12 kwietnia 2011, 23:09

Myślę ,że w jakimkolwiek serwisie motocyklowym nie powinno byc z tym problemów. Mi psrawdzali w F2 regulator i to beż żadnego wykrecania z moto. Sprawdzali napięcie pod obciążeniem i bez. I od razu postawili diagnozę ,że walnięty regler.

Awatar użytkownika
 
Posty: 882
Rejestracja: 04 marca 2010, 00:37
Lokalizacja: Małopolsk
Pochwały: 8
Motocykl: Honda FireBlade 929RR
Rok produkcji: 2001

Post » 12 kwietnia 2011, 23:18

mojemu kumplowi jak padł regulator to były objawy ze moto po prostu nie ładowało baterii i do puki był aku ok jechał ale jak siadła bateria to amen a drugą możliwością padniętego regulatora może być zbyt duża dawka prądu wtedy może aku rozsadzić i problem będzie.

co do
koper pisze:reglera ducati energi
kupił właśnie taki i był zadowolony nie montował dodatkowego wiatraka i działa mu już hmm 4sezon bodajże.
...Hamuj Fantazje, Rozwijaj Wyobraźnie...

Awatar użytkownika
 
Posty: 77
Rejestracja: 01 lutego 2011, 09:13
Lokalizacja: Iława
Motocykl: <f2>>>FIREBLADE;)
Rok produkcji: 1993

Post » 13 kwietnia 2011, 06:08

Chappy pisze:a drugą możliwością padniętego regulatora może być zbyt duża dawka prądu wtedy może aku rozsadzić i problem będzie.


Ja wlasnie mialem problem z przeladowaniem caly kwas sie ulotnil i malo co aku nie wybuchł:D

 
Posty: 97
Rejestracja: 22 stycznia 2010, 23:32
Lokalizacja: Konstanty
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 13 kwietnia 2011, 07:06

jest też opcja że żarówki padną

 
Posty: 56
Rejestracja: 20 stycznia 2011, 23:37
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 13 kwietnia 2011, 19:26

możesz odpiąć wtyczkę która idzie od alternatora do reglera i sprawdzić ile pokazuje Ci ładowanie alternatora a potem podpiąć i na klemach sprawdzić jakie masz ładowanie jeśli przed reglerem jest ok a po podłączeniu masz za niskie to regulator do wymiany

 
Posty: 108
Rejestracja: 26 listopada 2009, 22:32
Lokalizacja: Strzegom
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Rok produkcji: 1996

Post » 14 kwietnia 2011, 19:08

Witam, z tym sprawdzeniem regulatora to jest tak,że można to zrobić miernikiem z Castoramy, jeżeli miernik nie pokazuje żadnej wartości to znaczy że regulator jest dobry, jeżeli pokazuje choćby na jednym z trzech pinów to jest zj..any. Regulator ma trzy piny w jednym rzędzie, tam wlatuje prąd z alternatora, i w drugim rzedzie dwa piny tam wychodzi już uregulowany prąd na instalację, teraz + miernika należy przyłożyć do jednego z tych dwóch pinów gdzie prąd wychodzi na instalację a - miernika przykładać do tych pinów gdzie wlatuje prąd z alternatora kolejno , jeżeli nie ma przejścia to jest dobry, tak wynika z doświadczenia bo przerobiłem to na własnej skórze. Poza tym regulator lubi sie wytopić, przez masę którym jest zalany wypłynie cyna,, lub powstanie bąbel, wybrzuszenie, ale to nie jest reguła. Dodam jeszcze, że u mnie sie wytopił, i było przejście pomiędzy jednym z pinów wejścia i wyjścia , a więc spalił się :P


Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości