Dzisiaj jest 13 maja 2024, 07:00

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Opony do 900rr jak dobrać?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 31 grudnia 2011, 16:02

w IM jeszcze mieliśmy Pirellki w takim rozmiarze
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 31 grudnia 2011, 16:18

BT016 to doobre 3 składnikowe sportowe opony, M3 to już paroletnia konstrukcja ale zawsze były chwalone :one:

 
Posty: 32
Rejestracja: 30 czerwca 2011, 22:56
Lokalizacja: Wro
Motocykl: cbr 900 rr
Rok produkcji: 1999

Post » 01 stycznia 2012, 12:59

sprawdzałem stany, pirelki niedostępne.

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 01 stycznia 2012, 16:26

zima jest , nie ma co się dziwić.. chciałem tylko wskazać że pirellki były w takim rozmiarze dostępne, chociaż sam ich nie polecam
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 01 stycznia 2012, 18:40

no dobra już się wypowiadałem w temacie ale jeszcze raz chciałbym polecić opony Dunlop Qualifier 2, świetne opony , które naprawdę dają sobie rade w przeróżnych warunkach

przez 3 sezony zjeździłem po komplecie, różny sposób użytkowania : na drodze, w deszczu i na torze, co prawda żaden ze mnie wyścigowiec ale uważam że te opony są naprawdę świetnym kompromisem

przez 15 lat jak latam na motocyklach trochę tych różnych opon już zlatałem, więc mam jakieś odniesienie

w przyszłym sezonie wystartuje z Dunlopem SportSmartem, jednak ta guma nie jest produkowana w rozmiarze na przednie koło SC33 , ale do kawy mi podejdzie

krótki filmik z latania na Dunlopie Qualifier 2

http://www.youtube.com/watch?v=FHMqM1hZ4FU
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 15
Rejestracja: 28 września 2011, 18:04
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: Honda sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 03 stycznia 2012, 19:47

Irmscher pisze:widzę,że jest problem z dostępnością tych gum jeżeli chodzi o przód.Macie może namiary na jakiś zaufanych oponiarzy? Najlepiej z okolic wrocka


Witam, dawno mnie nie było :D.

Co do wcześniejszego pytania to tak obecnie mam założone Q2. Kupiłem, je od gościa ze Szczytnej (jest to za Kłodzkiem), bo tylko on miał tą oponkę w rozsądnej cenie. Można go znaleźć na Allegro pod nazwą SMO (chyba).

Co do raodsmartów to na 16' nie ma, Q2 to obecnie chyba najlepszy wybór do sc33.
pozdrawiam niedzwiad

Awatar użytkownika
 
Posty: 7
Rejestracja: 04 marca 2011, 10:33
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 11 lutego 2012, 22:37

Panowie, przed sezonem szukam nowych opon i po przeczytuaniu całej masy opinii zastanawiam się nad:

1. Dunlop Quallifier II (ok 1100zł)
2. Metzeler Sportec M3 (ok 960zł)
3. Pirelli Diablo (ok 880)

Najkorzystniej, ale i najdrożej z tego co widzę prezentuje się dunlop, co doradzacie, bo muszę w końcu ostatecznie zdecydować.

Dodam, że mam sc33 więc wyboru zbyt dużego nie ma na przód, a chciałbym, żeby obie były tego samego modelu.

Wymienione opony są w akceptowalnych cenach, choć nie ukrywam, że dunlop jest najdroższy.

Jeżdżę zdecydowanie bardziej turystycznie niż sportowo, chodziaż w zeszłym sezonie zdarzyło mi się wracać z mazur 100 km w strasznym deszczu, drogi na terenie płn-wsch polski też są jakie są więc dobrze byłoby gdyby opony dobrze się trzymały na suchej oraz mokrej powierzni, w jeździe samotnej oraz we dwoje i, żeby dawały sobie radę na bardzo słabej nawierzni (dziury koleiny).

Które z wyżej wymienionych najlepiej spełniają moje oczekiwania??

Awatar użytkownika
 
Posty: 127
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 00:16
Lokalizacja: Piaseczno
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 900 RR sc 33 była, jest GSX 1200
Rok produkcji: 0

Post » 13 lutego 2012, 19:34

Ja śmigam na Pirelli ( http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk ... zod-tl-m-c ) i jestem zadowolony. Powinny sprawdzić się w takich warunkach.
Niezłą cenę znalazłeś. Upewnij się czy nie są stare...

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 13 lutego 2012, 22:15

stary jak sam mowisz jezdzisz bardziej turystyk a nie mega sportowo jakie bys nie założył będą dobre nawet jakbyś założył bardziej turystyczne też by były ok jakieś pilot road 2-3 czy dunlop roadsmart itp ale niestety masz 16 z przodu i masz niewielki wybor opon ale nie bierz do głowy zakładaj najtańsze sport sport-turystyk i będzie Pan zadowlony, oczywiscie markowe nie jakieś maxxis (chociaz ja jezdzilem była ok) czy shinko mowie tu o metzeler dunlop continental itp

 
Posty: 11
Rejestracja: 11 września 2011, 23:15
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: CyByRy 900 RyRy
Rok produkcji: 0

Inny rozmiar opony do sc 28

Post » 16 marca 2012, 15:19

Witam

Mam pytanie odnośnie oponek do sc28.

Muszę kupić przednią opone i zastanawia się czy duża różnica byłaby jak wsadził bym zamiast seryjnych 130/70/16 - >120/80/16 ? Może ktoś mi doradzi czy warto się w to bawić.

Dopiero jest po pół sezony na moto , więc nie jestem asem szybkiej jazdy i nie szoruje kierownicą w zakrętach

Nie chce inwestować kasy w motor bo chciałbym go zmienić w tym sezonie, jednak rozumiem że bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

 
Posty: 7
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 15:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fireblade SC28
Rok produkcji: 1994

Post » 20 marca 2012, 16:28

Opona lekko się 'nawinie',miałem taką w swojej i zaraz zmieniałem na serię.
Na własnej skórze się przekonałem że oryginalny rozmiar daje najlepsze prowadzenie, a z przednią nie ma co oszczędzać i założyć serię.
Tylną ostatecznie jeszcze można dać szerszą, ale nic ona nie polepsza, wręcz odwrotnie.
Wiem co jest szykiem, jeżdżę klasykiem.

 
Posty: 16
Rejestracja: 25 lutego 2011, 22:05
Lokalizacja: Rzeszów
Motocykl: SC28
Rok produkcji: 1995

Post » 20 marca 2012, 18:16

ktoś cos powie na temat opony firmy sava czy to warte czegokolwiek??

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości