Dzisiaj jest 02 maja 2024, 13:46

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Jak wyczyścić filtr powietrza Pipercross

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 127
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 00:16
Lokalizacja: Piaseczno
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 900 RR sc 33 była, jest GSX 1200
Rok produkcji: 0

Jak wyczyścić filtr powietrza Pipercross

Post » 09 stycznia 2012, 22:05

Witam wszystkich.

Zastanawiam się, jak wyczyścić filtr powietrza Pipercross. Mam parę pomysłów ale wolę zapytać o prawidłowe metody, zanim zniszczę ten drogi kawałek gąbki ;) .

Fabiq, jesteś :diabel2: ?
Ostatnio zmieniony 09 stycznia 2012, 22:32 przez ledzep, łącznie zmieniany 1 raz

Awatar użytkownika
 
Posty: 221
Rejestracja: 10 stycznia 2011, 22:02
Lokalizacja: turek
Pochwały: 2
Motocykl: Hania CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 09 stycznia 2012, 22:30

Kolego ledzep wg ori pdf'a jesli nie jest tlusty to wystarczy go umyc woda z plynem do mycia naczyn i wysuszyc, jesli jest tlusty to trzeba do pojemnika nalac benzyny ekstrakcyjnej, wlozyc filtr dziura do gory tak aby benzyna sie nie nalala od gory :) zostaw niech polezy, potem troche nim poobkrecaj w tej benzynie, lekko palcami pogniec i na koniec umyj w wodzie z plynem do naczyn i wysusz. (mozna delikatnie wycisnac) i nie probuj dmuchac kompresorem itp bo kawalki gabki mozesz wydmuchac

Awatar użytkownika
 
Posty: 127
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 00:16
Lokalizacja: Piaseczno
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 900 RR sc 33 była, jest GSX 1200
Rok produkcji: 0

Post » 11 stycznia 2012, 15:55

A gdy filtr jest tłusty, nie lepsza będzie nafta lub olej napędowy? Trochę łagodniejsze dla gąbki niż benzyna ekstrakcyjna. Pytam w szczególności osoby, które używają tego filtra.

Czym nasmarować po czyszczeniu? Motul Air Filter Oil spray czy polecacie coś innego?

Awatar użytkownika
 
Posty: 221
Rejestracja: 10 stycznia 2011, 22:02
Lokalizacja: turek
Pochwały: 2
Motocykl: Hania CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 11 stycznia 2012, 19:07

Kolego wyczyscic nalezy benzyna ekstrakcyjna i nie nasacza sie niczym tego filtra

Awatar użytkownika
 
Posty: 127
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 00:16
Lokalizacja: Piaseczno
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 900 RR sc 33 była, jest GSX 1200
Rok produkcji: 0

Post » 12 stycznia 2012, 05:21


Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 12 stycznia 2012, 08:32

nie wiem niech ktoś mnie poprawi ale jakoś wydaję mi się że nie wolno filtrów czyścić żadnymi benzynami ekstrakcyjnymi jak juz jest tłusty i płyn do naczyn nie pomoże to każdy pewnie poleci Cleanera czy to k&n czy pipercross.

ja teraz do auta kupiłem filtr gąbczasty pipercross i normalnie tak jak k&n myjesz pod wodą lub cleanerem specjalnym suszysz bez użycia żadnych suszarek itd a potem nasączasz olejkiem

pieprcross
http://allegro.pl/zestaw-do-czyszczenia ... 39660.html

k&n
http://allegro.pl/kn-zestaw-do-czyszcze ... 27517.html

z doswiadczenia wlasnego wiem że plyn do naczyn myje lepiej niż ten cleaner kn wiec lepiej kupic sam olejek do nasączania bez tego cleanera

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 12 stycznia 2012, 17:08

Ja myje K&N pod ciepłą wodą zajebista sprawa tak wymyje że się biały zrobi wszystki syf wypłucze wysuszę i smaruje
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 221
Rejestracja: 10 stycznia 2011, 22:02
Lokalizacja: turek
Pochwały: 2
Motocykl: Hania CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 12 stycznia 2012, 18:21

tez uzywam pipercross'a i to jest specjalna gabka a nie papier itp i sie nie nasacza tego filtra. do tlustego, nasaczonego szybko klei sie wszystko, poza tym mam gdzies nawet maila od producenta bo pisalem do dzialu obslugi technicznej jak wyglada czyszczenie itp... wiec wiem ze zrodla :) a co zrobicie wasza sprawa... wg mnie w oleju ryzowym mozecie sobie myc i nasaczac :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 12 stycznia 2012, 21:53

ale ja do auta kupiłem też taki gąbkowy i w środku była instrukcja że należy nasączać więc czemu niby motocyklowego nie należy nasączać ?

takie coś kupilem do accorda
Obrazek

Awatar użytkownika
 
Posty: 221
Rejestracja: 10 stycznia 2011, 22:02
Lokalizacja: turek
Pochwały: 2
Motocykl: Hania CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 13 stycznia 2012, 19:48

inna charakterystyka filtra samochodowego a inna motocyklowego. Nie wiem czemu samochodowy sie nasacza, w kazdym badz razie ja dostalem instrukcje z dzialu obslugi i sie tego trzymam i wszystko jest z filtrem ok.

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 14 stycznia 2012, 11:22

Panowie nie pisać bzdur..
Pipercross jak i K&N ,BMC jak i każdy filtr sportowy się czyści i nasącza olejkiem i fabrycznie filtr jest nasączony.Co do czyścika na bank nie jest to benzyna ,bo mam taki czyścik do kn i po zapachu nie jest podobny ani nie paruje jak benzyna.A ziomal kn mył zmywaczem hamulców (to też oczyszczona benzyna) i mu po czasie się podziurawił,jakby z starości.
Zestaw do mycia i czyszczenia kn/bmc/piper to cena ok 50zł
K/n piper i bmc samochodowe są z tych samych materiałów co motocyklowe.

ps; jak by ktoś szukał to mam takie kn/pipery ,filtry czyściki na stanie.


Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość