Strona 1 z 2

olej, filtr , regulator sc 28

Post: 21 lutego 2008, 00:32
autor: chryczu
Słuchajcie, wiem jak sie reaguje na takie tematy na forach, ale na tym z sc 28 i sc 33 nie ma bo przeglądałem. Więc wybaczcie! Ale mam nadzieje ze mi pomożecie.
Sprawa może i banalna, dla kogoś kto umie, ale, czy olej zmienia sie, wylewa, spuszcza, po lewej stronie silnika, na dole (co jest normalne)przez taki wystające "coś" ?wyglada to niby na spust. I inna sprawa kupiłem filtr oleju , w sklepie powiedzieli ze spokojnie bedzie pasował, i faktycznie gwint i szerokośc jest ok , tylko długosc jest deko mniejsza. orginalnie powinien byc cos chyba około 72 mm a ja mam 67mm około. Na stronkach pisza ze taki a taki filtr do takiego i takiego modelu, ale czy to coś moze sie stać jak załoze taki deko krótszy?Bo moze chodzi o przepustowosc oleju?.A i regulator...jak go sprawdzić czy jest dobry, pomijajac sprawdzanie ładowania na akumulatorze, bo nie da sie tego robic co 3 dni przeciez jak sie nie ma przyrządów.Bo moj deko z tego co widziałem jest przysmarzony na dwuch pinach.

Post: 21 lutego 2008, 01:05
autor: Tylik
Co do oleju to tak, spust znajduje się mniej więcej na wysokości lewego podnóżka kierowcy - jest to lekko złocista śruba na samym brzegu silnika od dołu.. Przed jej odkręceniem dobrze zrobisz jak odpalisz moto żeby chwile pochodziło i rozgrzało olej w misce bez jego rozprowadzania po skrzyni itp. wtedy lepiej ci wyjdzie olej z silnika :)

Co do reszty to sory ale też nie mam pojęcia :wink:

Post: 21 lutego 2008, 14:44
autor: SzeFu
Zabrdzo nie rozumie o co Ci chodzi z tym sprawdzaniem co 3 dni :) ale ogolnie albo masz ladowanie na aku od 13,3 do 15 voltow przy 5 tys obr i jest ok albo masz wieksze/mniejsze(ja mialem po 18) i regulator do wymiany. Moim zdaniem jak juz masz przysmazone piny przy reglu to prawdopodobnie jest juz do wymiany, mi tak zjaralo kostke ze nie moglem jej wyjac z regulatora... inny sposob na sprawdzenie regulatora to... jezdzij az ci akumulator rozwali ;]

Post: 21 lutego 2008, 20:55
autor: Tylik
Mała poprawka co do mojego posta wyżej: śruba spustowa jest na wysokości przedniej zębatki (zdawczej) a nie na wysokości podnóżka :wink:

Co do regulatora to z tego co widziałem na http://www.cbr1000rr.de/frame.html to jest normalne w Sc 28 i Sc 33 że w okolicach regulatora są zaśniedziałe gniaza itp. i powinno sie je co jakiś czas kontrolować i czyścić..

Post: 25 lutego 2008, 15:32
autor: chryczu
Napisałem posta i sie nie wgrał...to teraz w skrócie niskie obroty ładowanie bez swiateł pokazuje 12,4 około , 5 tys bez świateł 13,8. nieskei z długimi , 11,3 5 tys z długimi , 12.7-12.8. troche mało co nie ? 13,5 powinno być minimum.No i na pierwszej kostce łaczącej kable z alternatora, pod siedzeniem , grzeją sie kabelki wejsciowe.To normalne? trzeba chyba w regulator inwestować?

Post: 25 lutego 2008, 21:12
autor: SzeFu
Zanim wydasz 240 zeta na regulator wez przeczysc pozadnie styki i zrob ponowny pomiar jak to nic nie da to najliepiej by bylo jakbys dorwal kogos np z fajera i bys swoj regulator wsadzil do jego moto(ewentualnie pozycz od kogos dobry regulator i wsadz do swojego moto) i sprawdzil ladowanie jak nadal bedzie lipa to nie pozostaje nic innego tylko kupienie nowego. Tylko nie kupuj oryginalnego bo to syf jest. Jam mam u siebie regulator firmy ducati energia (te regulatory sa wkladane do hond skladanych we wloszech Hornet, Dominator)

Post: 25 lutego 2008, 22:23
autor: chryczu
Szefu , a miałem właśnie kupuwać oryginał za 268 zł i ani złotówki mniej koleś nie chciał puścić. Mówił ze oryginały lepsze od zamienników "199zł" W sumie , to ciężko w mojej okolicy będzie kogoś dorwac kto by uzyczył regulatora lub odwrotnie bo nie ma nikt cbry.Ale popatrze, pogrzeba, może ktoś sie trafi.
Dzięki :)

Post: 25 lutego 2008, 22:58
autor: SzeFu
ten regulator nie musi byc od fajery moze tez byc od f2, f3, vfr , hornet 600 itp
tu masz spis motocykli ktore maja takie same regulatory http://allegro.pl/item313211728_regulat ... ratis.html
moze znajdziesz kogos z takim moto :)

Post: 07 marca 2008, 18:26
autor: chryczu
Od nowa "urzekła mnie historia fajery" w tej chwili jest coraz "lepiej" praktycznie w ogole nie ładuje, a kable grzeją sie tak samo :) akumulator wykluczam. Coś mi chodzi po głowie alternator bo to od jego strony grzeją sie te kabelki... a jak na złość zadnych elektryków w zasięgu wzroku.

Post: 07 marca 2008, 19:27
autor: crazyduck
Witam regulator jest na diodach hybrydowych i jak,juz padl nic z nim nie zrobisz.kup ducati jest dobry.co do ladowania odepnij kostek od regulatora i sprawdz czy prad ktory wyplywa z "silnika"z alternatora ma okolo 30 volt na kazdym z 3 kabli jezeli tak to regulator padl.ja tak mialem padl mi regulator i robil zwarcie kable sie grzaly a aku padal.pozdro

Post: 07 marca 2008, 19:40
autor: chryczu
No widzisz, to ja mam dokładnie to samo , tylko ze te kable grzeja sie na całej długoąści , od wyjscia z alternatora, do samego regulatora, nie wspominajac ze kostki sa juz podpalone od tego ciepła.Ale, z tego co pamietam , to miernik mi pokazywał cyferke 3 na kazdym z kabli od alternator tylko nie pamietam na jakim miałem miernik ustawione czy na stówki czy dziesiątki. W kazdym razie jak na stówki to by wychodziło ze 30 tak jak mowisz. Ale jeszcze jak byś mi powiedział jak dokładniej to sprawdzić. bo do kostki u mnie wchodza 3 kabelki(mowie o tej pierwszej pod siedzeniem) kazdy zółty. próbowac je na wszystkie sposoby? czy jest jakaś zależność? Bo odłanczac regulator... deko sie boje ;)

Post: 07 marca 2008, 19:58
autor: crazyduck
do regulatora idzie 5 kakabli 3 z silnika 2 wychodzace sprawdz 3 tego samego koloru te co ida z alternalora,odlacz kostek iniczego sie nie obawiaj nic sie nie stanie jedyne,co to,to ze nie bedzie ladowania i franek bedzie chodzil na pradzie z aku sprawdz te 3 kable jezeli na kazdym bedzie taki sam prad to padl regulator jeszcze sprawdz czy jest przejscie na regulatorze na tych koncowkach co sie kostke wpina o ile pamietam nie powinno byc tam przejsci jezeli bedzie to na bank reg padl.nic sie nie stanie jak odlaczysz kostke od reg i odpalisz.daj znac co sie dzieje.