Strona 1 z 3

Coś nie tak ---- nie idzie na koło

Post: 10 marca 2008, 20:47
autor: hopkins
Witam wszystkich
Stałem sie nowym użytkownikiem fajera i jest problem. Moto ogólnie bardzo zadbane ma trochę przebiegu 67000 km i ni jak nie idzie na gumę nawet na jedynce. Opona stan bdb. łancuch zębatki również. To nie moje pierwsze moto i nawet potrafiłem z gazu gsx 600f postawic a tu d.... ale na mechanice sie nie znam i czy to może oznaczać że sprzegło tak ślizga że nie chce iść. Moto sprowadzone z włoch, rocznik 1993. Proszę o pomoc i porade bo nie po to bladego kupiłem żeby na 2 kołach jeżdzić!!!

Post: 10 marca 2008, 21:29
autor: jacek954
Witam!!!

W sumie teraz mam bladego 954!!! ale kumpel mój ma sc28 i troche na niej pojezdziłem w anglii!!! Powiem tak nie wiem jak jezdziles na gsxf 600 ale blady na 1 idzie na gume jak nie wiem. Spróboj tak: rozpędź go do około 5-6 tyś obrotów odejmij na chwile gaz po czym szybko odkreć manetke!!! powinno cie wynieść na niebiosa;)

Jeżeli chodzi o sprzegło to 4 tyś max 5, strzej i równocześnie dadaj gazu, powinno pomóc!!!

Jak z gazu ci wyjdzie a ze sprzegła nie to zrób jeszcze inaczej: zobacz jaką masz gumę tzn jaki profil, dlatego że im wyższy profil np 60 to moto będzie słabsze ale szybsze, a poza tym wbij biegi do 6 rozpędź sie do koło 120 - 130, lekko przychamój i róznocześnie dodaj gazu. Jeżeli obroty będą rosły tzn ze sprzęgło ślizga. Jeżeli będzie cos w rodzaju zrywania to wszystko powinno być ok.

Na 2 nie jezdziłem, tzn nie podnosiłem go!!!

Musisz popróbować

Powodzenia
jacek954

Post: 10 marca 2008, 23:52
autor: MadPawel
Ostatnio u kumpla sprzegło sie slizgalo a i tak szla na kolo na jedynce

Post: 11 marca 2008, 00:53
autor: goOly19
watpie zeby sprzeglo sprobuj jak na 1 gaz tak jak ci pisal pozniej odpusc i rura i go mozesz troche szarpnac i powinnien isc ja narazie tego sie ucze hehe a co do sprzegla to w zx7r jezdzilem tak dlugo ze az ciezko bylo szybciej ruszyc przyspieszenie jak normalny samochod :D:D ale co sie pozniej okazalo to sruby sie pourywały od sprzegla i mi tarly o dekiel no ale to kawasaki a nie honda;)) yoyo

Post: 11 marca 2008, 09:06
autor: hopkins
Próbowałem własnie tak jak piszecie z podobnych obrotów. Stawiałem różne sprzęty od enduro po szlifierki i zawsze wychodziło a tu zonk. Dzis spróbuje rozgrzać dobrze gumę i poprubuje z tym 6-tym biegiem by sprawdzić czy ślizga. Po prostu jak przy 5-6 tys cofam i odkręcam mocno gaz to moto tylko przyspieszy i tyle. A zaraz jak na tl1000 kolegi wsiadłem to guma prawie do pionu tak od niechcenia. Ale coś czuje że wina bedzie w sprzęgle leżeć?

Post: 11 marca 2008, 10:28
autor: MadPawel
Skoro miales iles tam motorow to przeciez od razu sie czuje czy sprzeglo jest ok czy przeciaga 8) .Na orginalnych przełozeniach niektore sc 28 moga niechetnie wstawac na koło .Nie wiem jak ty stawiasz na gume wiec proponuje jak ruszysz z miejsca to odwijasz odrazu manetke do oporu i jak bedzie ok.5-6tys obr przymykasz i znowu na maxa.

Post: 11 marca 2008, 15:24
autor: SzeFu
zobacz czy ci sie uda z nizszych obrotow niz 5-6 tys mi na poczatju na tych obrotach nie chciala wstawac a wstawala na troche nizszych. Teraz nawet nie patrze na obroty tylko na wyczucie i wstaje z nizszych z wyzszych obojetne. Poprostu zrob tak ze jak stoisz to rusz no i sie rozpedzasz (nie musisz startowac jak rakieta, poprostu normalnie) i po chwil powinienes wyczuc ze zaczyna sie lepiej zbierac (chodzi o plynnosc obrotow zejak zamkniesz gaz a pozniej go otworzysz to moto sie nie zamuli) wtedy zamykasz gaz i odwijasz(szarpniecie) nie tyle do konca co energiczny ruch nadgarstkiem.

Post: 11 marca 2008, 17:26
autor: jacek954
spróbój dzisiaj, w sumie jakstawiasz z gazu to nie trzeba rozgrzewać gumy... jak ze sprzegła to mozesz troche obkrecic koło:) bladego nie ma co porównywac do tl bo to całkiem inny motor... fireblade jest ciężki z przodu, jak zauwzyłes prowadzi sie go bardzo dobrze tak jakby jechal po szynach hehe, dlatego zrob tak jak pisalem wczesniej i jak koledzy proponuja. Bez nerwów... mozesz jeszcze jak bedziesz przymykal manetke to trochego "ubić" a przy szybkim odkrecaniu troche pociagnac do siebie i powinno byc ok.

Pozdrawiam
jacek954

Post: 11 marca 2008, 18:09
autor: hopkins
I dalej nic. Z jakich obrotów bym nie próbował tylko dygnie i zaczyna przyspieszać. Już nawet przód dałem na zawieszeniu najwyżej, tylny amor bardzo miękko i tak d... Próbowałem na 6-biegu lekko hamulec i gaz do oporu - obroty delikatnie rosną a moto nie przyspiesza.Przełożenia są oryginalne 16-42. Tarcze i nowe sprężyny nie takie drogie. Zalałem motulem 5100 wiec chyba nie przez olej.

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 5:12 pm ]
Jak miałem dr 600 to sprzęgło tak ciągło że na 5-biegu przy 100 jak mocno odkreciłem to do czerwonego pola sie dokręcała a na 1 biegu i tak szła na koło. Szkoda chyba sprzeta męczyć i na serwis.

Post: 11 marca 2008, 18:46
autor: koma600
Może gażniki i zawory czas zrobić///

Post: 11 marca 2008, 21:26
autor: SzeFu
halo halo mi sie wydaje ze na twardszym zaiweszeniu bedzie lepiej szla, za miekki tyl to bedzie sie bujala i zamiast energie przenzaczyc na wystrzelenie w gore to pojdzie w rozmujanie sprzeta i przod tak samo raczej twardszy niz miekki, kiedys na napieciu wstepnym sprezyn wykrecilem na maksa (czyli miekko) to tez nie chiala na gume isc(bujalo zamist isc w gore), dopiero jak wkrecielm do polowy to bylo ok,

Post: 11 marca 2008, 21:26
autor: jacek954
to kurde nie wiem jak inaczej ci pomoc...

Jedź do serwisu i niech to ogladną!!!

Dobrze by było jakbyś miał jakiegoś kolege który ma sc28. Mógłbyś to samo sprobować!!!

Powodzenia
jacek954