Dzisiaj jest 05 maja 2024, 15:02

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

olej

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 06 września 2008, 23:20

Ja zalalem VALVOLINE polsyntetyk i smiga tylko sprzeglo sie slizga jak moto nie dogrzane, nie jestem do konca zadowolony z niego nastepnym razem sprobuje Motula choc ziom zalal polsyntetyka i sprzeglo spalil, potem zalal takiego oleju co luzem sprzedaja za 10zl litr i mowil ze rewelacyjnie sie spisywal. Takze kazdy mowi co innego, i sam do konca nie jestem pewien co lac. A olej zmienie po 10tys albo na koniec sezonu za czesto nie ma co kazdy mechanik to powie. Gdyby firmy produkujace olej o tym decydowaly to pewnie trzeba by bylo co 5tys km zmieniac albo i czesciej. W kazdym badz razie nie ma co przesadzac bo mozna przedobrzyc.

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 07 września 2008, 21:00

oleje motula to najwyzsza polka, sa importowane a nie rozlewane gdzies w polsce jak np. castrol gdzie dany importer moze go nieco przy rozlewaniu ubadziewic dodajac innego tanszego oleju, kupujac motula masz pewnosc ze masz motula w bance
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 07 września 2008, 23:04

heh, dokładnie to samo usłyszałem. Właśnie wymieniam olej na Motula 5100 ester

 
Posty: 8
Rejestracja: 12 sierpnia 2008, 12:07
Lokalizacja: Czestocho
Motocykl: SC28
Rok produkcji: 0

Post » 05 października 2008, 10:35

Jak smigalem jeszcze na VFR750 , zmienialem tarcze i sprerzyny na sprzegle , i zalalem wlasnie motulem 5100 - i co ?? - kiszka - motocykljak sie zagrzal to sprzeglo slizgalo sie od 7 tys , tarcze nowe , sprezyny nowe - nawet wymienialem plyn w ukladzie hydraulicznym od sprzegla - i nic , moto sprzedalem niedawno - mam kontakt z wlascicielem , wiem ze zmienil olej i moto juz lata normalnie - wiec chyba jednak ten motul tez taki rewelacyjny niejest - bynajmniej niezawsze - pozdrawiam

 
Posty: 16
Rejestracja: 19 września 2007, 16:31
Lokalizacja: Czeladż
Motocykl: fireblade sc28
Rok produkcji: 0

Post » 05 października 2008, 18:44

ja śmigam na Midlandzie i jestem zadowolony.Poprzednia wlasciciel wlal mu 15w40 i tez slizgalo sprzeglo ja zaryzykowalem i wrocilem do 10w40 i jest OK.

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 05 października 2008, 22:03

a ja powiem tak - zalałem niedawno Motula 5100 10W40 (wcześniej Castrol GPS 10W40) i po ponad 600 km od wymiany padła mi 2'ka w skrzyni :roll:

nie mam nic do Motula bo wg. mnie lepszy jest od Castrola ale bywa czasami tak ze sprzętami :lol: :evil:

Awatar użytkownika
 
Posty: 127
Rejestracja: 27 września 2008, 23:22
Lokalizacja: CIESZYN
Motocykl: cbr 929 XR650R
Rok produkcji: 2001

Post » 05 października 2008, 23:27

ale dokładnie to który olej lać 10w40 czy 15w50 mój moto ma nakulane około 23000 km

 
Posty: 16
Rejestracja: 19 września 2007, 16:31
Lokalizacja: Czeladż
Motocykl: fireblade sc28
Rok produkcji: 0

Post » 06 października 2008, 00:14

do konca 10w40 ma byc taki i taki lej jak ma pasc silnik i zaczac oliwic to nawet gestrzy olej go nie ocali.Na 15w40 przy odpalaniu zanim sie olej rozejdzie bedzie mialo moto gorsze smarowanie i moze sie sprzeglo slizgac.

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 06 października 2008, 14:03

no wlasnie, olej 15w leje sie w lato do silnikow chlodzonych powietrzem a nie do chlodzonych woda
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 06 października 2008, 20:15

Fabiq a gdzie to słyszałeś ?? W przypadku silnie obciążonych termicznie silników (wiatrołapów i olejaków) ważna jest wartość znajdująca się za"W" To co jest przed "W" ma znaczenie w temperaturach niskich, ale przecież to wiedza powszechna przecież :!:
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 07 października 2008, 15:01

klasy lepkosci SAE

najbardziej stosowana, SAE j300, klasyfikacja grupuje oleje w klasy lepkosciowe, zimowe sae 0w,5w,10w,15w,20w i letnie sae 20,30,40,50,60

najwazniejszym parametrem decydujacym o przydatnosci oleju podczas zimy jest tzw. lepkosc rozruchowa, najnizsza temperatura przy ktorej mozemy uruchomic silnik zima i prog pompowalosci

-minimalna temp przy ktorej olej da sie przepompowac
-im lepsze wlasnosci niskotemperaturowe oleju tym nizsza liczba przy symbolu W

drugie oznaczenie po myslniku to w prostej linii odpowiednik lepkosci oleju w temp. 100 stopni im wieksza liczba tym wieksza lepkosc oleju.

motocykle chlodzone powietrzem potrzebuja wyzszej temperatury i oleju o wyzszym spolczynniku lepkosci po W

 
Posty: 4
Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 20:11
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Fireblade 900rr
Rok produkcji: 0

Post » 11 lutego 2009, 13:49

Fabig,

Ja sie wacham co do lepkości: 10w40 semi lub 15w50 semi. Słyszałem również, że jak lubisz pałować a masz zdrowy silnik to można mu lać pełen syntetyk.

Jak Wy to widzicie?
panie władzo, bo ja lubię CENZURA

Poprzednia

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości