Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 21:20

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymiana świec

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 530
Rejestracja: 05 października 2007, 10:45
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 3
Motocykl: Piechota
Rok produkcji: 0

Post » 25 stycznia 2009, 23:28

tomogt pisze:do klucza do swiec cza dorobic w srodek taki oring gumowy aby swieczka sie w niego lekko wbijala


Wkladasz czapke na swiece i wyciagasz swiece z otworu, bez zadnych wynalazkow.

Awatar użytkownika
 
Posty: 221
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 15:35
Lokalizacja: LUBAWA
Motocykl: HONDA FIREBLADE SC33-98R
Rok produkcji: 0

Post » 26 stycznia 2009, 00:01

po wykreceniu ona nie jest idealnie prosto opiera sie o scianke ----na jednej probowalem i sie nie udalo :twisted:
pozdrawiam Tomek

Awatar użytkownika
 
Posty: 303
Rejestracja: 22 sierpnia 2008, 09:48
Lokalizacja: serokomla
Motocykl: szukam...
Rok produkcji: 0

Post » 02 lutego 2009, 22:27

magnesem mozna

Awatar użytkownika
 
Posty: 308
Rejestracja: 17 stycznia 2008, 00:27
Lokalizacja: Krosno (P
Motocykl: CBR 1000 RR SC57
Rok produkcji: 2005

Post » 02 lutego 2009, 23:39

Ja jak miałem SC33 to nie ściągałem zbiornika żeby świece odkręcić miałem przerobiony klucz do świec na krótki i była dospawana śruba na klucz widlasty np 15 .Zdejmowałem jedynie boczki i poluzowałem chłodnice i ręką pchałem sie tam w tą szczelina między pokrywą zaworów a Airboxem . Ciężko było wyciągnąć kable ze świec ale jakoś dało rade. Taki sposób jest bardzo wnerwiający ale skuteczny. Trzeba uważac żeby potem kable dobrze podpiąc bo ja zawaliłem i źle podpiołem i troche śię zdziwiłem jak moto mi odpalił i chodził jak V ka .
-Akrapović carbon
-K&N Air filter
- kierunkowskazy LED

http://www.bikepics.com/members/lukasz302/

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 03 lutego 2009, 00:33

Wystarczy zbiornik sciagnac odkrecic puche z filtrem i miec dlugi rurkowy klucz i odkreca sie bez problemu. MIalem ten klucz z ta guma co ma trzymac swiece ale klucz byl za gruby i nie wchodzil w kanal do swiec, a zeby nie pomylic kolejnosci "fajek" wystarczy odkrecac i zaraz wkrecac i sie nie CENZURA. Filozofia zadna, tylko za tym kluczem sie nalatalem, bo jeden za gruby, drugi za krotki trzeci sraki czwarty CENZURA i piaty badziewioawty dopiero przypasil.

Awatar użytkownika
 
Posty: 221
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 15:35
Lokalizacja: LUBAWA
Motocykl: HONDA FIREBLADE SC33-98R
Rok produkcji: 0

Post » 03 lutego 2009, 15:38

na przewodach jest napisane --na ktora swiece ma byc zalozony :lol:
pozdrawiam Tomek

Awatar użytkownika
 
Posty: 88
Rejestracja: 18 października 2009, 11:40
Lokalizacja: Tarnowo P
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1996

Post » 09 maja 2010, 18:33

Luki213, możesz dokładnie opisać ten klucz w sensie rozmiarów długość i szerokość bo mam problem nie mogę uruchomić moto a nie ma mnie kto podrzucić do mechanika więc zdany jestem na siebie (dwie lewe w tych sprawach). nie chcę wywalać kasy w błoto jak kupie nie ten klucz.

Awatar użytkownika
 
Posty: 126
Rejestracja: 27 lipca 2009, 16:37
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 20 maja 2010, 10:48

O matko :ooo:
Jak tu czytam, co Wy wypisujecie, że dostęp do świec jest tragiczny, to aż mnie serce boli, a Pan Soichiro Honda chyba przekręca się w grobie :mrgreen:
Uważam, że dostęp do świec jest bardzo dobry! Jedynie zdejmujemy boczki/serwisówki i tyle! Żadnego poluzowywania chłodnic, zdejmowania zbiornika, air boxa etc!
Wystarczy oryginalny klucz (chociaż na allegro w tej chwili go nie widzę :) ) i 10tka fajkowa i wierzcie mi lub nie, ale odkręce nim wszystkie świece w ciągu 10 minut i ręce przy tym czyściutkie i nie jak po walce z kotem :)
Także narzędzia Panowie, narzędzia to podstawa :one:

Edit:
Oo, dokładnie taki jak w tej aukcji (leży na samym dole)
http://moto.allegro.pl/item1039277822_zestaw_komplet_kluczy_honda_cbr_1000_cbr1000.html

Ja mam dokłądnie taki, tylko ten "trzpień", nie wiem jak to nazwać dokładnie, na który nasadza się 10tkę mam o połowę krótszy (chyba dlatego bez problemu razem z kluczem wychodzi później świeca, może w 1000RR jest tam więcej miejsca). Jak włożę ten klucz w otwór do świecy, to ten "trzpień" jest na równi z pokrywą zaworów. Dlatego potrzebna jest 10teczka fajkowa i ognia, bezproblemowo i szybko się świeczki wykręca :D

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 11:12 am ]
Już nie mogę edytować, więc piszę nowego posta.
:jupi: znalazłem, dokładnie taki klucz do świec, a w sumie i cały komplet mam:
http://moto.allegro.pl/item1039277822_zestaw_komplet_kluczy_honda_cbr_1000_cbr1000.html

Polujcie na coś takiego, bo naprawdę warto dać te 5 dych i w ogóle się nie męczyć. Tymi kluczami z pół moto można spokojnie rozebrać i to nawet gdzieś w trasie, a mieszczą się w małym etui w zadupku.
Pozdr
Franek '98

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 20 maja 2010, 11:21

Oczywiscie ze da rade, tylko że w tym wypadku pozostaje dokręcenie nowej siecy na wyczucie bo klucza dyno tam nie wcisniesz. No ale kazdy składa sprzeta tak jak chce, ja ten sposób odradzam, chociaz sam zestaw oryginalnych kluczy jak najbardziej polecam.

Awatar użytkownika
 
Posty: 126
Rejestracja: 27 lipca 2009, 16:37
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 20 maja 2010, 11:30

Jestem ciekawy, ile osob z forum i w ogóle z Polski, którzy sami na miarę swoich możliwości serwisują swój sprzęt, dokręca świece kluczem dynamometrycznym ;)
Franek '98

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 20 maja 2010, 15:48

Ja wole jednak brac przykład z tej części użytkowników, która w odpowiedni sposób serwisuje moto. Wystarczy popytać znajomych mechaników i poczytać fora, aby dojść do wniosku że gwint pod świece jest jednym z najczęściej uszkadzanych z powodu nieumiejętnego serwisowania.

Awatar użytkownika
 
Posty: 88
Rejestracja: 18 października 2009, 11:40
Lokalizacja: Tarnowo P
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1996

Post » 20 maja 2010, 18:56

bez przesady panowie! przecież jak wiem że zalałem silnik to nie wezmę motocykla na przyczepę i nie pojadę do mechanika żeby mi świece wyczyścił :027:

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości