obawiam się, że tomekn może miec dużo racji
. Udało mi się wyszukać (na fireblade.pl) to: " In 2010 the alternator flywheels were made bigger and crankshaft rigidity increased accordingly. ". Czyli wał wzmocniono dopiero w modelu 2010 .... Podobnie mówił Pan z HondyPlaza... zmiany w wale od 2010. Jednym słowem cieszmy się póki nie gwiżdże i do odciny Panowie
PS. Byczek ma dzwonić do Hondy Autowitolin i pewnie wieczorem lub w nocy wrzuci jakieś info.
[ Dodano: Sro Paź 09, 2013 6:50 pm ]Z przeprowadzonego "śledztwa" wynika, że Honda przedłużyła gwarancję na wały o 4 lata, czyli jeśli Honda świszczy i nie minęło 5 lat od daty zakupu (1 rok gwarancji standard + 4 przedłużenia) - wtedy po zgłoszeniu się do salonu Hondy - powinni usunąć usterkę za darmo. DOtyczy to przede wszytkim 2008 i 2009 (tak jak wyżej pisałem później podobno poprawiono wały). Poniżej pismo amerykańskiej Hondy, gdzieś na niemieckim forum znalazłem podobne tylko ver. niemiecka. Jako przyczynę uszkodzeń podają mówiąć po chłopsku "strzelanie z klamy" - wtedy występują duże naprężenia i wał się deformuje. To chyba na tyle - tomekn - dobrze, że podzieliłeś się swoją wiedzą .....
Amerykańska Honda - stanowisko :
Niemieckie :
http://www.cbr1000rr.de/sc59/probleme/o ... e_2011.pdf
Poniżej link do filmiku jak sprawdzić, czy to wał. Jeśli po obciążeniu motoru dźwięk ucichnie - podobno 90% to wał.
http://www.cbr1000rr.de/sc59/probleme/optimierung-kurbelwelle_2011/CBR1000RR8_Engine_Idling_Inspection.wmv
Myślę, że moje wypociny coś Wam pomogą.
Pozdrawiam