It is currently 18 November 2025, 15:17

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Coś stuka od napędu podczas jazdy - problem rozwiązany

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 310
Joined: 24 March 2009, 22:27
Location: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Year production: 1997

Coś stuka od napędu podczas jazdy - problem rozwiązany

Post » 01 April 2009, 08:21

Witam.
Świeżo kupione moto - problem znaleziony przy oględzinach podczas zakupu.

http://forum.fireblade.pl/topics17/nade ... vt1757.htm

Objaw jest taki, że jak jadę na dowolnym biegu to czuć cyklicznie naprężenia na napędzie, jakby w jednym miejscu na łańcuchu coś siedziało. Czuć [przez to taki opór, który jest wyczuwalny. Najbardziej czuć to podczas przyśpieszania, a mniej podczas hamowania silnikiem.
Podniosłem koło i kręciłem nim, sprawdzając jednocześnie czy łańcuch nie jest w którymś miejscu mocno napięty, ale wszystko jest ok. Zużycie napędu w granicach 15%.
Dodam jeszcze, że jak wciśnie się sprzęgło podczas jazdy to problem pozostaje.

Ta szybka diagnoza była przeprowadzona u sprzedającego, więc postaram się w weekend sprawdzić wszystko dokładnie, obejrzeć łańcuch, itd.

Ogólnie obstawiam na nierówno wyciągnięty napęd, ale może jakieś tylne łożysko?

Jeżeli macie jakieś pomysły to po prostu piszcie :)
Last edited by banshee on 14 April 2009, 10:13, edited 2 times in total.

User avatar
 
Posts: 628
Joined: 18 January 2009, 18:55
Location: Gliwice
Points: 3
Motocykl: cbr 929
Year production: 2000

Post » 01 April 2009, 10:29

Objawy typowe dla przeciągniętego łańcucha.
banshee wrote:Zużycie napędu w granicach 15%
zużycie oceniłeś wg znaczników na wahaczu ? - widziałem wypadki, że ludziska wycinali jedno ogniwo żeby łańcuch wyglądał na nowy :/
Nasmaruj porządnie łańcuch, sprawdź jeszcze raz czy się równo napina oraz sprawdź luzy pomiędzy pojedynczymi ogniwami - jeśli jest to łańcuch prawie nowy luzy te powinny być prawie nie wyczuwalne.

pozdrawiam

PS. ładną maczinę nabyłeś :)

User avatar
 
Posts: 310
Joined: 24 March 2009, 22:27
Location: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Year production: 1997

Post » 01 April 2009, 10:35

Stan oceniłem poprzez kontrolę wzrokową zębów tylnej zębatki, łańcucha oraz na podstawie jak bardzo da się go odciągnąć od tylnej zębatki od tyłu motocykla.

Dzięki za cenne info. Wszystko sprawdzę

 
Posts: 530
Joined: 05 October 2007, 10:45
Location: LZA
Points: 3
Motocykl: Piechota
Year production: 0

Post » 01 April 2009, 11:41

orzech wrote:widziałem wypadki, że ludziska wycinali jedno ogniwo żeby łańcuch wyglądał na nowy :/


To da sie z lancucha wyciac jedno ogniwo i potem go zapiac?


Co do tych naprezen to byc moze ktores z lozysk wysiada pod obciazeniem.

User avatar
 
Posts: 628
Joined: 18 January 2009, 18:55
Location: Gliwice
Points: 3
Motocykl: cbr 929
Year production: 2000

Post » 01 April 2009, 12:12

Sory dokładnie dwa ogniwa (zewnętrzne i wewnętrzne) później nowa zakuwka i w czym problem ? oczywiście nie licząc wyrzutów sumienia jeśli ktoś takie posiada :mrgreen:

[ Dodano: Sro Kwi 01, 2009 12:15 pm ]
aaa co do oceny zużycia zębatki, w mojej niuni napęd był zdrowo przeciągnięty a zębatki wyglądały OK.

User avatar
 
Posts: 396
Joined: 25 August 2008, 09:28
Location: WG i WKZ
Points: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Year production: 2005

Post » 01 April 2009, 15:00

co do tego stukania to kiedyś znajomemu w RF900 stukało coś z napędu, okazało się że były zapieczone (lub przytarte?) któreś ogniwka na łańcuchu, po dokładnym umyciu i nasmarowaniu było po problemie

teraz koledze coś stuka przy przyspieszaniu w zx6r '98 ale jeszcze nie jest rozkminione co to jest :? tylko to cyka dość wolno więc wydaje mi się że ten odgłos nie pochodzi od silnika tylko też gdzieś z napędu

 
Posts: 556
Joined: 25 March 2008, 20:25
Location: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Year production: 0

Post » 01 April 2009, 19:43

To bicie to lancuch ktory na malej zebatce musi sie bardziej zgiac i wtedy czuc w secie ten stuk i jest to wyczuwalne w trakcie przyspieszania. Najprawdopodobniej masz za mocno zakuty lancuch, albo rozciagniety w tym miejscu lub tak jak stwierdzil LENAR ogniwo jest zapieczone. Rozkuj w tym miejscu, kup nowe ogniwo i zakuj na nowo powinno pomoc.

User avatar
 
Posts: 310
Joined: 24 March 2009, 22:27
Location: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Year production: 1997

Post » 01 April 2009, 21:23

Właśnie wróciłem z garażu. Usterka tkwi w napędzie. Koło do góry i sprawdzałem kręcąc kołem i napinając palcem łańcuch - miejscami miał luz ponad 4cm a miejscami poniżej 2.
Usterka zlokalizowana.
Teraz trzeba poszukać dobrej ceny za DIDa + zębatki... :?

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 01 April 2009, 22:21

mam dobry naped w syper cenie
wciąż zajmuję się serwisem

User avatar
 
Posts: 309
Joined: 28 December 2008, 19:33
Location: Bytom
Points: 2
Motocykl: FRANEK
Year production: 0

Post » 01 April 2009, 22:25

No banshee, bierz od Czikena, dobrą cenę Ci zrobi i jeszcze brelok z gompki dostaniesz gratis :mrgreen:
Franek mój to jest to, kocham go!

User avatar
 
Posts: 628
Joined: 18 January 2009, 18:55
Location: Gliwice
Points: 3
Motocykl: cbr 929
Year production: 2000

Post » 01 April 2009, 23:24

rotfl only GOPMKA :mrgreen: beti, czyżbyś się uzależniła ?

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 02 April 2009, 05:36

Szkoda Beti, że nie będzie Ciebie na otwarciu w Lublinie bo mam nieodpartą potrzebę poznać i porozmawiać z tak przeuroczą dzewczyną jak TY !! Buzi Dziubuń:)***
wciąż zajmuję się serwisem

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests