Dzisiaj jest 26 czerwca 2025, 15:05

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

jak dobrac optymalny rozmiar zebatek

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 65
Rejestracja: 21 sierpnia 2008, 21:24
Lokalizacja: sliwice
Motocykl: honda cbr9oorr sc 28
Rok produkcji: 1995

jak dobrac optymalny rozmiar zebatek

Post » 27 maja 2009, 18:00

witam chlopaki mam pytanko w sprawie zebatek mam 16/44 mysle zalozyc do przodu 14 albo 15 z tylu niechcial bym zmieniac wiadomo wiekszy wydatek tylko czy 14 nie bedzie za mala chodzi zebym sobie z 2 na kolko z gazu wrzucal jak bedzie trzeba to wymienie obie tylko niechce tez przesadzic . Jak bym tyl zostawil i przod zalozyl 15 to da rade chce sie poradzic pozdro
Ostatnio zmieniony 16 marca 2010, 14:22 przez przemo, łącznie zmieniany 1 raz
przemo

Awatar użytkownika
 
Posty: 442
Rejestracja: 22 stycznia 2008, 22:14
Lokalizacja: Królestwo słoja
Pochwały: 5
Motocykl: cbr 929 sc 44 CENZURA wi co z tego bedzie
Rok produkcji: 2000

Post » 27 maja 2009, 18:47

Masz tu leką podpowiedz na necie znalazłem tylko english ale dobrze opisuje:

"Gearing Info

What is Pitch?

Pitch is quite simply the thickness of the chain and sprockets. 520/525/530 520 being the thinnest and 530 being the thickest. 520 has the advantage of being lighter weight and increasing performance just from the loss of rotating mass. However, the thinner profile does have a shorter life expectancy than a thicker 525 or 530. Likewise, 530 provides a stronger, longer life expectancy but can increase rotating mass. Generally 600’s will use 520 or 525 while 1000’s will use 530.

Where do I start?

We recommend anybody looking to run larger sprockets starts with the back. Down -1 tooth in the front is roughly equal to +3 in the back. Also, anytime more than one or two teeth are added in the back a new chain will be required to fit. For this reason it is generally easier to start gearing with the back. Pick a rear sprocket and chain that will fit your riding style. As you progress or decide to change your gearing it is much easier to change the front sprocket to accommodate. This eliminates the need for new costly rear sprockets and chains. (Ex. Adding +3 to the gearing can be accomplished for $15 with a -1 front sprocket vs. a +3 rear sprocket and new chain.)

What gearing is right for me?

+5 – Provides a good place to start for anybody looking to get a little more into the stunts without sacrificing street riding or too much top speed. Will gain some torque/acceleration while losing roughly 10% of top speed.

+10 - Provides good amounts of power for slower wheelies while still having decent street riding. Will gain good torque/acceleration while losing roughly 20% of top speed.

+15 – Provides great power for technical slow wheelies. Street riding will be reduced to moderation in the city limits. No highways. Will gain great torque/acceleration while losing roughly 30% of top speed.

+20 - Provides huge power for anything and everything technical. Street riding will be reduced to just parking lots. Not for beginners. Will gain huge torque/acceleration while losing roughly 40% of top speed.

+25 or bigger – Ridiculous… but fun. Go big."

Awatar użytkownika
 
Posty: 244
Rejestracja: 21 marca 2008, 00:43
Lokalizacja: Drzewica/
Motocykl: CBR 1000rr kosa z USA
Rok produkcji: 2005

oki

Post » 27 maja 2009, 19:27

no to ci kolega pomogl ladnie.teraz juz wiesz :diabel: :diabel:
"POLICJA "stoj bo strzelam .......... ze sprzegla hehe

Awatar użytkownika
 
Posty: 138
Rejestracja: 12 kwietnia 2009, 10:48
Lokalizacja: Nadarzyn
Motocykl: szukam nowego ;)
Rok produkcji: 0

Post » 27 maja 2009, 20:08

no dokladnie translator do reki i wszystko jasne :):)

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 27 maja 2009, 22:43

Przednią zostaw oryginalną. Na mniejszej sama zebatka, jak i łańcuch szyciej sie zużyją.
Dodaj sobie na tył 5 ząbków i bedziesz zadowolony.

 
Posty: 65
Rejestracja: 21 sierpnia 2008, 21:24
Lokalizacja: sliwice
Motocykl: honda cbr9oorr sc 28
Rok produkcji: 1995

Post » 27 maja 2009, 22:45

no ja nie bardzo z angielskim wolalbym po polsku

[ Dodano: Sro Maj 27, 2009 10:48 pm ]
tylko nie wiem czy mi wtedy lancucha nie zbraknie mam w polowie naciagu a jakies namiary gdzie bym dosta zebatki
przemo

 
Posty: 204
Rejestracja: 21 września 2008, 10:30
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 27 maja 2009, 22:50

jak masz w połowie naciągu to z 3 zeby spokojnie wejda a to wystarczy zeby szedł z 2 z gazu lajtowo!! ;)

 
Posty: 65
Rejestracja: 21 sierpnia 2008, 21:24
Lokalizacja: sliwice
Motocykl: honda cbr9oorr sc 28
Rok produkcji: 1995

Post » 27 maja 2009, 23:17

by bylo dobrze niechce zaliczyc zonka bym wymienil z przodu ale koldzy odradzaja a gdzie dostane takie zebatki
przemo

Awatar użytkownika
 
Posty: 442
Rejestracja: 22 stycznia 2008, 22:14
Lokalizacja: Królestwo słoja
Pochwały: 5
Motocykl: cbr 929 sc 44 CENZURA wi co z tego bedzie
Rok produkcji: 2000

Post » 27 maja 2009, 23:34

ogólnie to stragan na allegro.pl albo ogólne sklepy z częściami motocyklowymi

Awatar użytkownika
 
Posty: 549
Rejestracja: 19 marca 2009, 22:10
Lokalizacja: Lublin /
Pochwały: 6
Motocykl: była sc50, jest sc57b
Rok produkcji: 2007

Post » 28 maja 2009, 00:23

Lub możesz zamówić w filiach Intermotors.

[ Dodano: Czw Maj 28, 2009 1:47 pm ]
Moje wolne tłumaczenie na język ojczysty tego co wrzucił Insaine. Dla tych którzy władają nie koniecznie angielsczyzną. Mam nadzieję że to komuś pomoże ;) :

"Informacja na temat przełożeń.

[color=white]Co to jest "Pitch"?

Pitch to po postu grubość łańcucha i zębatek. 520/525/530 520 będąca najwęższą i 530 będąca najgrubszą. 520 ma tą przewagę że wagowo jest lżejsza i podwyższa osiągi poprzez obniżenie wagi rotacyjnej zestawu napędowego. jednakże, im węższy profil tym krótsza żywotność niż w przypadku 525 czy też 530. Podobnie, 530 zapewni wytrzymałość napędu i wydłuży żywotność jednakże zwiększy się masa rotacyjna całego zestawu napędowego. Ogółem rzecz biorąc do 600cc powinno się używać 520 lub 525 a do 1000cc 530.

Od czego zacząć?

Każdemu kto chcę zacząć od jazdy na większych zębatkach zalecam aby zaczął od tylnej zębatki. Jeden (-1) ząb mniej z przodu jest prawie równoczesny z dodaniem (+3) zębów na tył. Dodatkowo, za każdym razem kiedy dodamy +1 lub +2 zęby na tył będzie potrzebny nowy łańcuch. Dlatego też lepiej zacząć zmieniać ilość zębów od tyłu. Wybierz tylną zębatkę i łańcuch które będą pasować do twojego stylu jazdy. Kiedy będziesz robił postępy lub zdecydujesz się na zmianę zębatek będzie znacznie łatwiej zmienić przednią zębatkę. To wyeliminuje koszty drogich tylnych zębatek i nowego dłuższego łańcucha. (przykład: chcąc dodać +3 zęby do przełożeń możesz kupić za $15 mniejszą (-1) o jeden ząb przednią zębatkę (vs) zamiast wydać kasę na droższą tylną i jeszcze nowy łańcuch).

Jakie przełożenia są dla mnie właściwe?

+5 - zapewnia dobrą bazę dla każdego kto chcę zacząć trochę stuntować bez poświęcenia właściwości moto do jazdy ulicznej lub spadku prędkości maksymalnej. Zyskasz trochę momentu obrotowego/przyspieszenia podczas gdy prędkość maksymalna spadnie nie więcej niż 10%.

+10 - zapewni wystarczającą ilość mocy do wolniejszego gumowania przy zachowaniu jako takiej użyteczności moto do jazdy ulicznej. Zyskasz większy moment obrotowy/przyspieszenie podczas gdy prędkość maksymalna spadnie o około 20%.

+15 - zapewni dużą moc do wymagających techniki wolnych gum. Właściwości jazdy ulicznej zostaną zredukowane do prędkości obowiązujących w mieście. Zyskasz bardzo duży moment obrotowy/przyspieszenie podczas gdy prędkość maksymalna spadnie o około 30%.

+20 - zapewni bardzo dużą moc do niczego i wszystkiego bardzo technicznego. Jazda uliczna będzie zredukowana tylko do jazdy na parkingach. Nie dla początkujących. Zyskasz ogromny moment obrotowy/przyspieszenie podczas gdy prędkość maksymalna spadnie o około 40%

+25 lub większe - Niedorzeczne...ale zabawne. Do dzieła :)
[/color]

 
Posty: 65
Rejestracja: 21 sierpnia 2008, 21:24
Lokalizacja: sliwice
Motocykl: honda cbr9oorr sc 28
Rok produkcji: 1995

Post » 28 maja 2009, 19:42

dzieki kolego bardzo ja bede musial wymienic z przodu o jeden zab bo z tylu mam 44 a so najwieksze 45 bo to jest sc28 a od sc 33 nie pasuje
przemo

Awatar użytkownika
 
Posty: 549
Rejestracja: 19 marca 2009, 22:10
Lokalizacja: Lublin /
Pochwały: 6
Motocykl: była sc50, jest sc57b
Rok produkcji: 2007

Post » 29 maja 2009, 10:14

Proszę bardzo. Fajnie że mogłem pomóc. Pozdro.

Następna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości