Dzisiaj jest 25 kwietnia 2024, 22:40

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Pęknięty zacisk przedniego hamulca.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC59 2008-2016

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 4
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 13:34
Lokalizacja: W-wa
Motocykl: Honda 1000RR FireBlade
Rok produkcji: 2008

Pęknięty zacisk przedniego hamulca.

Post » 07 lipca 2009, 22:34

Witam,

Wstawiłem motor do serwisu Hondy na akcję serwisową wymiany sprzęgła. Przy okazji wizyty w serwisie wymieniłem olej i klocki hamulcowe. Wszystko było fajnie do momentu telefonu z Serwisu i informacji o "pękniętym zacisku hamulcowym" z przyczyn niewiadomych. Moto ma dopiero rok, podlega akcją serwisowym Unijnym (moto z Hiszpanii).

Czy ktoś orientuję się czy taki przypadek podlega wymianie bezpłatnej. Z informacji jakie uzyskałem w serwisie, wynika że brak książki serwisowej nie upoważnia mnie do "darmowej" wymiany uszkodzonego elementu. Czy nie jest trochę dziwne że wymieniają sprzęgło bez ksiązki serwisowej a uszkodzony zacisk nie podlega wymianie.

Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 07 lipca 2009, 22:56

ciekawa sytuacja... a powiedz chociaz gdzie to pekniecie bo pierwszy raz slysze by zacisk pekl :o :wnerwiony:

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 07 lipca 2009, 23:41

Czyżby kolejna wada super lekkiego nowego franka?

Awatar użytkownika
 
Posty: 197
Rejestracja: 09 sierpnia 2008, 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Rok produkcji: 0

Post » 08 lipca 2009, 06:54

Adi1000 pisze:Czy ktoś orientuję się czy taki przypadek podlega wymianie bezpłatnej. Z informacji jakie uzyskałem w serwisie, wynika że brak książki serwisowej nie upoważnia mnie do "darmowej" wymiany uszkodzonego elementu. Czy nie jest trochę dziwne że wymieniają sprzęgło bez ksiązki serwisowej a uszkodzony zacisk nie podlega wymianie.


Jeśli nie ma akcji serwisowej to bulisz za wymianę.

Gdzie pękł ten zacisk? Wyszło im przy wymianie klocków? Jakieś to dziwne wszystko, nie było czuć przy hamowaniu, a nagle pęknięty. Przecież takim sprzętem przynajmniej od czasu do czasu jezdzi się "konkretnie", więc obciążenia hamulców są znaczne.

 
Posty: 4
Rejestracja: 13 czerwca 2009, 13:34
Lokalizacja: W-wa
Motocykl: Honda 1000RR FireBlade
Rok produkcji: 2008

Post » 08 lipca 2009, 11:49

Też jest to dla mnie dziwne, pocinałem ile fabryka dała i nie czułem przy hamopwaniu żadnych zmian. :wnerwiony:

Tak wyszlo przy wymianie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 141
Rejestracja: 14 września 2008, 11:03
Lokalizacja: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 08 lipca 2009, 12:07

moze ktos za mocno dokrecil srube albo poprostu chlopaki w serwisie podmienili ci zaciski taka jest polska rzeczywistosc sam mialem kiedys propozycje w serwisie na podmiane czesci takze uwazajcie

Awatar użytkownika
 
Posty: 549
Rejestracja: 19 marca 2009, 22:10
Lokalizacja: Lublin /
Pochwały: 6
Motocykl: była sc50, jest sc57b
Rok produkcji: 2007

Post » 08 lipca 2009, 12:54

Adi nie daj się zrobić w chu..ja. To oni CENZURA. Sam byłem kiedyś świadkiem jak koleś przy mnie w serwisie niechcący wziął za długą śrubę i przykręcając zacisk do lagi złamał ucho w zacisku. Im mocniej dokręcał tym zacisk bardziej się wyginał na zewnątrz bo śruba wyszła z drugiej strony i opierając się o tarczę hamulcową wypychała zacisk z każdym obrotem. Jest to dosyć częsty błąd. Śruba może wyglądać tak samo ale wystarczy że jest 1,5cm dłuższa i po ptokach. To ewidentnie ich wina. Życzę powodzenia i cierpliwości bo łatwo nie będzie im tego udowodnić. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 08 lipca 2009, 14:18

Panowie, przeciez przyjmujac moto na serwis musza byc oficjalne ogladziny (wiadomo ze nikt tego praktycznie nie robi) ale taka wazna rzecz nie mogla peknac ot tak sobie przy jezdzie bo by byl z tego wypadek! Mozna sie klucic ze oddajac na serwis wszystko bylo ok w czasie jazdy, a teraz niech ktos z tym peknieciem sie przejedzie i sprawdzi czy nie widac roznicy w hamowaniu ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 10 lipca 2009, 15:08

A gdzie jest to pęknięcie?
Śmierdzi mi tu oszustwem serwisu...

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 10 lipca 2009, 15:13

Wydaje mi sie ze nawet gdyby taki zacisk pekl z powodu defektu materialu...itd to motor ktory jest na gwarancji musi miec wymienione to za free, przeciez to nie jest spowodowaniem zlym uzytkowaniem - bo jak zle uzywac zacisk hamulca :ooo: :D


Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC59)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość