od miesiąca męczę się z moją 954 po ostatnim paleniu gumy ( biegi były zmieniane ...) w silniku zaczęło coś trzaskać ( zaraz po odpaleniu -równomierne stuki ) silnik rozpołowiony ale wszystkie zęby w skrzyni są ok , wodziki też . Chciał bym się dowiedzieć czy sprężyny na koszu sprzęgłowym a dokładniej "na tym dużym" ( jest ich tam 6 ) powinny być napięte czy luźne ?? jedną mam na piętą 5 luźnych może to być przyczyną stuków ?? nadmieniam że stuki były naprawdę głośne i przeraźliwe z góry dzięki za pomoc
Moze kolego ci panewka poszła i nie tu szukasz przyczyny stuków. Koles identycznie tak miał jak ty, tak jej w tyte dał na weselichu ze przy paleniu gumy zaczeło stukac zgasił pozniej odpalił i dalej stukało i pojechał tak do domu 15km. Pózniej rozebrali silnik i okazało sie ze to panewka pekła ale sie nie rozsypała na jego szczescie:)
panewki są całe ;/ i pozatym panewka nie trzaskała tak głośno.... po 2 nawet silnika nie przegrzałem zapomniałem dodać że stuki są tylko na luzie jeśli się wrzuci jakikolwiek bieg nic nie stuka ....
kosz napewno to nie jest .... byłem w jednym serwisie powiedzieli że widzą pierwszy raz coś takiego ... chyba wymienię wodziki ew całą skrzynie ... podobno pasuje z 929 sprawdzał to ktoś ?? przełożenie jest te same ?
Witam!
posiadam podobny problem więc nie zaczynam nowego tematu mianowicie : gdy silnik dostanie temperatury słychać " klikanie" które narasta w miare rosnących obrotów ;/ jest to dosyć uciążliwe podczas jazdy ;/ na moje oko są to zawory a raczej luzy na zaworach, jakieś porady diagnozy itp . ??
Zawory bys slyszal bardziej na zimnym silniku. Luzy zaworowe zmiejszaja sie na skutek rozszezania cieplnego metali, wraz ze zwrostem temperatury silnika.
Gdybys przeszukal forum pod katem cykania i klikania w 954 i 929 to bys sie tak nie martwil. Choc cykac i klikac rozne rzeczy sobie lubia
Wiem wiem silniki 929 i 954 obfitują w stuki itp. ale to stukanie nie należy do ich kulutry pracy kupując ten motocykl byłem przygotowany na stuki a tutaj mam w gratisie klikanie ale gdy słucham silnika innych 954 929 tego kilkania nie słysze i zazdroszcze kolegą dziś podjąłem decyzje, że prześmigam ten sezon z "klikaniem " do końca a zimą zrobie jej porządny servis
A tymczasem zainwestowałem w Power Commandera
koniec w końcu wymieniłem całą skrzynię biegów ( nawet jedno trybo miałem pęknięte .... ) i moto chodzi idealnie wrzuciłem skrzynie z 929 ( razem z wodzikami ) pasuje idealnie żadnego przerabiania kombinowania a cena dużo niższa
podepne sie do tego tematu bo mam podobny problem i zarazem pytania do Was. Przy ok 3 tys. słychac pusty dwięk dochodzacy z silnika a tak przy ok5-6 tys. silnik wydaje głośniejszy ale juz bardzej metaliczny głos. Obawiam sie ze to może byc któraś z panewek. Czy ktoś z Was miał doświadczenie ze stukami w przypadku uszkodzenia panewek. ? Dodam ze te głosy słyszeod jakis 1,5 tyg. po ostrym lataniu na kole. A może któryś z Was zna sie dobrze na tych spretach (Sc50) i jest z wawy lub okolic, dobrze żeby kktoś ja obsłuchał wprawionym uchem?
Panowie, czy dźwięk ustaje jak moto się zagrzeje ? jak panewka stuka to raczej sprawdź to tak skrec moto do 800 obrotów (nie tyś !!!) i dodaj gazu jak zastuka ostro to może być panewka, ale raczej obstawiam na napinacz ! rozrządu to samo jest w mojej F4 metaliczny dźwięk przy 5 tyś dokładnie, a jak napinacz już jest bardzo wyrąbany to i nawet powyżej i poniżej 5 tys grzechocze, nic tylko sprawdzić napinacz, i daje 90 % ze to właśnie on hałasuje.
jeśli chodzi o łańcuszek rozrzadu i napinacz wszystko jest ok(rozebrałęm i sprzwdziłem) delikatne luzy na koszu sprzegłowym to norma-po wcisniencu sprzegła ustaja ( to tez odrzucam, jeśli chodzi o exap to chyab tak jak w wiekszosci tych sprzetów słychac go zanim moto sie zagrzeje wiec to tez odpada. A może to zawory , bo przyznam sie ze regulacji nie robiłęm. Powiedzcie kto w Wawie zrobi to jak nalezy (ogólny przegląd regulacje) ? i jak wyglada to w warszawskich serwisach Hondy? Można któremuś zaufac ?