Dzisiaj jest 29 marca 2024, 14:37

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

kontrolka oleju pali sie na wolnych obrotach

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 162
Rejestracja: 22 listopada 2009, 02:25
Lokalizacja: ze wsi
Pochwały: 1
Motocykl: 1100XX
Rok produkcji: 2004

kontrolka oleju pali sie na wolnych obrotach

Post » 28 listopada 2009, 10:56

Now ysprzet i pierwsze problemy
Po dłuzszej prejazdzce zauwazylem ze do 1500 obrotów (np. jak stoje na swiatłach) zapala sie czrwona kontrolka a nad nia na wyswietlaczu symbol oliwiarki. Dzwonilem do kolesia od ktorego ja nabłem i stwierdzil ze to tak bylo a poprzedni wlasciciel powiedzial mu ze to tylko czujnik, mozna go wymienic i po sprawie. A co wy sadzicie na ten temat i ta czujka jest od poziomu oleju czy ciśnienia?

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 28 listopada 2009, 11:57

Czujnik jest od ciśnienia i jak najbardziej może być winny, ale!!! one bardzo rzadko padają.
Jeśli masz dostęp do innego egzemplarza SC44, to zamień je na chwilę, lub podjedź do mechanika na pomiar ciśnienia oleju i porównaj wskazanie z serwisówką.
Podstawowe pytania::
1. Wymieniałeś olej z filtrem?, jeśli tak czy jest jakas zmiana ?
2. Jak zachowuje się silnik?, chodzi kulturalnie czy klepie metalicznym stukotem ?
3. Napisz coś więcej o tym zachowaniu, na ciepłym, na zimnym, a może zawsze ?
Ale jak dla mnie słabo to wygląda. Czujnik nie jest jakoś super drogi, więc jeśli to on jest winny poprzedni uzytkownik raczej by go wymienił.

 
Posty: 162
Rejestracja: 22 listopada 2009, 02:25
Lokalizacja: ze wsi
Pochwały: 1
Motocykl: 1100XX
Rok produkcji: 2004

Post » 28 listopada 2009, 12:32

Moto mam dopieor od wczoraj olej jet do wymiany, filtr mam, wiec to bedzie nie uniknione, chodzi mi jeszcze po glowie czy aby za malo oleju nie jest. a co do zachowan motocykla to pali ladnie, na nizkich obrotach chodzi cichutko bez zadnych stuków i szmeów, tylko nie wiem jak powinien codzic na wysokich bo niemam porownania. Ostatnio jeżdzilem yamaha i chodzila nieco inaczej, a z kolei do suzuki pasuje okreslenie "chcesz miec stuki kup suzuki" ktore sie sprawdza wiec trudno mi wiecej powiedziec cokolwiek na ten temat ale według mnie to wszystko w normie. A ta kontrolka zapala sie dopiero jak silnik sie rozgrzeje i jest ponize 1500 obrotów, na zimnym wszystko jest ok. I mam pytanie odnosnie kontrolki ladowania, to ta sama co oleju tylko zamiast oliwiarki bedzie symbol akumulatora? bo jest jedna zielona od luzu i czerwona obok tych od kikerunko, a na drugim zegarze zielona z kluczykiem i rezerwa, czegos brakuje?

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 28 listopada 2009, 15:30

Kontrolki ładowania nie ma.
Jak byś miał tak niski stan oleju że kontrolka by się świeciła to silnik dawno by juz umarł - więc to nie ma większego znaczenia. Oczywiście jeśli po zakupie nie sprawdzałes jego poziomu to obowiązkowo to zrób. Sprawdź ten czujnik albo podejdź do machanika na sprawdzenie ciśnienia, jak bym nie odpalał moto do ustalenia przyczyny.

 
Posty: 162
Rejestracja: 22 listopada 2009, 02:25
Lokalizacja: ze wsi
Pochwały: 1
Motocykl: 1100XX
Rok produkcji: 2004

Post » 28 listopada 2009, 16:05

oleju jest pod dostatkiem wiec to odpada, a co diagnozy to wlasnie tak zrobie, podjade do mechaniora niech oceni oco chodzi, ale wydaje mi sie ze jesli jednak gasnie przy wyzszych obrotach powinno byc ok i nic tragicznego nie powinno sie stac

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 28 listopada 2009, 16:22

Daj znac co powiedział mechanik. To że kontrolka gaśnie na wyższych obrotach nie jest mocno pocieszające, jeśli silnik umiera to zaczyna się od niskich obrotów. Zazwyczaj dochodzą do tego efekty dźwiękowe, skoro jednak twierdzisz że twój silnik chodzi ok, to są szanse na radość.

Awatar użytkownika
 
Posty: 442
Rejestracja: 22 stycznia 2008, 22:14
Lokalizacja: Królestwo słoja
Pochwały: 5
Motocykl: cbr 929 sc 44 CENZURA wi co z tego bedzie
Rok produkcji: 2000

Post » 28 listopada 2009, 17:24

migająca kontrolka oleju na światłach najczęściej oznacza :506: że może być grubo na początek proponuje wymienić olej i sprawdzić czy w nim nic nie pływa . jak nic to niech mechanior michę odkręci i zerknie od dołu jak tam też pusto to możliwe że pompa oleju lub inna bryndza ale może być mniej kosztowna

 
Posty: 162
Rejestracja: 22 listopada 2009, 02:25
Lokalizacja: ze wsi
Pochwały: 1
Motocykl: 1100XX
Rok produkcji: 2004

Post » 28 listopada 2009, 17:28

kontrolka nie moga tylko swieci, i zauwazylem jeszcze ze jak sie przekreci kluczyk to zapali sie na chwile zgasnie i potem znowu sie pali, po wlaczeniu zaplonu czerwonym przyciskiem, to samo zgasnie na chwile i znowu zapala i swieci caly czas.A co do swiecenia to tylko gdy sie rozgrzeje, na zimnym silniku po odpaleniu gasnie i jest ok.

Awatar użytkownika
 
Posty: 241
Rejestracja: 04 maja 2009, 20:36
Lokalizacja: Okolice K
Pochwały: 11
Motocykl: Honda CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 28 listopada 2009, 18:01

Nowy, nie chce straszyć ale to mogą być panewki. Temat był już na forum, poczytaj sobie... http://forum.fireblade.pl/topics5/czerw ... -vt739.htm

Awatar użytkownika
 
Posty: 442
Rejestracja: 22 stycznia 2008, 22:14
Lokalizacja: Królestwo słoja
Pochwały: 5
Motocykl: cbr 929 sc 44 CENZURA wi co z tego bedzie
Rok produkcji: 2000

Post » 28 listopada 2009, 19:22

no ja zbytnio tez nie chciałem straszyć rotfl2:

 
Posty: 1007
Rejestracja: 29 sierpnia 2009, 22:04
Lokalizacja: podlasie,
Pochwały: 2
Motocykl: sc33 98r. CZARNA
Rok produkcji: 0

Post » 28 listopada 2009, 20:40

na razie niema co gdybac,
na poczatek trzeba sprawdzic dokladne cisnienie na warsztacie i porownac z tym jakie powinno byc,
nastepnie wymienic olej (znawcy moze doradza jaki jest najlepszy z gestszych ale zeby nie za gesty),
moze zalany byl poprzednio pelen syntetyk 0W ktory jest zbyt rzadki i moze juz ma wiele po wymianie

Awatar użytkownika
 
Posty: 211
Rejestracja: 01 kwietnia 2007, 22:25
Lokalizacja: Czarnków
Motocykl: GIXER 1000 K7
Rok produkcji: 2007

Post » 29 listopada 2009, 00:06

Nie chcę cię martwić ale myslę że już po panewkach. Takie objawy są bardzo niepokojące i najczęściej tak to wygląda krótko przed śmiercią silnika. Mam nadzieje że się mylę. Pozdro

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość