Dzisiaj jest 26 czerwca 2025, 01:18

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Olej w przednim zawieszeniu

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Olej w przednim zawieszeniu

Post » 08 stycznia 2010, 16:02

SC33 które obecnie dosiadam nie miało wymienianych uszczelniaczy i oleju w przednim zawieszeniu od minimum 2,5 roku, a może i trochę dłużej. Wszystko trzyma jak należy, żadnych wycieków, pocenia się, ani też innych problemów z zawiasem.

Co zrobić ?::
1. Wymiana samego oleju ?, ale ile go potem zalać ?. Ile wchodzi do suchej lagi to wiem, ale wiadomo że trochę starego zostanie w środku i w efekcie będzie go za dużo. Wiem że w niektórych modelach podawana jest ilość do górnej krawędzi lagi , ale do fajera nie znalazłem takich informacji.
2. Poczekać aż padną simeringi i wymienić je razem z olejem.
3. Nie czekać aż padną i wszystko zrobić teraz.

Wymieniacie u siebie sam olej, czy tylko jak padną uszczelniacze?

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 08 stycznia 2010, 17:49

Sprawdz w serwisówce co ile należy wymienić olej,bądz co jaki czas,jezeli o mnie chodzi wymieniam jak padną uszczelniacze z reszta,sprzęt mam góra 3 lata i raz na ten czas padna usczczelniacze.

Awatar użytkownika
 
Posty: 90
Rejestracja: 16 listopada 2009, 00:24
Lokalizacja: k/Opole
Motocykl: STREETFIGHTER CBR1100XX
Rok produkcji: 0

Post » 08 stycznia 2010, 18:45

Tylko jak padną uszczelniacze.Samego oleju nigdy nie warto wymieniać bo nigdy nie wiadomo czy w niedługim czasie po wymianie gumki nie zaczną przepuszczać i szkoda będzie siana,więc jak Cię męczy że masz stary płyn to wymień dla świetego spokoju wszystko,albo nic nie ruszaj.Ja bym nie dotykał.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 09 stycznia 2010, 11:49

W serwisówce nie jest opisane co ile należy wymieniać olej. Udało mi się znaleść informcje na temat poziomu oleju od górnej krawędzi lagi, bez sprężyny i w pełnym "dobiciu" powinno być 114 +-4mm od górnej krawędzi (dla '98-'99). Jeszcze sezon przelatam na tym oleju i na jesien zrobie wszytko jak należy. Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 09 stycznia 2010, 12:16

toper-utl, mysle ze wymiana oleju nie jest konieczna, zrob ja razem z uszczelniaczami lub czekaj az ktorys z uszczelniaczy pusci - czesto po zimowym postoju
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 15 grudnia 2007, 20:16
Lokalizacja: Warszawa.
Motocykl: R1 Rn09
Rok produkcji: 2003

Post » 09 stycznia 2010, 12:39

fabiq czemu po zimowym postoju?
,,Nie ważne przy czym stoisz ale ważne jak tym jeździsz"

Awatar użytkownika
 
Posty: 220
Rejestracja: 11 października 2007, 19:06
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 6
Motocykl: było SC33, SC50, SC57A teraz SC33FL
Rok produkcji: 0

Post » 09 stycznia 2010, 13:10

Co do wymiany oleju w lagach to czytalem w artykule o reulacji zawieszenia ze trzeba wymieniac olej w przednim zawieszeniu co 20tys. km, czy ktos sie tego trzyma ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 12 stycznia 2010, 14:37

koma600 pisze:czemu po zimowym postoju?
w sumie nigdy w to nie wnikalem, jednak doswiadczenie mowi mi ze tak wlasnie jest, najwiecej wymian uszczelniaczy jest zaraz po zimie, jak tylko zrobi sie pierwsza traske i sie okazuje ze nagle laga cieknie

i sam spotkalem sie z tym w zeszlym roku, niby uszczelniacze wymienialem w sezonie a na wiosne po kilku rundkach znow musialem wymieniac, to samo mial moj funfel

podejrzewam ze wynika to ze zlego przygotowania do zimowego przestoju
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 12 stycznia 2010, 16:10

[quotepodejrzewam ze wynika to ze zlego przygotowania do zimowego przestoju[/quote] g*wno prawda :D guma z wiekiem czasu ,,parcieje" w zimie temperatura jest nizsza a wiec wlasciwosci gumy znacznie sie zmieniaja robi sie sztywniejsza itp tak na chlopski rozum przeciez to normalne. Nie stety i mnie czeka wymiana uszczelniaczy na wiosne .... i tez dopoki jezdzilem nic sie nie dzialo odstawilem do garazu i zimno robi swoje. a wymieniac sam olej to jest jakis obłęd kto ta robi? naprawde az tak wam sie nudzi?
sisi to jest gość

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 13 stycznia 2010, 16:18

toper-utl pisze:Co zrobić ?::
1. Wymiana samego oleju ?, ale ile go potem zalać ?. Ile wchodzi do suchej lagi to wiem, ale wiadomo że trochę starego zostanie w środku i w efekcie będzie go za dużo. Wiem że w niektórych modelach podawana jest ilość do górnej krawędzi lagi , ale do fajera nie znalazłem takich informacji.
2. Poczekać aż padną simeringi i wymienić je razem z olejem.
3. Nie czekać aż padną i wszystko zrobić teraz.

Wymieniacie u siebie sam olej, czy tylko jak padną uszczelniacze?


1.Wątpię abyś wyczuł 20/40ml mniej czy więcej w lagach..Lagę można wymyć w środku,jakimś preparatem Brake clean (motul.comma.crc.permatex itp) ładnie czyści i szybko schnie nie pozostawiając oleju.500ml ok 15zl.
2.Ja tak robię,chyba,że moto ma ok 40k przebiegu a wszystko wygląda na oryginał to wtedy lepiej wymienić oliwę z uszczelniaczami.
3.Można sobie zrobić teraz,jest zima a koszt max 130zł jak sobie to sam zrobisz.. Jak kto lubi... ;)

 
Posty: 1007
Rejestracja: 29 sierpnia 2009, 22:04
Lokalizacja: podlasie,
Pochwały: 2
Motocykl: sc33 98r. CZARNA
Rok produkcji: 0

Post » 13 stycznia 2010, 19:27

w sumie to tak jak wyzej kolega pisze, mozna zmienic teraz jak ma sie wolny czas,
jezeli jest wiele lat nie zmieniane to zmienic i bedzie pewnosc ze jest ok

Awatar użytkownika
 
Posty: 303
Rejestracja: 22 sierpnia 2008, 09:48
Lokalizacja: serokomla
Motocykl: szukam...
Rok produkcji: 0

Post » 01 marca 2010, 21:54

Podlacze sie do tematu.
Na lage ma byc 540ml.
Czy jak kupie 1L i bedzie 500ml na lage to bedzie lipa??
Jest sens kupowac drugi litr i wziac z niego 80ml??

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość