It is currently 18 November 2025, 15:23

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Słaby hamulec przód

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 90
Joined: 16 November 2009, 00:24
Location: k/Opole
Motocykl: STREETFIGHTER CBR1100XX
Year production: 0

Słaby hamulec przód

Post » 23 April 2010, 19:31

W zimie wymieniałem przewody na jakieś tanie chińskie gówno do quadów w oplocie metalowym.Wczoraj pierwszy raz przejechałem się moto i okazuje się że mam słabe hamulce.Mogę wcisnąć klamę na chama i nie przelecę przez kierę.Pamiętam że na oryginalnych przewodach też hamowanie było chu**we ale czy aż tak nie wiem.Co może być powodem??
Myślę że chińskie przewody nie mają nic do tego.Dodam że są dobrze odpowietrzone.
Jakieś pomysły??

User avatar
 
Posts: 272
Joined: 25 January 2009, 10:45
Location: pomorze
Points: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Year production: 0

Post » 23 April 2010, 19:38

Nieraz jak dawno płyn nie był wymieniany i wymienisz to się np rozszczelnia pompa. Ale ja bym odpowietrzał do skutku. A jak idą te przewody, tak jak oryginalne, czy najpierw do jednego zacisku a potem z zacisku 1 do zacisku 2?

 
Posts: 133
Joined: 23 March 2010, 23:26
Location: Gołkowice
Points: 10
Motocykl: Vtr 1000f
Year production: 0

Post » 23 April 2010, 19:46

Przyczyn może być wiele jeżeli klamka dobija ci do końca to źle odpowietrzony lub nieszczelność w układzie ,jeżeli hamulec jest twardy to mogą być zapieczone tłoczki albo masz klocki zjechane albo jakieś chińskie shity na forum na pewno znajdziesz wiele tematów na temat klocków które dobre ,a które są do bani .

User avatar
 
Posts: 90
Joined: 16 November 2009, 00:24
Location: k/Opole
Motocykl: STREETFIGHTER CBR1100XX
Year production: 0

Post » 24 April 2010, 09:35

Klama idzie twardo czyli jest odpowietrzone jak należy.Przewód idzie od pompy do zacisku a 2 od zacisku do zacisku.Chińskie gówno jest w oplocie stalowym więc chyba nie przewody są powodem.Jak wspomniałem wyżej na oryginalnych przewodach też było słabo dlatego pomyślałem o oplocie bo byłem pewien że stary przewód gumowy pęcznieje przy hamowaniu.
Dawać pomysły i sposoby naprawy!!

User avatar
 
Posts: 272
Joined: 25 January 2009, 10:45
Location: pomorze
Points: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Year production: 0

Post » 24 April 2010, 10:03

Może masz tarcze porowkowane... no i klocki z czasem też tracą swoją magiczną moc.

User avatar
 
Posts: 686
Joined: 10 January 2008, 18:23
Location: Rzeszów
Points: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Year production: 2007

Post » 24 April 2010, 10:11

Jak na moje mimo wszystko cos zle odpowietrzyles. Z reguly po zmianie przeowdow trzeba zmienic podkladki przy pompie i przy zaciskach najlepiej na miedziane i wtedy odpowietrzyc jeszcze raz

User avatar
 
Posts: 194
Joined: 22 December 2008, 00:03
Location: Ozarow Ma
Motocykl: YZF R1
Year production: 2005

Post » 24 April 2010, 15:09

W kompletach z przewodami zawsze śruby i podkładki miedziane są...i to je a nie oryginały powinno sie wstawiać.

A czy te klocki są świeże? Bo nowe klocki muszą sie dotrzeć zanim osiągną swoją nominalną skuteczność.

 
Posts: 108
Joined: 26 November 2009, 22:32
Location: Strzegom
Points: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Year production: 1996

Post » 24 April 2010, 23:54

Zobacz czy te nowe przewody są drożne, może tak być że coś w nich się znalazło i nie puszczają płynu, poza tym klocki, czy nie klinują się gdzieś, mogą być zaciski zardzewiałe, musisz to posprawdzać , być może to ;) Nie może być tak, że przy odpowietrzonym układzie hamulcowym , hamulce są słabe, po prostu nie masz odpowiedniej siły docisku klocka hamulcowego na tarcze, przy założeniu że klocki są dobre.

User avatar
 
Posts: 303
Joined: 22 August 2008, 09:48
Location: serokomla
Motocykl: szukam...
Year production: 0

Post » 25 April 2010, 09:28

moze dot3 zalales :P

User avatar
 
Posts: 86
Joined: 11 February 2009, 15:13
Location: Tychy / K
Points: 2
Motocykl: 1000RR, TDM 900, Cali 1100, seven, SHL M05
Year production: 0

Post » 26 April 2010, 00:45

Wymień klocki i odtłuść tarcze. Jeśli chodzi o klocki to polecam TRW LUCAS. Żadne wypromowanie FERODO PLATINIUM i inne podobne.

User avatar
 
Posts: 315
Joined: 10 March 2009, 20:10
Location: Mogielnic
Motocykl: Honda CBR 954 RR, Silver Wing, CR250R
Year production: 2002

Post » 26 April 2010, 10:03

spsx wrote:Wymień klocki i odtłuść tarcze. Jeśli chodzi o klocki to polecam TRW LUCAS. Żadne wypromowanie FERODO PLATINIUM i inne podobne.


i do tego płyn hamulcowy DOT5

User avatar
 
Posts: 63
Joined: 17 February 2008, 23:58
Location: Rybnik
Motocykl: SC 33
Year production: 99

Post » 28 April 2010, 17:07

marcin169 wrote:i do tego płyn hamulcowy DOT5


DOT 4 przeca też może być ;)

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests