It is currently 18 November 2025, 15:11

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

problem z silnikiem sc33

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 29
Joined: 27 December 2010, 14:48
Location: Kozienice
Motocykl: cbr 900 sc33
Year production: 96

problem z silnikiem sc33

Post » 23 January 2011, 10:48

Witam... w połowie sezonu tamtego roku padła mi skrzynia w sc 33... :( do tego motorek pobierał olej i kopcił po dobrej jezdzie :diabel2: teraz pytanko do ludzi znających sie na rzeczy czy warto taki silnik robić koszta pewnie nie małe ?? patrzyłem za nowym silnikiem ale nic nie ma same sc28 i sc44 a moze sc 28 podejdzie?? szkoda zeby mój fajer marnował sie a sezon tuz tuż :dance:
PAL GUME A NIE DUSZE

 
Posts: 82
Joined: 03 August 2010, 01:16
Location: Wilamowic
Points: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Year production: 1997

Post » 23 January 2011, 12:22

siemka ;) koszt naprawy starego pieca ostro odchodziła by twój portfel. nie raz na necie widać sc28 z silnikami sc33 tak że w odwrotną strone też powinno się udac ;) tylko ze sc28 jest słabszy a kazdy km sie liczy.

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 23 January 2011, 13:14

Jesli okazało by się że padły tylko uszczelniacze zaworowe, to jeszcze było by to opłacalne.
W aso sztuka kosztuje 30 pln wiec kopllet 480, + nowa uszczelka pod glowice jakies 200.
Silnik od sc28 pasuje.

 
Posts: 29
Joined: 27 December 2010, 14:48
Location: Kozienice
Motocykl: cbr 900 sc33
Year production: 96

Post » 23 January 2011, 16:47

no i nie wiem czy teraz nie zrobić tego silnika bo naprawa skrzyni plus przykładowo wymiana uszczelniacz to jakieś 1,500zł?? zgadza sie...jak uważacie szukać czegos innego czy robic ten silnik...ogólnie ładnie odpalał na ciepłym i zimnym,obroty nie falowały i dośc żwawo wkręcał sie... rotfl2: poradzcie co z tym fantem zrobić ;)
PAL GUME A NIE DUSZE

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 23 January 2011, 17:47

moim zdaniem nie oplaca sie jeszcze niech cos wyskoczy i dodatkowe pieniadze. Rozgladac sie za drugim silnikiem a tego mozna zostawic na wrazie czego.Pozdrawiam
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posts: 200
Joined: 15 February 2009, 23:04
Location: PIŁA
Points: 1
Motocykl: Była SC 33 jest SC57 A
Year production: 2005

Post » 23 January 2011, 17:52

Z ciekawości zapytam, ile miał nakręcone????

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 23 January 2011, 17:56

Znalezienie dobrego silnika z malym przebiegiem to jak strzal 6 w lotto, a oplacalnosc naprawy starego pieca jest taka sama jak proba zrobienia ze starego dziada mistrza maratonów.
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posts: 82
Joined: 03 August 2010, 01:16
Location: Wilamowic
Points: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Year production: 1997

Post » 23 January 2011, 18:12

da się wymienić uszczelniacze bez sciągania głóowicy tylko trzeba trzymać zawór zeby nie wleciał do środka :P zawsze mozesz rozkręcić ten silnik bo i tak zapewne bd sprzedawał go na częsci

 
Posts: 29
Joined: 27 December 2010, 14:48
Location: Kozienice
Motocykl: cbr 900 sc33
Year production: 96

Post » 23 January 2011, 18:55

z tym silnikiem to jest straszny problem,dzwonie po ludziach ale nikt nie posiada :| jezeli chodzi o kilometry to blady miał na stukane 46tys mil :028: he więc żywot sie kończy...
Co do naprawy sam nie rozbiore silnika brak kluczy i miejsca na takie rzeczy wieć musze dzwonic do mechanika żeby zajrzał i oszacował koszta... a co mogło sie stać bo ostatnia moja jazda zakończyłą sie prawie że glebą,mianowicie rzucziłem na koło(1 bieg) i w połowie obrotów zblokowało mi skrzynie,łańcuch strzelił i pojeżdzone, wczęsniej nie miałem juz 2 biegu wyskakiwał przy 3 tys, jestem ciekaw czy tylko nic sie nie stalo wewnatrz :(
PAL GUME A NIE DUSZE

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 23 January 2011, 19:34

JankoCBR czy wymieniałeś w ten sposób uszczelniacze zaworowe czy słyszałeś, że tak się da ?
wciąż zajmuję się serwisem

User avatar
 
Posts: 208
Joined: 23 August 2010, 22:00
Location: Opole
Points: 5
Motocykl: 900rr SC33/ DRZ400 Y/Majest 150
Year production: 1998

Post » 23 January 2011, 20:27

witam. ja wymieniałem w taki sposób uszczelniacze zaworów w vw polo 1,3 D i wiem że się da trzeba było tylko bardzo uważać aby ich nie zarysować, drugi raz bym się tego nie podjął i wolałbym sciągać głowice :) bo przy okazji czyścisz gniazda zaworowe. Myślę że w tym przypadku trzeba podjąć identyczną decyzje

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 23 January 2011, 21:40

A czy polo ma tak samo gleboko osadzone zawory w otworach na szklanki a silnik wsadzony ciasno miedzy rame ? Czy polo takze ma tak cienkie trzonki i male zamki ? A czy pytanie dotyczylo POLO SC33 ?? Do niektórych aut dostępne są narzędzia umożliwiające wymianę uszczelniaczy bez demontazu glowicy. W motocyklach jest to niewykonalne... Jesli juz cokolwiek doradzasz niech to bedzie podparte twoim wlasnym doswiadczeniem na konkretnym przypadku lub bazujac na doswiadczeniu innych ktorzy dokonywali czegokolwiek rzeczywiscie.
wciąż zajmuję się serwisem

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests