Dzisiaj jest 29 marca 2024, 12:09

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Silnik VW - 2.3 V5 - 150KM

Jeśli chcesz coś napisać nie koniecznie związanego z motocyklami napisz to tutaj !

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 246
Rejestracja: 26 listopada 2010, 15:52
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pochwały: 9
Motocykl: k8 1000 / F3 stunt
Rok produkcji: 2000

Silnik VW - 2.3 V5 - 150KM

Post » 13 września 2012, 21:58

Witam!

Plany na zimowy okres związane były z budową psa ale jak zwykle coś się musi zawsze CENZURA!!! :wnerwiony:
Niestety moje 4 kólka ostatnio totalnie mnie zawiodły :/ co z tym się wiąże budżet musi zostać przeznaczony na inny cel.
Szukam wozidła ze stajni VW i potrzebuje rzetelnej informacji na temat montowanego silnika 2.3 V5 150KM. Czy warto wogóle interesować się tym silnikiem w tych autach, jakie są jego typowe usterki, jak współpracuje z LPG, dostępność części, serwis itp. Może ktoś z forum posiadał taką jednostkę napędową i mógłby coś doradzić?
Pozdrawiam!

 
Posty: 183
Rejestracja: 15 grudnia 2010, 17:13
Lokalizacja: dolny
Motocykl: SC 33
Rok produkcji: 97

Post » 13 września 2012, 22:22

Siema mòj znajomy wstawił silnik 2,8 od paska do ibizy i nappier...jak wściekły miał coś koło 200 konikòw i był zadowolony teraz jest w niemcowni więc ... Chwila chwila ale nie o to pytałeś!

Awatar użytkownika
 
Posty: 109
Rejestracja: 14 stycznia 2009, 17:23
Lokalizacja: Grajewo /
Pochwały: 5
Motocykl: cbr 929 umarł.../jest r6 05
Rok produkcji: 2000

Post » 13 września 2012, 22:34

swego czasu gdy mialem passata , troche czylame o tych silnikach , generalnie wiekszosc osob poleca raczej 2.8 wiecej mocy momentu a spalanie i awaryjnosc na podobnym poziomie, kiedys koleszka mial bore z 2.3 , w sumie jezdzil nia okolo roku bez gazu nic w tym czasie sie nie dzialo tylko nazekal na duze splanie w miescie okolo 15l , popatz na forach vw tam"fachowcy"powiedza Ci o nim wszystko

Awatar użytkownika
 
Posty: 246
Rejestracja: 26 listopada 2010, 15:52
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pochwały: 9
Motocykl: k8 1000 / F3 stunt
Rok produkcji: 2000

Post » 13 września 2012, 23:26

Z tym spalaniem to normalka. VR6 to fajna opcja ale na rynku same ruiny :/
Mam oferte kupna Golfiny z V5 + LPG (sekwencja) ale kompletnie nie mam pojęcia czy taka mieszanka zdaje egzamin? Jakoś nie jestem zwolennikiem gazu i nie mam z tym doświadczenia a silnik jest dla mnie kompletnie obcy. Coś tam czytałem na forum Vw ale opinie są podzielone, to tak jak u nas jeden chwali CBR inny SP2 :P Wiadomo, że jak wszystko jest w pore dopilnowane to długo pojeżdzi ale weź tu bądź mądry na polskim rynku motoryzacyjnym :)

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 14 września 2012, 08:45

to ja ze wszystkim w życiu zależy na co trafisz

 
Posty: 403
Rejestracja: 03 lipca 2008, 17:19
Lokalizacja: opole
Pochwały: 3
Motocykl: k8 1000
Rok produkcji: 0

Post » 14 września 2012, 08:46

kolego 2.3 v5 sobie odpusc na prawde zdecydowanie juz bym wolal1.8turbo tez ma 150 kucy

Awatar użytkownika
 
Posty: 136
Rejestracja: 29 marca 2010, 16:27
Lokalizacja: Dolnośląskie
Pochwały: 3
Motocykl: Sprzedany
Rok produkcji: 2002

Post » 14 września 2012, 09:44

kolega miał w passacie b4 silnik vr6 2.8 w automacie, założył też gaz, jeździł bezawaryjnie 2 lata, psuła się jedynie skrzynia biegów, zmienił na manuala i po niedługim czasie padło sprzęgło, gość sprzedał paska koledze który lubi takie sprzęty, podobno go zrobił i śmigał nim dość sporo....

 
Posty: 70
Rejestracja: 25 lipca 2009, 18:20
Lokalizacja: małopolsk
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2007

Post » 14 września 2012, 11:54

2,3 to silnik 5 cylindrowy nie V6---nie miałem z nim większej styczności, chociaż kiedyś miałem przez chwilę VR6- generalnie bezobsługowy aczkolwiek zużycie paliwa dość duże i następny golf po nim miał TDI pod maską... Ale myślę podobnie jak kolega-- kupić 1.8T - można spokojnie zagazować- parę lat temu mój znajomy miał Passata z tym silnikiem- i zamontował do niego najzwyklejszy gaz z mieszalnikiem-- śmigał jak marzenie. A poza tym Turbiak ma potencjał-- zawsze możesz coś pogrzebać z chipem itp....

 
Posty: 51
Rejestracja: 24 października 2011, 21:19
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 14 września 2012, 21:10

hmm gazowac turbinke panowie ... nie jestem zowlnikiem gazowania turbin ;) co innego czysty silnik ;dd wogole zawsze na serwisie jak mi 5v przyjezdzal to sie zastnaawialem na jakiej zasadzie to chodzi :P;d.
Turbinke odradzam gazowac bo sie wiąze z czesta regenracja co wiadomo generuje koszta :) ale kazdy ma inne zdanie ;d

 
Posty: 1007
Rejestracja: 29 sierpnia 2009, 22:04
Lokalizacja: podlasie,
Pochwały: 2
Motocykl: sc33 98r. CZARNA
Rok produkcji: 0

Post » 15 września 2012, 20:45

zgadzam sie z przedmowca, nie polecam gazowania silnika turbo,
gaz wiaze sie z wyzsza temp.spalin a wyzsza temp. spalin szybciej wykonczy turbine ,

a ten 2,3 v5 o ktorym pyta kolega to niby dobra konstrukcja , jezeli nie "wykonczony' juz to powinien posluzyc i gaz w nim powinien sie dobrze sprawowac

Awatar użytkownika
 
Posty: 164
Rejestracja: 26 marca 2010, 23:16
Lokalizacja: kalisz
Pochwały: 1
Motocykl: FIREBLADE SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 15 września 2012, 21:05

a mieliscie stycznosc z turbo.zagazowanymi silnikami , moj brat mal A3 1.8 turbo zmodyfikowana do 200-kilkunastu koni i jezdzil przez dluzszy czas nie oszczedzal i powiem wam nie do zajechania silnik ,palila mu okolo 14 litrow gazu ,zawsze na koniec jazdy odczekal chwile na wystudzenie turbiny,po przygodzie z silnikiem 3.0 ,v6,5valve ,znow powraca do 1.8turbo

Awatar użytkownika
 
Posty: 660
Rejestracja: 02 marca 2009, 21:45
Lokalizacja: Olesno
Pochwały: 4
Motocykl: HONDA CBR 1000RR
Rok produkcji: 2004

Post » 15 września 2012, 23:39

:) Sam jestem zwolennikiem VW, bo śmigam nim już dłuższy czas i różnymi modelami np. VR6 i doświadczenia moje są jak najbardziej pozytywne....krótko powiem, że np VR6 nie za bardzo lubi gaz gdyż sam w sobie ma wysoką temperaturę silnika a gaz tylko to podwyższa i jak coś to leci głowica...VR5 ma typowe cechy VR-a czyli chodzi tu o rozchylenie cylindrów a różni sie tym od VR6, że zabrali mu jeden garnek. Hmmm moc będzie rozwijana w nim stopniowo i aksamitnie czysto...natomiast polecałbym raczej odmianę 1.8T i śmiga na gazie bez problemów a zarazem moc jest oddawana całkiem dynamiczniej i można ten silnik z chipem pomieszać...silnik VR5 powstał na podstawie szlachetnego VR6 a powstal tylko dlatego ze koncern VW miał za duży przeskok w pojemnościach 1,8 a potem 2,8. :one:

2.3 VR5-kozak auto, trwały i mocny....plus, że na łańcuchu a minus to, ze nasi mechanicy za dużo VR-ek nie naprawiali i potem włosy wyrywają hihi: Polecam, ale wybór pozostawiam Tobie ;)


Wróć do Off-Topic

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości