Dzisiaj jest 02 maja 2024, 08:42

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

żarówki i bezpiecznik

przepalają się żarówki i bezpiecznik od kierunków

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Rejestracja: 12 lutego 2012, 22:25
Lokalizacja: Rososzyca
Motocykl: fireblade
Rok produkcji: 1999

żarówki i bezpiecznik

Post » 31 maja 2014, 15:05

witam
posiadam sc33 z 99r
malowałem cała , wymieniłem regulator , i po skręceniu i kilku przejażdżkach okazało się że padły żarówki z przodu i bezpiecznik od kierunków proszę o pomoc bo jutro planuje wyjazd
po wymianie sytuacja sie powtarza
ładowanie ok max 14.6- 14,7 v
pozdro Seba

Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Rejestracja: 12 lutego 2012, 22:25
Lokalizacja: Rososzyca
Motocykl: fireblade
Rok produkcji: 1999

Re: żarówki i bezpiecznik

Post » 31 maja 2014, 16:12

witam bezpiecznik palił się gdy wciskałem stop
okazało się że podczas składania kabel od stopu przycisnąłem osłonom do ramy i po pewnym czasie się przetarł i wywalał bezpiecznik ( ten sam co kierunki)
nie wiem czy to miało powiązanie ze światłami z przodu
wieczorem sprawdze (tył mam na led więc było ok)

 
Posty: 141
Rejestracja: 08 lipca 2013, 16:36
Lokalizacja: RMI
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Re: żarówki i bezpiecznik

Post » 02 czerwca 2014, 21:22

W przypadku kiedy pada regulator czasami lubią sie zajarać/nadtopić kable w wiazce z tyłu pod siedzeniem .
Czasami sie zlepiają i robią zwarcie miedzy sobą a czasami dotykają do masy i robią to samo.
Sprawdz też połaczenia w lampach - z tyłu czy może nie przetopiły sie gdzieś przewody przy mocowaniu zarówek.

Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Rejestracja: 12 lutego 2012, 22:25
Lokalizacja: Rososzyca
Motocykl: fireblade
Rok produkcji: 1999

Re: żarówki i bezpiecznik

Post » 14 czerwca 2014, 10:38

żarówki palą się nadal
jadę dzisiaj na pomiary z przekładką innego reglera
jeszcze chodzi mi po głowie że przyczyna to 3 letni aku ale puki co kręci dobrze(pod warunkiem że odpali od razu)
może to jest przyczyna że regler fiksuje bo aku już swoje przeżył (dodam że po zimie był ładowany)

 
Posty: 141
Rejestracja: 08 lipca 2013, 16:36
Lokalizacja: RMI
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Re: żarówki i bezpiecznik

Post » 14 czerwca 2014, 12:27

Pomierz napiecie na koncówkach kostek żarówek przy różnych obrotach silnika
Ale ewidentnie regulator cos za dużo daje

Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Rejestracja: 12 lutego 2012, 22:25
Lokalizacja: Rososzyca
Motocykl: fireblade
Rok produkcji: 1999

Re: żarówki i bezpiecznik

Post » 15 czerwca 2014, 22:38

wymieniłem aku na yuase i po podłączeniu niby było ok
ale po kilku minutach trzymania miernika przy aku z ładowania 14.0-14.2 przy lekkim wkręcaniu na obroty zaczęło wariować ładowanie do 15--16 v
szybko przełożyłem regler pożyczony od kumpla i jest git
teraz pytanie jaki kupić regler dobry i żeby się z siana za dużo nie wypruć
ogólnie to regler padł prawdopodobnie przez stary aku

Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Rejestracja: 12 lutego 2012, 22:25
Lokalizacja: Rososzyca
Motocykl: fireblade
Rok produkcji: 1999

Re: żarówki i bezpiecznik

Post » 15 czerwca 2014, 22:40

dodam że kable i styki raczej ok

Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Rejestracja: 12 lutego 2012, 22:25
Lokalizacja: Rososzyca
Motocykl: fireblade
Rok produkcji: 1999

Re: żarówki i bezpiecznik

Post » 15 czerwca 2014, 22:59

sebax777 pisze:dodam że kable i styki raczej ok

czy ten regler będzie ok http://allegro.pl/regulator-napiecia-pi ... 57790.html

 
Posty: 141
Rejestracja: 08 lipca 2013, 16:36
Lokalizacja: RMI
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Re: żarówki i bezpiecznik

Post » 16 czerwca 2014, 18:55

Kolego , może ipodpasuje ale moim zdaniem na krótką mete- dlaczego ?
Poniewaz w tych regulatorach seryjnie siedzą diody prostownicze i one własnie powoduja nagrzewanie sie w czasie pracy.
Wiec w sc 33 alternator ma jakieś 350wat a w skuterku piaggio może z 80-90w. sam nie testowałem ale lopatologinie - ze to nie pochodzi za długo nawet przez samo oddawanie ciepła.
BTW w ojca skuterku jest jest regiel dukati energia ale min 2 razy mniejszy niż taki sam jaki mam w cebrze dukati energia- ot własnie taki i taki polece ci - bo mało sie grzeje nawet i przez 3 lata jest bezawaryjny - odpukać
http://archiwum.allegro.pl/oferta/ducat ... 51203.html

Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Rejestracja: 12 lutego 2012, 22:25
Lokalizacja: Rososzyca
Motocykl: fireblade
Rok produkcji: 1999

Re: żarówki i bezpiecznik

Post » 16 czerwca 2014, 21:01

sorki za taką gafe ale nie czytałem dokładnie opisu
jak tylko znajdę coś takiego to kupie
dzięki za podpowiedzi
dzisiaj wyjechałem i wszystko było ok więc jeszcze musze kupić ten regler
pozdrawiam seba

 
Posty: 141
Rejestracja: 24 stycznia 2011, 19:18
Lokalizacja: Kurowice
Motocykl: Była Honda :)
Rok produkcji: 1999

Re: żarówki i bezpiecznik

Post » 06 sierpnia 2014, 18:01

Witam. Mam odnosnie żarówek w sc33, chodzi dokładnie ile żarówek powinno palic się na światłach mijania i jakiej mocy powinny być żarówki? Z góry dzięki za odpowiedz ;)

 
Posty: 141
Rejestracja: 08 lipca 2013, 16:36
Lokalizacja: RMI
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Re: żarówki i bezpiecznik

Post » 06 sierpnia 2014, 21:21

Na europe do światel mijania szły żarówki 12v 45/45 w
ale na Usa w ten sam klosz szly żarówki 12v 60/55w - czyli zwykle h4 samochodowe, sam na takich jeźdze i nic sie nie dzieje.
Zresztą prądu i tak nigdy nie powinno braknąć bo alternator daje 445w przy 5000obr /min.
W sc 33 są bdb światła bo podwojne i z przodu i z tyłu - jak nawet jedna żarówka padnie -zawsze jest zapas- to świadczy o świetnie przemyślanej konstrukcji tego motocykla :D


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość