Najprościej jest zdjąć wężyki: paliwowy z rozgałęzienia przed gaźnikami, oraz podciśnienia z kolektora dolotowego - tak żeby zostały one na kraniku. Następnie sprawdzasz poprawność działania we wszystkich jego położeniach. Do testu podciśnienie można wytworzyć własnymi płucami. Na Off - bez, jak i z podciśnieniem paliwko nie powinno lecieć. W pozycji Res oraz On powinno lecieć TYLKO po przyłożeniu podciśnienia.
Jest to oczywiście mało fachowa metoda - jednak do podstawowej diagnozy wystarczy.
Profesjonalnie przeprowadzony test sprawdzający jest opisany w serwisówce - do pobrania pod adresem::
http://www.fireblade.pl/down_serwisowki.php
Jeśli kranik nie będzie działał poprawnie można go zregenerować przy użyciu zestawu naprawczego, np takiego ::
http://sklepy.allegro.pl/item602352650_602352650.html
Używanego kranika nie polecam gdyż może się okazać że jest w takim samym, lub nawet gorszym stanie.