Witaj,
Pierwsza sprawa - to zaopatrz się w elektroniczny miernik napięcia (Castorama 20 PLN).
Następnie postępuj zgodnie z poniższym:
1. Naładuj akumulator.
2. Zainstaluj naładowany akumulator w motocyklu.
3. Odpal moto i sprawdź napięcie na akumulatorze winno być ok. 14 V (obroty 1,5-2 k/min.).
Jeśli jest tak to alternator chodzi prawidłowo a do d... jest akumulator.
Jeśli napięcie jest równwe 12,4 V lub mniej - postępuj jak poniżej:
4. Sprawdź ładowanie na poszczególnych kablach z alternatora (3 żółte kabelki pod siedzeniem wychodzą z alternatora - wtyczka), tu winno być ok 5 V na każdym kablu.
Jeśli nie ma napięcia - alternator jest do d... i trzeba grzebać (przewijać lub wymieniać).
Jeśli jest ok - postępuj jak poniżej:
5. Odkręć lewy plastyk zadupka - tam znajduje się regulator napięcia (takie małe czarne przykręcone do stelaża) - odkręć go, rozłącz wtyczkę i sprawdź czy to wszytko nie jest spalone lub podtopione (ten element lubi się przegrzać w tych maszynkach).
Wtyczka winna łatwo zejść (gorzej jak się stopiła i zapiekła).
Jak jest podtopione, to spryskaj mocno środkiem do czyszczenia styków (regolator + kostka), podoginaj końcówki złączek, zinstaluj i powinno być ok.
Jak nie do wymiany jest regulator...
Jeśli całość powyżej jest ok - odezwij się do mnie, wtedy uruchomimy plan "B".
Pozdrowienia i powodzenia.