Przyszedł czas aby zajrzeć mojej slicznej w uklad zasilania. Miała nieco nierowne wolne obroty i cos tak powyzej 270
km/h zbierala sie juz slabo.
W sumie nie wiedzialem co w niej siedzi, ksiazka napraw ktora dostalem wraz z motocyklem mowila ze ostatni przeglad
byl zrobiony 10 tys km temu wiec warto obadac maszyne.
Zdjalem wiec zbiornik celem zerkniecia w filtr powietrza, no tak jeszcze oryginalny Hondy dosc mocno zabrudzony -
trzeba wymienic.
[IMG]http://img141.imageshack.us/img141
/3395/cbrtuningfiltrpowietrzaag5.th.jpg[/IMG]
Pod filtrem gażniki nie wygladaja na zbyt czyste, widac czarny nalot - wyglada na to ze motocykl gdzies sporo stal
nieuzywany. Postanowilem przeczyscic gazniki. Zaczalem sie rozgladac za srodkiem ktory mi w tym pomoze. W ofercie
Motul'a znalazlem złoty środek do czyszczenia gaźników - Motul Carbu Clean
[IMG]http://img502.imageshack.us/img502
/5797/cbrtuningfiltrpowietrzajj5.th.jpg[/IMG]
Zaciekawiony wzialem go do reki bo z reguly w takie zlote srodki nie wierze. Z instrukcji obslugi i krotkiego opisu
wynikalo - środek silnie drazniacy o bardzo mocnym dzialaniu, usuwa nagar, wode i udrażnia dysze. Sposób użycia -
wyciagnac filtr powietrza, rozprowadzic srodek we wlotach powietrza do gaznikow, odczekac 10 minut, odpalić silnik,
odczekac 5 min i wstrzyknac kolejna dawke trzymajac pracujacy silnik na srednich obrotach. Postanowilem spróbować.
Koszt takiej puszeczki specyfiku to 21 pln.
[IMG]http://img79.imageshack.us/img79/75
95/cbrtuningfiltrpowietrzaxo0.th.jpg[/IMG]
[IMG]http://img148.imageshack.us/img148
/3430/cbrtuningfiltrpowietrzakr2.th.jpg[/IMG]
Faktycznie juz przy pierwszym uzyciu z gaznikow zniknal czarny nagar, odpalilem silnik aby wypalil pierwsza edycje
srodka po czym przystapilem do drugiego kroku czyli wtryskiwania srodka na chodzacym silniku. Specyfiku nie
zalowalem. Po krotkiej chwili sprawa zalatwiona - gazniki wyczyszczone od strony filtra powietrza. Ale co ze strona
od zasilania ukladu w paliwo?! Ano jest jeszcze taki środek jak Motul Fuel System Clean, zalewany do paliwa jednak
nie bede go jeszcze uzywac gdyz i tak bede rozbierac gazniki aby zamontowac sportowe dysze.
Widac wyraznie jak dziala srodek, zebral i skroplil wode z ukladu - moze teraz ona spokojnie odparowac. Gazniki
odzyskaly swoj aluminiowy kolorek. Poniewaz trzeba poczekac na odparowanie wody reszte przegladu zostawiam na
nastepny dzien.
[IMG]http://img401.imageshack.us/img401
/269/cbrtuningfiltrpowietrzazz6.th.jpg[/IMG]
[IMG]http://img81.imageshack.us/img81/99
31/cbrtuningfiltrpowietrzawv6.th.jpg[/IMG]
Użytego specyfiku wystarczy spokojnie na jeszcze jedno czyszczenie.
Kolejnym krokiem jest wymiana filtra powietrza - skoro mam juz czyste gazniki to szkoda zakladac stary filtr.
No i do wyboru jest kilka opcji.
1. Założyc oryginalny filtr powietrza Honda (350 pln)
2. Założyć tani zamiennik oryginalnego filtra (Hiflo - 89 pln)
3. Założyć sportowy filtr powietrza
Rozpatrując za i przeciew zdecydowalem sie jednak na sportowy filtr powietrza.
I tu do wyboru miałem dwie firmy K&N marke znaną z wielu opowieści, przecież każdy szanujący się motocyklista ma
kozackiego K&N pod zbiornikiem i mniej znaną w polsce firmę Pipercross. K&N'a chyba każdy dobrze zna - masz K&N'a to
na bank masz najlepszy filtr - gówno prawda! Filtry K&N sa produkowane w technologii bawełnianej! całość powleczona
siatką aluminiową i zapakowana w plastykowy plaster. Faktycznie wzrasta przepustowość powietrza oraz dostarczonego
do ukladu jego ilosć, jednak mało kto wie ze wzrasta rowniez ilość przedostających sie przez niego zanieczyszczeń i
dość mocno w porównaniu do fabrycznego filtra. Wnioskli nasuwają się same - filtr trzeba częsciej czyscic a i
gazniki wiecej syfu przyjmuja i je rowniez czesciej nalezalo by czyscic. Nie trzeba tez przypominać ze szczegolnie
pylki wplywaja najbardziej na zacieranie sie przepustnic, iglicy i zapychanie sie dysz. Inna sprawa iz filtry K&N
uwazane są za wieczne, czyli czyscisz zakladasz, czyscisz zakladasz i smigasz...i tak caly czas. No i kazdy kto tak
mysli jest w duzym bledzie, niestety Bawełna nie jest trwałym materiałem i po kilkakrotnym czyszczeniu, ktore musimy
robic czesciej niz zwykle, ulega zniszczeniu - na nic zloty srodek do ich czyszczenia.
Druga firma ktora sie zainteresowalem to firma Pipercross - http://www.pipercross.net/index.asp. Angielska produkcja
ktora juz od bardzo wielu lat rzadzi na rynku specjalistycznych filtrow sportowych do sportow motorowych -
szczegolnie znana wsrod zawodnikow samochodowych 1/4 mili czy tez offroadu. Tak prawde mowiac bylem w szoku jak
wiele ma w tym wszystkim swojego udzialu. W polsce nie jest jeszcze tak znana. Czym rozni sie filtr Pipercross od
wszechobecnego K&N?! Filtry Pipercross sa wykonane w zupelnie innej technologii, tu nie ma tworzyw organicznych,
same sztuczne. Glowny material odpowiedzialny za dostarczenie jak najwiekszej ilosci powietrza i jej jak najlepsze
oczyszczenie to sztucznie wytworzona gabka! tak gabka! ale nie byle jaka gabka. Jej głowne atuty to
niezniszczalnosc, pipercross daje dozywotnia gwarancje na swoje filtry! K&N nic o tym nawet nie wspomina. I tu
faktycznie, nawet po wielokrotnym czyszczeniu filtra Piepercross, nie traci on nic ze swoich wlasciwosci, oczywiscie
pod warunkiem prawidlowego jego czyszczenia. Ponadto doczytalem ze Pipercross ma lepsze wlasciwosci filtracyjne, a
wiec podawane do ukladu powietrze jest znacznie czystrze a czyszczenie samego filtra mozna robic rzadziej. To
przewazylo wage na strone Pipercrossa. Warto tez wspomniec ze Pipercross jest tanszy od K&N, kosztowal mnie 255 pln,
K&N kosztuje w granicach 300 pln.
Tak wiec zakupilem jakis dziwny wynalazek, gdy go zobaczylem bylem troche zniesmaczony, ot taki kawal gabki w
plastykowej obudowie za 255 pln.
[IMG]http://img133.imageshack.us/img133
/4913/cbrtuningfiltrpowietrzaaq6.th.jpg[/IMG]
W zestawie z filtrem byly dwie naklejki i instrukcja.
[IMG]http://img133.imageshack.us/img133
/3610/cbrtuningfiltrpowietrzazm6.th.jpg[/IMG]
[IMG]http://img133.imageshack.us/img133
/3290/cbrtuningfiltrpowietrzanw3.th.jpg[/IMG]
[IMG]http://img167.imageshack.us/img167
/9057/cbrtuningfiltrpowietrzaoz0.th.jpg[/IMG]
W instrukcji doczytalem ze filtr trzeba nasaczyc olejem, do tego celu uzylem kolejnego produktu Motula
[IMG]http://img167.imageshack.us/img167
/415/cbrtuningfiltrpowietrzanz6.th.jpg[/IMG]
[IMG]http://img224.imageshack.us/img224
/2382/cbrtuningfiltrpowietrzacc6.th.jpg[/IMG]
Nasaczony filtr wcisnalem w Airbox - idealnie pasowal, wszedl bardzo ciasno wiec nie ma mowy o jakiejs
nieszczelnosci. Motocykl odpalilem - dziala
Po wymianie filtra wzialem sie za synchronizacje gaznikow, jeszcze w CBR tego nie robilem. Podlaczylem sprzet
pomiarowy i wykonalem niezbedne regulacje.
[IMG]http://img146.imageshack.us/img146
/1948/cbrtuningfiltrpowietrzabx7.th.jpg[/IMG]
No i teraz jestem zadowolony bo bardzo milo i przyjemnie spedzilem piatkowy wieczor z maszyna a w weekedn moge sie
brac za testy co to wogole zmienilo, dzis juz zrobilo sie ciemno a i kilka browarkow przy okazji wypilem wiec
poskladam szpeja jutro, mam nadzieje ze bedzie jakas zmiana w charaterystyce pracy silnika. Na "gole oko" dalo sie
juz zauwazyc ze motocykl pracuje rowno na wolnych obrotach, i jakos lepiej reaguje na odkrecenie manety. Jesli
pogoda dopisze to w niedziele bede na lotnisku i bedzie mozna sprawdzic czy maszynka cos zyskala czy raczej
stracila.
Do pelni szczescia brakuje mi jeszcze sportowych dysz do gaznikow i agresywnych walkow rozrzadu, ale o tym pomyslimy po nastepnej wyplacie