Dzisiaj jest 01 maja 2024, 04:29

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Testowalem nowego fajera 2008! :]

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC59 2008-2016

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Testowalem nowego fajera 2008! :]

Post » 05 maja 2008, 23:21

A wiec po kolei ;)

Dzis dzieki uprzejmosci Hondy Kawaler w Katowicach (thx Beti i Michał) ;) mialem mozliwosc przetestowac razem z Tazzmanem nowego franka 2008 :D W sumie ok 1,5 godziny jazdy do rezerwy na zmiane ;) Stan licznika: ok 1100 km

Obrazek
Obrazek

hmmm od czego zaczac? :) O stylistyce nie bede sie wypowiadal bo budzi duze kontrowersje, choc po przejazdzce caly ten "zakrecony" design chyba ma uzasadnienie. Po pierwsze, przy maxymalnych predkosciach przednia owiewka ktora nota bele jest mniejsza od mojego franka 2007 (bede porownywal wszystko wlasnie do 1000RR 2007) chroni doskonale przed wiatrem :o Przy licznikowych 299km/h (przez chwile ;) ) nie bylem mocno schowany za szyba a struga powietrza praktycznie nie "trzepala" kaskiem co ma miejsce w starszym modelu . Po drugie pozycja i sam srodek ciezkosci rzeczywiscie ma znaczenie w zakretach, to co franek robi w winklu wywarlo na mnie DUZE WRAZENIE! :o Zakrety pokonuje sie intuicyjnie nawet nie trzeba moto przerzucac , po prostu wchodzsz a on sam robi reszte :) Plynnosc zlozenia i pewnosc prowadzenia doprowadzila ze kilka razy skladalem sie w te same sekwencje winkli z coraz bardziej z usmiechnieta mina :D Duzo nie zabraklo do zamkniecia opon :) lecz zwarzwszy ze to nie moj sprzet nie poniosla mnie ulanska fantazja - a bylo blisko ;]

Na pierwszy ogien silnik, kultura pracy zadziwiajaca :o az sie zdziwilem ze nic nie stukalo , brzeczalo w samym silniku, mozna bylo to latwo ocenic bo oryginalny tlumik strasznie cicho chodzi i psuje zabawe ;) (od razu do wymiany :D ) Wkreca sie na obroty bardzo rowno i szybko, w porownaniu do 2007 mam wrazenie ze ma wieksza dziure do 4000 obr/min. Ale kto jezdzi przy takich obrotach ? ;) miedzy 5/6 tys zaczyna sie konkretne przyspieszenie, nawet powiem ze zapier.... Bardzo pozytywne odczucia ale jakiegos kosmosu nie z tej ziemi nie ma. Coz moge powiedziec, ma zestrojone biegi tak ze na kazdym jedzie ok 10-15km/h szybciej od modelu SC57B , mozliwe ze przez wydluzenie maxymalnych obrotow o prawie tysiac wyzej.
Moment to jest to co podobno powala konkurecje 2008 na kolana. Tak, tak widac to chocby przy gumie ;)
Jedynka praktycznie identycznie - konczy sie przy ok 160km/h , 2 bieg - to samo bez problemow obroty praktycznie te same - koniec przy ok 207km/h, 3 bieg, wyrywa bardzo plynnie na gume bez problemow... koniec ok 240km/h
4 bieg, po 2 probach idzie z gazu :D przy ok 200/220km/h nie spogladalem dokladnie na licznik ale mysle ze po kilku probach juz by bylo bez wiekszych problemow :D Troche byl mocny wiatr na autobanie wiec odpuscilem. Ale rezultat bardzo zadawalajacy :D Jaki z tego moral? rzeczywiscie moment obrotowy jest mocny w tym silniku i to sie chwali :]

Sprzeglo, w tym modelu jest zwykle (nie jak w sc57 hydrauliczne) ale za to ma popularny antychoping. 2,3 razy specjalnie szybko zredukowalem i puscilem szybko klamke, silnik plynnie zszedl z obrotow w miedzyczasie 2 razy stuknelo i po problemie :) miodzio...

Amor (podobno 2 generacji) ani razu nie mialem shimy :o albo bardzo dobrze sie sprawuje albo nie dziala ;) mysle ze to pierwsze...

Hamulec - praktycznie nie czulem roznicy

Raz rozpedzilem sie na chwile do licznikowych 299km/h ktore wybily przy ok 12300 obr/min czyli 700obrotow przez czerwona kreska. Zachowywal sie stabilnie i wiatr nie dokuczal ;) ( pisalem o tym wyzej )

A teraz testy 2007 vs 2008 na przyspieszenie:

3, 4 ,5 i 6 bieg od ok 100/120 km/h zawsze wygral nowy model choc tazzman jest ciezszy odemnie :P :D i pozniej przekrecal klamke gazu... Na odcinku ok 200/300 metrow wyprzedzal o ok 2/3 dlugosc motocykla, nice :)

Koncowa ocena - podsumowanie ;) Kto dotarl do konca moich wypocin chyba juz chyba wszystko wie :]
silnik jest mocniejszy lepszy moment wszystko ok ale nie ma jakiejs kosmicznej przepasci ot co nowy model zawsze jest jakis % szybszy mocniejszy , zrywniejszy i tak jest w tym przypadku po osiagnieciu 8 tys obr/min dostaje poteznego kopa :)
Wszystko jest ok ale i tak sie to nie liczy w porownaniu do jakoisci prowadzenia!!! Masakra z reka na sercu jeszcze nidy nie jezdzilo mi sie tak pewnie, latwo i plynnie w winkielkach, i to napewno nie jest zaleta Batlaxow BT015 ktore sa ok ale nic specjalnego (poziom Pirelli Diablo Corsa)
Nie liczy sie dla mnie wyglad, ( choc coraz bardziej sie przyzwyczajam i bardziej sie podoba ) liczy sie fun z jazdy a nowa Honda Fierblade spelnila pokladane w niej nadzieje :D (brzmi jak reklama ale nie mam z tego zadnych profitow :) :P ) Trza bedzie szporowac kase na przyszly rok... ;)
Ostatnio zmieniony 06 marca 2009, 19:32 przez Tytus, łącznie zmieniany 2 razy

 
Posty: 71
Rejestracja: 26 lutego 2008, 13:42
Lokalizacja: bielsko/k
Pochwały: 1
Motocykl: speed`11,exc400,sxf250 i CBR100RR SPRZEDAM
Rok produkcji: 0

Post » 05 maja 2008, 23:57

hehehe no to sie wypociles na maxa.. i dzieki za jakies ch... zdjecie ktore mi zrobiles z zaskoczenia..

dobra to teraz moja kolej.. bede porownywac do cbr 1000 RR i do gsxr 1000 k7:

1. silnik:
- cbr 1000 rr 2007ma zestopniowana skrzynie i przyspiesza niezle, ale w porownaniu z tymi sprzetami to rewelacji nie ma.. obroty sie koncza za szybko (przyzwyczailem sie do gixa) i dzisiaj 2x mialem tak ze jadac na maxa na 2jce na autostradzie zorientowalem sie ze trzeba wbic bieg wyzej po tym jak mi sie obroty skonczyly :) w nowym bladym i k7 skrzynia jest zestopniowana podobnie (1-ka ok 170, 2jka ponad 200, w bladym 2007 2jka sie konczyla chyba przy 180pare)
- jadac na rowno z tytyusem na 2jce, pozniej na 3jce ,4,5, i tak do 6tki porownywalismy przyspieszenie do max obrotow i do ok 5-6 tys szlismy rowno do ok 8 tys ale pozniej fajer 2007 zostawal daleko z tylu i widac bylo ze mu sie zajebiscie oddalam.
- uczucie przyspieszenia jak to w fajerze bardzo uczlowieczone i w sumie nie czuc tej mocy (2007 przy nim blado wypada) ale po wkreceniu na te upragnione 8500 obrotow robi sie torpeda.. dla porownania gix przyspiesza w sposob bardziej "sportowy" ale pocisk uaktywnia sie dopiero powyzej 10,000 obrotów.
Gdybym mial wybierac silniki w zakresach od 1200 do 5 tys obrotów to winner bylby
gsxr 1000 k7, pozniej fajer 2008 a na koncu fajer 2007, natomiast jesli chodzi o obroty od 5 tys do 10,000 to BEZAPELACYJNIE fajer 20087, pozniej fajer 2007 na rowni z gsxr, ale powyzej 10,0000 fajer 2008 na rowni z gsxr 1000 k7 a na samym koncu fajer 2007.
- praca silnika : najwieksza kultura charkteryzuje sie nowy fajer, funem z wkrecania na obroty nowy fajer wraz z k7, chociaz jednak znow fajer pokazuje swoje drogowo - turystyczne aspiracje :) (gix pod wzgledem sportowego mruczenia ma ladniejszy dzwiek - mowie o wydechach seryjnych), no ale i tak dzieki 8500 max moment w nowym fajerze to wygrywa!!

2. hamulce
- wg mniie wszedzie igla, chociaz zauwazylem ze jadac jakies 280 nowym bladym zasygnalizowalem lekko tytusowi ze bede hamowac, wcisnalem lekko klamke i juz czulem ze sie zatrzymuje (uczucie lekkiego nurkowania)

3. prowadzenie
bezapelacyjnie nowy fajer!!!!!!! uczucie jak z malej 600tki, albo jakiegos rowerka.. pod tym wzgledem w porownaniu do gsxra (ciezka krowa!!!!!!!) to najlepiej wypada sc59, pozniej sc57b i a (ja mialem A) a na samym koncu k7 (ktorego do dzisiaj zaluje wlasnie ze wzgledu na winkle hehe)

Wlasnie ze wzgledu na prowadzenie za rok chcialem sie nawrocic (kur... kto mnie namowil do tegoi gixa???) za rok biore fajera 2008 :) no chyba ze kasa nie pozwoli to bedzie 2007 :)

4. wygladu nie opisuje bo sa gusta i gusciki (mi osobiscie nowy blady sie podoba bardzo)

5. kokpit.. mysle ze tutuaj k7 jest nr 1, pozniej nowy blady (przypomina mi to kokpit z R1) a pozniej blady 2007 . aha! zajebiscie brakuje w nowym bladym wyswietlacza biegow i jakiegos wyraznego FLASHA!!!

6. ochrona przed wiatrem
exaequo do 200 k7 i blady 2008, powyzej 2008 przy max zlozeniu nowy blady 2008 (chyba tak jak tytus opisal ergonomia owiewki), najgorzej przy nich wypada blady 2007

7. banan po jezdzie:
bezapelacyjnie nowy fajer, pod warunkiem ze zmieni sie wydech na sportowy bo w przypadku serii sam dzwiek silnika to nie dzwiek silnika tylko odkurzacza (gix tutaj ladniej gada na wysokich, na serii oczywiscie)

[ Dodano: Wto Maj 06, 2008 12:03 am ]
no i jescze tytus zapomnial dodac ze to nie dzieki honda kawaler tylko dzieki tazzmanowi i jego chodów u szefowej beatki :P odbylo sie testowanie bladego :P

 
Posty: 12
Rejestracja: 11 czerwca 2007, 18:52
Lokalizacja: katowice
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 06 maja 2008, 00:20

a miałeś mi zadzwonić :(

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 06 maja 2008, 07:50

Test widze udany :lol: Honda pokazała na co ją stać. Oby tak dalej

Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Rejestracja: 18 czerwca 2007, 07:55
Lokalizacja: Koszalin
Pochwały: 1
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 06 maja 2008, 08:38

no patrz farciarzy, qrde oby tak każdemu było dane 8) ja mam chorobe jak tylko zobaczyłem nowego fajera, ale to napewno jeszcze nie w tym roku niestety

a macie może jakieś filmiki z testów?

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 06 maja 2008, 11:34

kazan pisze:a macie może jakieś filmiki z testów?


mam jeden filmik , bo pozniej bateria padla, jedzie tazzman a ja go krece jedna reka wiec troche trzesie sie :)

link do filmu tutaj kliknij 61MB

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 06 maja 2008, 15:14

Dzis mialem przyjemność pojezdzic najnowszym kawasaki zx10 przebieg okolo 1000 km jednak duzo nie moge powiedziec bo nie bylo drogi na to itp ale miedzy 929 a tym jest ogromna roznica skrzynia praca silnika poprostu lux, jednak od wlasciciela dowiedzialem sie ze lepiej jezdzi sie 1000 rr (handlarz) skrzynia w kawie za dluga nie wygodna podobno no i moto lubi obroty bo nie ma rewelacji na dole ale to w sumie norma, eh a myslalem ze 929 fajnie sie jezdzi ale takie sprzety to juz wyzsza polka i nast moje moto bedzie 1000 rr;) yo

Awatar użytkownika
 
Posty: 211
Rejestracja: 01 kwietnia 2007, 22:25
Lokalizacja: Czarnków
Motocykl: GIXER 1000 K7
Rok produkcji: 2007

Post » 06 maja 2008, 20:29

Ja własnie po sprzedazy 954 stanałem przed problemem jaki kupic moto. od początku w gre wchodziły tylko 2 maszyny: gixer lub 1000 RR. Zx 10 i R1 nie interesowały mnie wcale. Po kilku rundkach na dwóch 1000 RR (jedna 2004 a druga 2005 rok) i rundce na 1000 k3 kupiłem gixa. Może kiedyś jeszcze wróce do hondy ale na pewno nie bedzie to model sc 57 ani sc 59. Jednego dnia jechałem i k3 i 1000rr więc mogłem je sobie dokładnia porównać. Prowadzenie gixa i 1000 RR porównywalne choć może honda sprawia wrazenie troszke lżejszej. Hamulce podobne, na gixie jest troche wygodniejsza pozycja i o wiele lepszy gang silnika (wydech akrapovic). To co mnie najbardziej przekonało to osiągi gixa k3. W porównaniu do 1000 rr suzi jest to torpeda i ciągnie juz od samego dołu.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 06 maja 2008, 23:12

Lodzia pisze:Ja własnie po sprzedazy 954 stanałem przed problemem jaki kupic moto. od początku w gre wchodziły tylko 2 maszyny: gixer lub 1000 RR. Zx 10 i R1 nie interesowały mnie wcale. Po kilku rundkach na dwóch 1000 RR (jedna 2004 a druga 2005 rok) i rundce na 1000 k3 kupiłem gixa. Może kiedyś jeszcze wróce do hondy ale na pewno nie bedzie to model sc 57 ani sc 59. Jednego dnia jechałem i k3 i 1000rr więc mogłem je sobie dokładnia porównać. Prowadzenie gixa i 1000 RR porównywalne choć może honda sprawia wrazenie troszke lżejszej. Hamulce podobne, na gixie jest troche wygodniejsza pozycja i o wiele lepszy gang silnika (wydech akrapovic). To co mnie najbardziej przekonało to osiągi gixa k3. W porównaniu do 1000 rr suzi jest to torpeda i ciągnie juz od samego dołu.

to trzeba cie wykreslic z listy ;) :P

a tak pozwaznie to trzeba bylo sie przejechac 100RR min 2006 a nie (04-05) nie dosc ze jest duzo lzejszy to silnik i moment chodzi o wiele lepiej... szczerze to jak bym mial wybierac miedzy 954RR a 1000RR ale 04-05 to bralbym 954...

 
Posty: 71
Rejestracja: 26 lutego 2008, 13:42
Lokalizacja: bielsko/k
Pochwały: 1
Motocykl: speed`11,exc400,sxf250 i CBR100RR SPRZEDAM
Rok produkcji: 0

Post » 07 maja 2008, 00:31

zgadzam sie z tytusem.. ja mialem 1000RR 2005 i w porownaniu do 2007 w ogole nie mial dolu, wkrecal sie wyzej i na dodatek troche inna pozycja... 2007 w porownaniu do tego ma lepszy moment i pozycje taka, ze bardziej czuc moto

Awatar użytkownika
 
Posty: 211
Rejestracja: 01 kwietnia 2007, 22:25
Lokalizacja: Czarnków
Motocykl: GIXER 1000 K7
Rok produkcji: 2007

Post » 07 maja 2008, 21:19

Masz tytus rację. 954 śmigało mi sie lepiej niz 1000 RR 2004 i 2005. Problem w tym ze na model 2006 niestety brakło kasy. W porównaniu do 2004/2005 gixer wypadł o wiele lepiej i stąd mój wybór. Dodatkowo zaważyła tu jeszcze jedna kwesta: gixera kupiłem od kumpla, więc dokładnie znam historie tego moto i wiem że jest w 100% bezwypadkowy i z oryginalnym przebiegiem 24000. Jednak raczej nie jest to moje ostateczne rozstanie z Hondą. Pozdrawiam

 
Posty: 530
Rejestracja: 05 października 2007, 10:45
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 3
Motocykl: Piechota
Rok produkcji: 0

Post » 07 maja 2008, 23:25

Dzieki za podzielenie sie spostrzezeniami z malego testu 8)

Tu w UK juz troche nowych Fireblade'ow smiga. Robia na zywo wrazenie. Honda znowu sie spisala. Fireblade kontynuje swoje tradycje :wink:

Następna

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC59)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości