CBR1000RR SC59
Stało się, Honda pokazała następce Modelu produkowanego w latach 2006-07. Model posiada oznaczenie SC59 i jest to całkowicie inna konstrukcja i podejście do modeli sportowych przez skośnookich inżynierów pracujących w Hondzie. Postawiono nie na moc maksymalną która i tak nie jest wykorzystywana w 100% przez użytkowników lecz na wagę i łatwość prowadzenia.
Nowy model w stanie gotowym do jazdy (wszystkie płyny + zalany bak paliwem) waży zaledwie 199kg! Silnik wkręca się do 13tyś obrotów a jego moc wzrosła o 6PS i wynosi 178PS
Honda Fireblade 2008 ma bardzo czyste linie obudowy. Inaczej niż w poprzedniczce, linie są jasno dopracowane. Z przodu pozostaje para lamp, ale zmienił się ich kształt: dolna krawędĽ trapezu ma kształt łuku. Pod przednimi lampami są wloty dostarczające powietrze do silnika. Dalsza zmiana widoczna jest na lusterkach wstecznych, na których pojawiły się kierunkowskazy. Na prawym boku pod tylną podnóżką znajdziemy krótki tłumik wydechowy przechodzący pod osią wahacza (co obniża środek ciężkości motocykla, a zatem znacznie poprawia jego osiągi).
W celu uniknięcia niebezpiecznego podbijania tyłu motocykla przy nagłych hamowaniach wprowadzono sprzęgło antyhopingowe, które czyni maszynę szybszą niż kiedykolwiek, a jednocześnie łatwiejszą w prowadzeniu a elektroniczny amortyzator skrętu (zapożyczony bezpośrednio z najlepszego motocykla Motogp - Hondy RC211V) dopełnia resztę. O ile przednia owiewka to kwestia gustu, o tyle do wyglądu tyłu nie można mieć zastrzeżeń.
Celowe obniżenie puszki wydechu spowodowało lepsze rozłożenie mas, obniżenie środka ciężkości oraz odchudzenie prawie o 3,5kg.
Całkowicie nowa rama składająca się z 4 a nie z 10 spawanych elementów. Co pozwoliło zmniejszyć jej masę o 2,5kg. Silnik jest węższy niż w poprzedniczce. Zmieniono również hamulce; zaciski są teraz jedno-częściowo typu monoblock. Są teraz ostrzejsze i wydajniejsze przednie hamulce firmy TOKICO z tarczami 320 x 4,5 mm i 4-tłoczkowymi zaciskami promieniowymi. Zawieszenie zostało bez zmian.
Dzięki swoim zwartym proporcjom, poprawionym osiągom i posłuszeństwu kierowcy, Nowy CBR1000RR Fireblade wyznacza nowe standardy w klasie superszybkich motocykli sportowych. To nie są próżne słowa tylko fakty, Fireblade 2008 mimo najmniejszej mocy wygrał rywalizację na najlepszy/najszybszy motocykl na torze i drodze w porównaniu z pozostałymi sportowymi litrami zaprezentowanymi przez konkurencje na ten rok.
Na 2009 dostępne będzie limitowane malowanie REPSOL i HRC z okazji 50lecia HONDA RACING , dodatkowo pierwszy raz sportowy motocykl dostanie system ABS zwany przez Honde e-C-ABS!
|
|