Dzisiaj jest 11 czerwca 2025, 05:00

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

regulator 1000rr

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Rejestracja: 31 października 2013, 18:29
Lokalizacja: Kraków
Motocykl:

regulator 1000rr

Post » 31 października 2013, 19:39

Witam ponownie.
Otóż mam słynny problem Hondy 1000rr (a przynajmniej tak określił Pan Szmid z firmy Gywer) mianowicie spalony alternator. Po wyjeciu faktycznie przypalonego altka, wysłałem go do naprawy. Przyszedł przewinięty stator, bez wtyczki, gdyż była upalona. Zagiąłem blaszkami od kumpla z pracy, zlutowałem na krótko z regulatorem, zalałem nowy olej i odpalilem. Napięcie na wolnych obrotach oscylowało w granicach 13,5v czyli wszystko w porządku. Zadowolony poskładałem owiewki i poszedłem spać. Dzisiaj chciałem śmignąc na moto, jednak coś mnie naszło i sprawdziłem napiecie jeszcze raz: 11,75v - brak ladowania. Dwie rzeczy przychodza mi do głowy:
1) walnięty regulator, co w Hondzie zdarza się dośc czesto, w 1000RR ponoć rzadziej.
2) zwarcie na którymś przewodzie - tutaj jak wiadomo, trzeba rozebrać pół moto, żeby sprawdzić cała instalacje.
Najpierw chcialbym sprawdzić regulator, ale jedyny pomysł jaki mój głupi łeb wymyślił, to podmianka z innego moto. Jeśli na innym regulatorze napięcia dalej nie będzie, znów otworze dekiel sprawdze stator i zaczne rozbierać moto.

Ale wracając do regulatora, po zbadaniu kilku tematów z użyciem opcji "szukaj", mam pytanie do szanownego grona użytkowników forum: Z jakich motocykli, po za 1000rr, pasuje nieszczesny regulator?
Jestem otwarty na jakiekolwiek inne sugestie odnośnie rozwiązania problemu, chciałbym jeszcze ożywić Blade'a przed zimą ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 31 października 2013, 20:10

Możesz zmierzyć napięcie jakie Ci wchodzi do i z regulatora. Jak coś to mam ori na sprzedaż

Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Rejestracja: 31 października 2013, 18:29
Lokalizacja: Kraków
Motocykl:

Post » 31 października 2013, 20:21

Zrobię to gdy tylko dopadnę jakiś zastępczy regulator, nie chcę kupować niepotrzebnie, jeśli ten jest w porządku. Jeśli będę musiał, jaka cena regu?

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 31 października 2013, 21:04

220zł, jest to fabryczny. Możliwe że bede w Krakowie na dniach...

 
Posty: 168
Rejestracja: 06 lipca 2010, 14:59
Lokalizacja: Świdwin
Pochwały: 8
Motocykl: CBX 1000
Rok produkcji: 0

Post » 31 października 2013, 21:08

z żadnego innego nie pasuje, tylko SC57A

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 31 października 2013, 22:17

eXo, warto też sprawdzić aku bo może robić taki młyn. A takie problemy jak Ty opisujesz zaczynają się od dolegliwości akumulatora.
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Rejestracja: 31 października 2013, 18:29
Lokalizacja: Kraków
Motocykl:

Post » 01 listopada 2013, 19:37

wiertło a powiesz mi coś wiecej n.t jak sprawdzić aku? Co prawda jest to niezbyt nowa yuasa, ale napiecie daje dobre. Udało mi się dorwac regulator po dość dobrej cenie więc w tygodniu wszystko będzie jasne.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 01 listopada 2013, 22:43

zobacz ile same aku trzyma. A żeby dokładnie sprawdzić to byś musiał podjechać do kogoś kto ma urządzenie żeby sprawdzić je jak trzeba. Można też podmienić od kogoś takie same aku i zobaczyć ładowanie bo te co masz może mieć zware na celach i nie przymóje prądu i z stąd takie cuda są. Może każdy gadać co chce ale aku jest tu najważniejsze żeby nie mieć później problemów z ładowaniem, później masy kostki czyste i nie ma bata żeby moto nie chodziło i nie miało ładowania ;)
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Rejestracja: 31 października 2013, 18:29
Lokalizacja: Kraków
Motocykl:

Post » 30 listopada 2013, 13:09

Na śmierć zapomniałem żeby napisać ostatecznie co zawiniło. Niestety na skróty w żaden sposób nie dało się pójśc i w moim wypadku musiałem wymienić (przewinąć) stator, zmienić regulator i do tego dochodzi całkowicie wyśmigany aku. Dopiero po zmienionym regulatorze ładowanie powróciło na normalny poziom. Mogę tylko gdybac od czego się zaczęło, ale to pytanie do poprzedniego właściciela. Pozdrosy zazimowane fajerki ;)


Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości