Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 10:33

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Zepsuty akumulator?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 102
Rejestracja: 04 marca 2014, 19:19
Lokalizacja: Studzionka
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000rr sc57a
Rok produkcji: 2004

Zepsuty akumulator?

Post » 29 kwietnia 2014, 14:25

Rano jak chciałem odpalić motocykl, strasznie słabo kręcił, ale odpalił. Zauważyłem, że miga żarówka pod szybką "postojówka??". Jak przyjechałem do pracy ta żarówka już nie świeciła. Po wyjściu z pracy znów to samo, motocykl strasznie słabo kręcił, rozrusznik zakrecił pare razy wiecej niż normalnie i w końcu udało sie odpalić. Zarówka z przodu znowu tak samo sie zachowywała. Podczas jazdy nie zauważyłem żadnej różnicy. Mam nowy akumulator landporta, kupiłem miesiąc temu. Jak bym mogł posprawdzać o co chodzi? Dysponuje jedynie zwykłym woltomierzem i prostownikiem do samochodów. Prosze o pomoc bo nie chce zostać bez motocykla na majówke! :(

Dodam jeszcze, że po przyjezdzie do domu, jeszcze na ciepłym silniku, moto odpalił od strzała.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1899
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Re: Zepsuty akumulator?

Post » 29 kwietnia 2014, 15:57

podładuj go przez noc i powinno być ok jak aku jest dobry...

 
Posty: 102
Rejestracja: 04 marca 2014, 19:19
Lokalizacja: Studzionka
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000rr sc57a
Rok produkcji: 2004

Re: Zepsuty akumulator?

Post » 29 kwietnia 2014, 19:30

Tylko czy samo ładowanie wystarczy? Pomierzyłem co umiałem, przy wyłączonym motocyklu na klemach mam okolo 12,6V po włączeniu motocykla wzrasta napięcie do około 13,8V, ale przy dodawaniu gazu nic nie wzrasta, ciagle utrzymuje sie taka sama wartosc jak przy włączonym motocyklu na niskich obrotach. Tak ma być?

 
Posty: 102
Rejestracja: 04 marca 2014, 19:19
Lokalizacja: Studzionka
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000rr sc57a
Rok produkcji: 2004

Re: Zepsuty akumulator?

Post » 02 maja 2014, 12:52

No i niestety akumulator znowu padł... pytanie, gdyby były problemy z ładowaniem motocykl by zdechł pod czas jazdy? Jeśli tak to po ilu km? Wczoraj zrobilem około 200km i wszystko bylo ok, dzisiaj jak chcialem odpalić motocykl to już nie chciał kręcić...

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Re: Zepsuty akumulator?

Post » 02 maja 2014, 12:56

1. Zainwestuj w ładowarkę będziesz widział stan naładowania aku w trakcie ładowania.
2. Podłącz miernik dłuższymi kablami do aku, przyklej go do zbiornika taśmą i zobaczysz czy masz ciągłe ładowanie w trakcie jazdy.
Moto Psycho

 
Posty: 102
Rejestracja: 04 marca 2014, 19:19
Lokalizacja: Studzionka
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000rr sc57a
Rok produkcji: 2004

Re: Zepsuty akumulator?

Post » 02 maja 2014, 16:23

Przedchwilą oddałem akumulator na gwarancje, zobacze co mi powiedzą. Niestety jestem uziemiony na weekend ;(

 
Posty: 16
Rejestracja: 28 lutego 2014, 08:34
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 2
Motocykl: Honda CBR 1000 RR SC57a
Rok produkcji: 2005

Re: Zepsuty akumulator?

Post » 28 maja 2014, 20:49

Witam,
Miałem ten sam problem z ładowaniem kupiłem nowy akumulator i nic to nie dało.
Wina była alternatora, regulatora napięcia i akumulator też był padaka.
Pomiar na wolnych obrotach 1200 rpm:
Po zamontowaniu nowego alternatora (po regeneracji :) )
Napięcie (prąd zmienny) na trzech cewkach około 39 V na każdej z nich - stery alternator (spalona cewka) podawał ok. 40V, 40V, 20V
Nowy oryginalny regulator napięcia bez obciążenia - na wtyczce 15,5V - stary regulator który się grzał 12,5V
Cały układ przy w pełni naładowanym akumulatorze i zapalonych światłach mijania miałem 14,3 V
Jeśli jest poniżej 14 V przy w pełni naładowany akumulatorze to oznacza że coś nie tak z ładowaniem.
Sprawdź cewkę:
- odepnij wtyczkę wychodzącą z silnika ta od alternatora powinny być to 3 przewody koloru żółtego biała kostka
- odpal silnik
- zrób pomiar woltomierzem (prąd zmienny) pomiędzy 3 przewodami powinno być wszędzie równe napięcie ok. 40 V jeśli na którejś z cewek będzie duża różnica to alternator jest uszkodzony
- zrób pomiar omomierzem ( na zgaszonym silniku) między każdym przewodem żółtym a masą motocykla nie powinno być przejścia jeśli jest to alternator jest uszkodzony

Jeśli kupujesz akumulator to kup tali model jaki zaleca producent chodzi o jego pojemność (Ah) bo jeśli kupisz zadurzy to alternator dostaje i regulator napięcia a jeśli kupisz za mały to też źle bo moto może ciężko palić i akumulator możne być przeładowywany.

Daj znać jak ci poszło

 
Posty: 102
Rejestracja: 04 marca 2014, 19:19
Lokalizacja: Studzionka
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000rr sc57a
Rok produkcji: 2004

Re: Zepsuty akumulator?

Post » 28 maja 2014, 20:59

U mnie winą był akumulator, został wymieniony w ramach gwarancji. Przejeździłem miesiąc i padł alternator, ta moja Celinka jakaś pechowa jest, ale mam nadzieje, że jak już ją dopieszczę to będzie służyła długo i sprawowała sie lepiej niż dobrze :D


Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość