Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 00:05

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Prośba o sprawdzenie parametrów ładowania

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 19
Rejestracja: 18 lutego 2011, 21:22
Lokalizacja: Podlaskie
Motocykl: Honda CBR 1000 RR
Rok produkcji: 2004

Prośba o sprawdzenie parametrów ładowania

Post » 13 września 2011, 22:04

Witam wszystkich.
Mam problem ze swoją CBRĄ wszystko zaczęło się w tą niedzielę po przejechaniu ok 100 km
stałem na światłach na pracującym silniku i na luzie i nagle zgasła więc pale ją i jest ok.
Dziś z rana pale trzymam z 6 sekund na starterze i nic ,druga próba no i zapaliła ,choć zawsze paliła za raz.
Jadę do pracy po przejechaniu z 25 km wszystko na liczniku mi zgasło tak jak by odcięło zasilanie po przejechaniu ok 0,5 km dalej wszystko na szafie włączyło się.
Dojechałem do pracy moto postało godzinę postanowiłem zapalić i kaszana padł akumulator,odpaliłem z przewodów od samochodu ,popracowała 10 min i zgasiłem.
Po 7 godzinach wychodzę i zapaliła na dotyk.
Po przyjechaniu do domu wziąłem miernik i sprawdzam:
-zgaszona 13.00 V
-zapalona bez światła przedniego przy 5 tyś.obr 13.90V przez chwilę i spada na 13.50V
-na wolnych obrotach 12.62V
-zapalona na światłach mijania 12.48V na wolnych obrotach
-zapalona przy 5 tyś.obr. 12,75
Dodam że posiadam jeszcze oryginalny akumulator HONDY firmy YOAUSA, który no ma już 7 lat.
I tu moje pytanie czy to już koniec akumulatora?,alternatora?,regulatora? czy jeszcze czegoś innego?
Pozdrawiam

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 13 września 2011, 22:09

sprawdzil bym aku na sam pierw i zobaczyl kostke miedzy altkiem a ryglem czy sie nie stopila i jaki jest kontakt

[ Dodano: Wto Wrz 13, 2011 10:09 pm ]
a najlepiej go wymienil aku po tym czasie
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 19
Rejestracja: 18 lutego 2011, 21:22
Lokalizacja: Podlaskie
Motocykl: Honda CBR 1000 RR
Rok produkcji: 2004

Post » 14 września 2011, 12:41

A jakie powinna mieć ładowanie?

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 14 września 2011, 14:37

jedynie pozostaje Ci serwisówka ładnie jest tam opisane. Jest do pobrania na fireblade
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 14 września 2011, 15:58

Aku ze względu na wiek do wymiany. Jak by była zwarty alternator to by rozładowywało aku a z opisu twojego wynika, że raz jest ok a raz nie. Sprawdź połączenia kostki zaczynając od alternator - regulator i regulator - aku. Zwalony regulator puszczał by raczej większe napięcie (gotował akumulator), ale nie wiem jak i gdzie robiłeś pomiary. Jak już zostało napisane, serwisówka wszystko opisuje i podaje prawidłowe wartości napięć.

Awatar użytkownika
 
Posty: 174
Rejestracja: 22 lutego 2010, 22:17
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 14 września 2011, 16:03

Wymień aku i powinno śmigać. Prawdopodobnie zwarte cele.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 14 września 2011, 21:18

Zasiarczona bateria powoduje stopienie izolacji uzwojenia prądnicy 3-fazowej (bo tak prawidłowo się nazywa) dostaje zwarcia do masy bądź zwarcia międzyfazowego i wydatki. Jeśli zmienisz stator to koniecznie aku oraz sprawdzenie rezystancji obwodu ładowania.
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 15 września 2011, 08:41

W moim moto fabryczna Yuasa ytz10s wytrzymała 4 lata. Teraz jeżdżę 2 lata na Varcie za 40%ceny Yuasy. Kumpel w vtr1000f wymieniał 9 letnią yuase. Działała ci bardzo długo.

Tą starą Yuasę próbowałem w zeszłym tygodniu podpiąć do zabawki i poszła z dymem?! Na szczęście w pojeździe dziecka nic się nie spaliło... :D
Moto Psycho


Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości