Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 21:14

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymiana napędu

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 10
Rejestracja: 03 kwietnia 2012, 03:42
Lokalizacja: Kraków
Motocykl:

Wymiana napędu

Post » 11 kwietnia 2012, 22:32

Zabieram się jutro za wymiane napedy z racji długich terminów w serwisach i dużej ilości wolnego czasu :P

Do sedna....

Co i jak wiem, bo tu raczej filozofii niema, nurtuje mnie tylko jedno, mianowicie dostanie sie do przedniej zębatki..... idzie tam przewód od sprzęgła(z racji hudrauliki) ktory wchodzi w mały dekielek przy pokrywie małej zębatki, ktoy musze jak mniema zdemontować, zacznie mi tam tryskac plynem ??? może ktoś sam wymieniał w sc57, bo gixy to moge z zamknietymi oczami rozbierać :)i ma jakieś cenne wskazówki lub napisał już poradnik...

Z góry dzięki

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 12 kwietnia 2012, 11:52

Z tego co pamiętam, jak rok temu Cziken wymieniał u mnie, to przy siłowniku sprzęgła jest problem z podejściem do śruby, bo przeszkadza przewód od sprzęgła. Ale wystarczyło lekko popuścić śrubę mocującą końcówkę przewodu w siłowniku, odchylić przewód i dostęp już był, bez spuszczania płynu. Jak odkręcisz siłownik to nic nie będzie kapać.

Haos pisze:lub napisał już poradnik...

Tak, ściągnij sobie serwisówkę... http://www.fireblade.pl/down_serwisowki.php

 
Posty: 10
Rejestracja: 03 kwietnia 2012, 03:42
Lokalizacja: Kraków
Motocykl:

Post » 12 kwietnia 2012, 12:05

Dzięki za info, o to mi chodziło........

Serwisowke mam, ale jakaś słaba jest :)

Jakby ktos jeszcze miał coś do drzucenia, to czekam niecierpliwie :)
Pozdro

 
Posty: 28
Rejestracja: 10 stycznia 2012, 16:02
Lokalizacja: wola
Motocykl: romet
Rok produkcji: 0

Post » 13 kwietnia 2012, 12:43

Docisk sprzęgła śmiało możesz zdemontować , nic po za odkręceniem docisku nie robisz od wewnętrzej strony masz tłoczek (coś jak w szczękach hamulcowych tłok do przepychania poprzecznego pręta ) innej możliwości nie ma by to bezpiecznie i fachowo zrobić ,wężyk skroplin paliwa odegnij w bok, dzwignia zmiany biegów i pręcik zdemontuj.
ps. żaden płyn ci nie wyleci > nie ma takiego prawa !! po za tym jak piszą tu wyżej ciekawy jestem jak odkręcili śrubę całkowicie jak ona jest długa! dalej nie zdjeli by dekla chroniacego zębatkę nie wyjdzie bo nie ma tam miejsca !!!!!
No ale coż znawców mamy !

 
Posty: 10
Rejestracja: 03 kwietnia 2012, 03:42
Lokalizacja: Kraków
Motocykl:

Post » 13 kwietnia 2012, 23:03

No więc tak, zrobiłem niepotrzebny szum :P, poszło szybko i sprawnie nic nie leciało nic nie ciekło :P

Dokładnie ta sruba jest tak długa, ze trzeba wszystko zdemontować. Pisali wyżej, ze pompy wody nie trzeba...... ja musiałem jednak ją deczko poluzowac bo mi nie chciala wejsc spowrotem osłona zębatki.



Jakby, ktoś czegoś niewiedział, śmiało mogę stwierdzić ze po dzisijszym garażowaniu mam z tego doktora :)

 
Posty: 28
Rejestracja: 10 stycznia 2012, 16:02
Lokalizacja: wola
Motocykl: romet
Rok produkcji: 0

Post » 14 kwietnia 2012, 11:07

pompy nie trzeba ruszać ,narobiłeś sobie niepotrzebnie roboty ! No ale jak kto umie....
hydraulikę demontujesz śmiało, dekiel wychodzi ,zębatka na wierzchu, montaż w odwrotnej kolejności.... po robocie...

 
Posty: 10
Rejestracja: 03 kwietnia 2012, 03:42
Lokalizacja: Kraków
Motocykl:

Post » 14 kwietnia 2012, 11:10

gutek83 pisze:pompy nie trzeba ruszać ,narobiłeś sobie niepotrzebnie roboty ! No ale jak kto umie....


Niestety, no ni chu chu nie chciała wejsc spowrotem oslona zębatki, a popuszczenie srub na pompie to chyba nie problem i bład :P

 
Posty: 28
Rejestracja: 10 stycznia 2012, 16:02
Lokalizacja: wola
Motocykl: romet
Rok produkcji: 0

Post » 17 kwietnia 2012, 15:10

mozna to śmiało zdemontować jak i zamontować bez ruszania pompy bo i po co ... umiejętnie ,sprytnie i wejdzie !

 
Posty: 11
Rejestracja: 28 lutego 2014, 23:35
Lokalizacja: Berlin
Motocykl:

Post » 12 marca 2014, 17:56

Mam sc57b i zabieram się dziś wieczorem do zmiany napędu,
aby wymienić przednią zębatke trzeba całkowicie odkręcić wysprzęglik, następnie zdjąć osłonę zębatki (2 albo 3 śruby na ósemkę) i odkręcamy zębatkę,
powie mi ktoś tylko czy odkręcę zębatkę jak mam już zdjęte tylne koło?

Zawsze trzeba było przytrzymać tylny hamulec, a teraz nie mam jak :/

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 12 marca 2014, 19:08

wbij jedynkę, i zablokuj czymś sporym zębatkę moze jakimś drewnem czy czymś, tak żebyś przypadkiem nie zrobił dziury w karterze :) bo będzie kibel znajdz bezpieczny punkt podparcia zablokuj zębatkę i odkręć.

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 12 marca 2014, 19:48

jak ktoś wcześniej nie kręcił brechą to pójdzie.
wyposarz się w klej anarobowy bo w oryginale gwint jest posmarowany żeby się śruba nie odkręciła.
Moto Psycho

 
Posty: 11
Rejestracja: 28 lutego 2014, 23:35
Lokalizacja: Berlin
Motocykl:

Post » 12 marca 2014, 20:25

kurde... ;/ a jak powyginają się zęby na zębatce, a nakrętka nie ruszy?
skoro jest na klej to nie będzie tak lekko...

I prosiłbym żeby ktoś napisał, na jaki klucz jest nakrętka przedniej zębatki i czy jest zabezpieczona wygiętą podkładką.

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości