Dzisiaj jest 02 maja 2024, 12:29

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

poprawianie hamulcow

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

poprawianie hamulcow

Post » 26 czerwca 2012, 10:26

Witam ,
Hamulce w moim fajerze sa slabe.
Jak sie rozgrzeja tarcze i przewody to jest tragedia bo klamka robi sie miekka.
Bedzie wymiana , klockow, plynu hamulcowego i wstawienie oplotu

Pytania do Was :)
1. Jakie klocki kupic ( odporne na ostre hamowanie tak zeby nie "zanikaly")
2. Jaki kupic oplot , na co zwrocic uwage?? Sugestie mile widziane.

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 26 czerwca 2012, 11:31

jak by cię interesowało to mam pompę hamulcową brembo 18 mm. to z pewnością poprawi działanie przedniego hamulca.

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 07 maja 2012, 17:38
Lokalizacja: Częstochowa
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 26 czerwca 2012, 11:59

Oplot z tego co słyszałem HELL daje radę, chyba to kwestia kosztów jeżeli chodzi o moto na drogę.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1016
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Post » 26 czerwca 2012, 12:00

witam ja też mam ten problem wstawiłem oplot moltrax czy jakoś tak i to gó.wno dało ;/
miałem do czynienia z oplotami Goodridge i Braking Power Under Control oba w 929 polecam
klocki hamulcowe polecam LUCAS'a

ps. tak jak kolega motobandyta, napisał wymiana pompy moze pomóc .

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 26 czerwca 2012, 12:36

miałem podobny problem w 954 i wymiana płynu, klocków oraz przewodów na oplot baaardzo poprawiło hamulce. Ale jeśli masz fundusze to bierz tą pompę co kolega wyżej pisze i bedziesz miał hamulce żyleta...

Awatar użytkownika
 
Posty: 1016
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Post » 26 czerwca 2012, 13:39

a ile nasze pompy maja mm ?

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 26 czerwca 2012, 13:45

Max_929, a od 929czy 954 pompa nie ma większego tłoczka ?? bo cos mi się tak wydaje i czy to by nie było wydajniejsze ?
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 26 czerwca 2012, 17:40

to nie działa w ten sposób że im większy tłoczek tym lepiej. średnica i skok musi być dobrana odpowiednio do zacisków. jeśli tłok będzie zbyt duży to hamulec będzie chodził bardzo ciężko i nie będzie "wyczuwalny", jak to się mówi będzie drewniany. do większego tłoczka trzeba mieć zaciski sześcio-tłoczkowe a to już spory koszt nie mówiąc o dostępności klocków do takiego zacisku w naszym kraju.
pompy nissini stosowane seryjnie są bardzo kiepskie w porównaniu do akcesoryjnych. nie bez powodu pompy akcesoryjne kosztują po 1500 czy 2500 zł (np. beringer).
jeśli ktoś poważnie myśli o tuningu układu hamulcowego to mogę polecić wspomnianego wcześniej beringera, magurę, brembo lub braking'a.

 
Posty: 106
Rejestracja: 29 września 2009, 23:33
Lokalizacja: cz-wa
Pochwały: 1
Motocykl: feniks2 - VFRstreet
Rok produkcji: 1993

Post » 26 czerwca 2012, 23:19

wiertło pisze:a od 929czy 954 pompa nie ma większego tłoczka


pompa w 929 ma 19 mm,a w 954 ma 17,4
Większa pompa to mniejszy skok dźwigni,przez co mniejsza dozowalność hamulca.Co sie moze wydac dziwne mniejsze ciśnienie w układzie.A w rzeczywistości hamulce żyleta :diabel2:

Mała pompa np.12,5 w VFR lub 15,4 w sc33 daje toeretycznie wiekszą siłę i dozowalność

Czym większe tłoczki w zacisku tym większa pompa powinna być i już .Obecnie Honda największe daje 17,4 (przy tłoczkach bodajże 32/30)

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 26 czerwca 2012, 23:25

motobandyta, gajdar, dziekuje Pany za oświecenie dobra lekcja na przyszłość :)
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 106
Rejestracja: 29 września 2009, 23:33
Lokalizacja: cz-wa
Pochwały: 1
Motocykl: feniks2 - VFRstreet
Rok produkcji: 1993

Post » 27 czerwca 2012, 00:36

to dodam jeszcze że np w SC33 98/99 są największe z Hondy tłoczki w zaciskach 34/32 i do tego pompa 15 .Aż dziw że starcza skoku dźwigni hihi:
Ja do tych zacisków założyłem pompę 17,4 i jako tako to hamuje :P
Ja osobiście lubie hebel typu drewno ,czyli skok 20 mm dźwigni i koniec.Inna rzecz że przez taki hebel zaliczyłem skok przez kozła
Jak komu mało to niech zapodaje radialną 19 i już
Ale zeby jakieś dodatkowe info dostarczyc dodam, że stosunek sumy pola powierzchni tłoczków zacisku do pola powierzchni tłoczka pompy, określa tzw "master cylinder ratio chart" i on jest wyznacznikiem jakiego charakteru hamulca się należy spodziewać

a tu jeszcze garść informacji
http://www.vintagebrake.com/mastercylinder.htm

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 27 czerwca 2012, 09:27

dziekuje wszystkim za odzerw :)
Ja mam takie akcje ze za kazdym razem jak hamuje ostro to charakterystyka zmienia sie wraz ze wzrostem temperatury. Nie mam pewnego hamowania bo klamka robi sie miekka.
Pozatym jak wszystko sie nagrzeje to jakby widelec byl luzny(a nie jest), wszystko jest niestabilne. Mialem R6 z oplotem i klockami SBS to ten motocykl hamowal.
Aaa honda to sie tooooczy i toczzyyy i staje ze 50metrow dalej niz R6 przy tej samej perdkosci ;/ (200km/h).


Wnioskuje po wypowidziach ze jednak standardowa pompa w hondzie jest slaba ?

Jakie klocki polecacie ktora radza sobie z wysokimii temperaturami?

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości