Dzisiaj jest 30 kwietnia 2024, 17:04

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

kupiłem FIreblade i pali olej

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 11
Rejestracja: 12 sierpnia 2013, 20:54
Lokalizacja: Śląsk
Motocykl: CBR 1000RR sc57
Rok produkcji: 2004

kupiłem FIreblade i pali olej

Post » 12 sierpnia 2013, 21:02

Witam, jakieś dwa tygodnie temu kupiłem sc57, 2004rok, 48000km i jak jezdziłem z kumplem to mi powiedział że jak mu odkręcam manetkę to unosi sie zamną niebieski dym (pali olej), jak na postoju go przegazuje to na wyższych obrotach też sie pojawia niebieski dym. Sprawdzałem poziom oleju i troche go ubywa. I tu moje pytanie czy mam sie czym martwić i czy zazwyczaj te silniki jak już biorą olej to czy przez zawory czy cylinder?? I jaki jest koszt takiego remontu

Awatar użytkownika
 
Posty: 272
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 10:45
Lokalizacja: pomorze
Pochwały: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Rok produkcji: 0

Post » 12 sierpnia 2013, 21:54

Ten typ tak ma i już, jak chcesz żeby nie paliła oleju kup SC33 :>

 
Posty: 136
Rejestracja: 08 stycznia 2010, 12:34
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 4
Motocykl: BMW S1000RR HP4
Rok produkcji: 2014

Post » 12 sierpnia 2013, 23:34

wuja nie chce nikogo obrazac , ale nie pier*** farmazonow ze ten typ tak ma :wnerwiony:
Mialem dwie sztuki SC57 pierwsza 2005r druga 2007r i zadna nie brala oleju a jesli cos ubylo to tylko i wylacznie dlatego ze motocykl smigal pod czerwone pole non stop.

SC57 to nie jest SC59 i nie powinna brac oleju.

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 18 marca 2012, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl:

Post » 13 sierpnia 2013, 01:17

jak na niebiesko to bardzo źle. Mi olej znika po lataniu po torze ale mocnym bombieniu. Ale trochę łyka. Nie ma mowy o jakimkolwiek dymie

Awatar użytkownika
 
Posty: 272
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 10:45
Lokalizacja: pomorze
Pochwały: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Rok produkcji: 0

Post » 13 sierpnia 2013, 07:45

No to w takim razie który 1000RR brał olej fabrycznie, bo była taka niechlubna chwila w historii Hondy...?

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 13 sierpnia 2013, 08:24

koledzy Ci napisali wyżej że SC59 od 08r => tylko nie wiem czy do konca modelu sc59 problem występował czy coś zrobili to nie wiem, i ciekawe czy najnowszy 013r tez pali oleum :D hehe ojjj Honda się nie popisała z tym strasznie :/

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 13 sierpnia 2013, 09:05

Jeśli puszcza niebieskiego dyma, to ewidentnie można celować w zużyte pierścienie olejowe lub uszczelniacze zaworowe. Sprawdziłbym też płyny, jest jakaś opcja uszkodzonej uszczelki pod głowicą, ale znikoma.

Zadbane SC57 nie ma prawa brać oleju, chyba że często i gęsto pałujesz na czerwonym polu obrotomierza. Na niektórych syntetykach też może minimalnie więcej brać, ale nie dymić!!! W tym przypadku zmiana na pół-syntetyk już nie pomoże.

Co do brania oleju, to SC-59 2008 miały taką przypadłość (w starszych generacjach R1-norma). Ponoć model 2009 miał już to poprawione.

Jeżeli masz ten motocykl pare dni dopiero, to udaj się do właściciela celem partypacji w kosztach naprawy, bądź może nawet zwróć mu ten motocykl.

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 13 sierpnia 2013, 10:40

od 5 lat mam SC57 i 300v trochę dolewam. Jednak nie ma prawa na niebiesko kopcić. Gość sprzedał bo wie, że to już koniec pieca niestety :/

 
Posty: 11
Rejestracja: 12 sierpnia 2013, 20:54
Lokalizacja: Śląsk
Motocykl: CBR 1000RR sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 14 sierpnia 2013, 08:09

Rozmiawiałem z dwoma mechanikami i teraz mam zamiar sprawdzic ile mi bierze tego oleju na 1000km, jeżeli to bedzie jakieś 100-200ml to niemam zamiaru sie tym przejmować tylko wymienie jeszcze olej na motul polsyntetyk i tyle a jeżeli będzie brał więcej to sie zaczne martwić, pół biedy jeżeli to będzie głowica bo to jeszcze idzie zrobić gorzej jak cylindry.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 14 sierpnia 2013, 10:24

obawiam się że jak już puszcza dyma to będzie wiecej niż te 200-300ml :) mi F3 nic nie kopciła a tyle brała. no ale musisz sprawdzić

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 14 sierpnia 2013, 17:16

czym sie przejmujesz? najwyzej zmienisz silnik:) hehehe

a tak na powaznie to jak kolega pisal wyzej uszczelniacze zaworowe i pierscienie. co wiaze sie z wymiana i dosc duzym kosztem.

 
Posty: 136
Rejestracja: 08 stycznia 2010, 12:34
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 4
Motocykl: BMW S1000RR HP4
Rok produkcji: 2014

Post » 14 sierpnia 2013, 20:35

Fajne BATY musiał przyjmowac ten Fajer ze puszcza niebieski dymek . (Sc57 raczej idiotoodporny jest) Moje sprzety nigdy nie mialy lekko ale wszystko bylo wymieniane na czas a nawet wczesniej....

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości