Dzisiaj jest 04 maja 2024, 01:57

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Demontaż dekla alternatora - jak ?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Demontaż dekla alternatora - jak ?

Post » 06 maja 2014, 21:26

Witam.
Mam taki problem. Siadło mi ładowanie w RR5 i spalił się alternator (regulator napięcia prawdopodobnie też?, ale nie jestem pewien na 100% bo nie działa altek i nie ma jak sprawdzić tego?!). A zmierzyłem miernikiem że napewno alternator padł bo nie ma dobrego napięcia i jest przebicie na mase.

Potrzebuje dostać się do uzwojenia by oddać do regeneracji na przewinięcie. Macie jakiś sposób lub technike jak zdjąć lewy dekiel który jest zapieczony zwykłym termo silikonem + magnesem który ciągnie go od środka bloku? Bo nie mam pomysłu o co się zaprzeć ani tymbardziej gdzie próbować go lekko wybić młotkiem gumowym a nie chce nic uszkodzić.. bo wkrętakiem płaskim ostrym pomiędzy szczeline + lekko młotkiem - to chyba przegięcie ?!

Będe wdzięczny za pomoc!

 
Posty: 16
Rejestracja: 28 lutego 2014, 08:34
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 2
Motocykl: Honda CBR 1000 RR SC57a
Rok produkcji: 2005

Re: Demontaż dekla alternatora - jak ?

Post » 08 maja 2014, 20:40

Witam,
Parę dni temu miałem ten sam problem z alternatorem ale z deklem nie było większych problemów porostu podważyłem śrubokrętem płaskim z jednej i z drugiej strony, też miałem na sylikonie.
Pomiar na wolnych obrotach 1200 rpm:
Po zamontowaniu nowego alternatora (po regeneracji :) )
Napięcie (prąd zmienny) na cewkach około 39 V na każdej z nich - stery alternator podawały ok. 40V, 40V, 20V
Nowy oryginalny regulator napięcia bez obciążenia - na wtyczce 15,5V - stary regulator który się grzał 12,5V
Cały układ przy w pełni naładowanym akumulatorze i zapalonych światłach mijania miałem 14,3 V

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Re: Demontaż dekla alternatora - jak ?

Post » 09 maja 2014, 00:20

Ok, dzięki wielkie za pomoc :) - udalo się już wczoraj za pomocą gumowego młotka. :P U mnie problem był w tym że nie dość że silikon trzymał mocno + magnes od środka.. to i dodatkowym utrudnieniem było że mam oba dekle karbonowe (nakładki), i nie było w co pukać lub gdzie rotfl2:

tak na przyszłość dla innych, nigdy nie powinno się wkładać śrubokręta między szczeline i wypychać - bo później w tym miejscu będzie przeciekać bo będzie uszczerbiony dekiel lub blok!

thx. za pomiary! :) to jak odbiore z regeneracji alternator, to sprawdze czy regulator mi również się nie spalił :(
skąd brałeś regler i za ile?? bo ja w razie gdyby.. to słyszałem że większość poleca japoński zamiennik firmy - "tourmax" lub "shingden".

pomiar powinno się robić na długich światłach i przy 5 tys. obr ;)


Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość