Dzisiaj jest 22 maja 2024, 17:13

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Jak usunąć smar

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 7
Rejestracja: 02 lutego 2015, 23:32
Lokalizacja: GPU
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 0

Re: Jak usunąć smar

Post » 07 marca 2015, 11:14

Obrazek
Jestem właśnie po myciu łańcucha
Był oblepiony starym twardym smarem
Mylem go nafta i pędzelkiem a na końcu wszytko potraktowalem myjka i wytarcie szmata po operacji olejem przekadniowym i nadmiar oleju wytrzeć efekt super.
Polecam zdjąć osłonę przedniej zebatki niektórym może opaść kopara ile tam jest syfu pasty sciernej :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 7
Rejestracja: 22 czerwca 2014, 11:12
Lokalizacja: Niepołomice (okolice)
Motocykl: CBR900RR SC33
Rok produkcji: 1996

Re: Jak usunąć smar

Post » 07 marca 2015, 11:58

Prawdę mówiąc to w moim "bladym" zainstalowaną mam smarownicę olejową do łańcucha (Scottoiler). Od jakiegoś czasu nie myję łańcucha wcale. Czyszczenie ogranicza się do przetarcia szmatą i błyszczy się jak psu jajka na wiosnę :). Łańcuch jest dobrze nasmarowany, bo jest możliwość regulacji ilości podawanego oleju, felga czysta, a jak się ubrudzi to wystarczy przetrzeć szmatą i jest cacy. Nie muszę smarować po każdym deszczu, po każdym myciu, po każdych 300km, itd...
Jeżeli nie przeszkadza Wam widok tej instalacji na wahaczu, to polecam (dwie opaski "trytytki", reszta pod wahaczem).

PS.
Zbiornik z olejem uzupełniam raz na ok. 2000km, więc obsługi prawie nie ma :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 133
Rejestracja: 04 marca 2015, 23:18
Lokalizacja: LU
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2003

Re: Jak usunąć smar

Post » 07 marca 2015, 12:23

Ja również czyściłem łańcuchy naftą i pędzelkiem + szmatka albo ręcznik papierowy ;)
Dopóki nie rozumiesz spróbuj zapamiętać.

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Re: Jak usunąć smar

Post » 07 marca 2015, 12:36

"NIE BEZNYNĄ"
Panowie do tych co myją łańcuch BENZYNĄ!!! nie wiem na ile oringi są odporne, ale benzyna i rozpuszczalniki mają BARDZO ZŁY WPŁYW na GUMĘ!!!
Guma puchnie labo ulega degradacji rozpuszczeniu.
Według mnie najlepszy jest scotoiler, ale trzeba uważać żeby nie zarzygał opony.
Ogólnie częste mycie skraca życie :diabel2: :diabel2: :diabel2:
Jak umyjesz naftą to w łańcuchy na początku szeleści piachem miedzy ogniwami, ale zakładam że później jest ok.
Jak umyjesz karczerem to możesz wepchnąć wodę pod oring.
Z mojego doświadczenia myty łańcuch i nie myty wytrzymały mniej więcej tyle samo...
Moto Psycho

Awatar użytkownika
 
Posty: 79
Rejestracja: 12 maja 2011, 08:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: SC28 NH1F
Rok produkcji: 1992

Re: Jak usunąć smar

Post » 07 marca 2015, 13:24

Tylko i wyłacznie mycie naftą i szczoteczka do zębów. Trochę na to schodzi ale umyte jest porządnie. Później osuszenie i smarowanie suchym smarem. Te tłuste w sprejach (motul castrol itp.) ciągną kurz i piasek co niszczy rolki i zębatki, suchy smar tego efektu nie daję. Dobry jest Kernite lubrikation albo wurth.

PostTen post został usunięty przez maciekx 23 kwietnia 2015, 16:44.

Awatar użytkownika
 
Posty: 430
Rejestracja: 16 stycznia 2010, 14:23
Lokalizacja: Kobyłka
Pochwały: 5
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Re: Jak usunąć smar

Post » 07 marca 2015, 16:41

tommy pisze:Witam
Nie chciałbym się wymądrzać, ale mycie łańcucha myjką ciśnieniową to chyba nie najlepszy pomysł. Biorąc pod uwagę, że między płytkami są oringi, które zabezpieczają łańcuch przed dostawaniem się do wewnątrz (pod rolki) wilgoci i kurzu. Myjąc myjką wciśniesz wodę do środka, która raczej sama już tak chętnie nie wypłynie... Deszcz podczas jazdy raczej nie uderza pod ciśnieniem kilku barów ;)
Co do łańcuchów używanych w pojazdach off-roadowych, to tam się stosuje łańcuchy bez oringów, właśnie po to żeby je sprawnie umyć. Niestety w tych pojazdach napęd nie jest tak długowieczny jak w szosowych.
Osobiście zawsze napęd myłem olejem napędowym (ropą), następnie spłukiwałem wodą pod niskim ciśnieniem i było dobrze.

pzdr


powyżej odpowiedź z którą zgadzam się w 100%. To nie jest tak że jak sobie umyjecie łańcuch myjką to on się rozpadnie albo nagle pęknie. ale bardzo mocno skraca się jego żywotność. potem słyszy się że jakiś tam łańcuch to gówno bo wytrzymał tylko ileś tam km. Ja wymieniłem ostatnio fabryczny napęd po 41tyś km. To samo tyczy się innych rzeczy jak np akumulator, słyszy się potem że akumulatory padają po 2 latach, ale nikt nie pomyśli że o akumulator trzeba zadbać.Co do łańcuchów w crossach tak jak kolega napisał, nie mają oringów poza tym tam wymienia się łańcuchy zdecydowanie częściej niż w motocyklach szosowych.

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Re: Jak usunąć smar

Post » 07 marca 2015, 16:51

a JA NOWY NAPED WYKONCZYLEM KIEDYS W CIAGU 2 TYGODNI:) PRZY NAUCE WHELLIE:D

Awatar użytkownika
 
Posty: 123
Rejestracja: 26 września 2013, 22:45
Lokalizacja: Staszów
Pochwały: 2
Motocykl: SC59 BLACK
Rok produkcji: 2014

Re: Jak usunąć smar

Post » 07 marca 2015, 17:12

roksc33 pisze:a JA NOWY NAPED WYKONCZYLEM KIEDYS W CIAGU 2 TYGODNI:) PRZY NAUCE WHELLIE:D


Toś panie prawdziwy rajdowiec, chylę czoła :brawo: :clap:
I tak dużo, pewnie mycie karcherem i benzyną tak wydłużyło jego żywotność hihi:

PostTen post został usunięty przez maciekx 23 kwietnia 2015, 16:45.

PostTen post został usunięty przez maciekx 23 kwietnia 2015, 16:45.

PostTen post został usunięty przez maciekx 23 kwietnia 2015, 16:46.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości