Dzisiaj jest 05 sierpnia 2020, 19:22

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Nietypowy problem z ładowaniem

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 60
Rejestracja: 26 lipca 2011, 02:10
Lokalizacja: B-stok
Motocykl: CBR900RR
Rok produkcji: 0

Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 14 września 2017, 16:57

Pany mam problem z ładowaniem, na wyższych obrotach jest normalnie 14,3 na niskich dużo poniżej 13 i spada, wymieniłem alternator i regulator napięcia dalej jest ta sama bajka. Gdzie jeszcze może być przyczyna jakieś pomysły ? czy to może być wina akumulatora ?

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 14 września 2017, 17:01

adamek52 pisze:Pany mam problem z ładowaniem, na wyższych obrotach jest normalnie 14,3 na niskich dużo poniżej 13 i spada, wymieniłem alternator i regulator napięcia dalej jest ta sama bajka. Gdzie jeszcze może być przyczyna jakieś pomysły ? czy to może być wina akumulatora ?

Zazwyczaj jak padło ładowanie akumulator też się wymienia bo on tu jest winowajcą. A alternator jest chiński czy przewijany ?
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 60
Rejestracja: 26 lipca 2011, 02:10
Lokalizacja: B-stok
Motocykl: CBR900RR
Rok produkcji: 0

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 14 września 2017, 17:22

Przewijany. Wartości na alternatorze są dobre na każdej fazie na wolnych obrotach 10.5 a przy 5000 powyżej 30

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 14 września 2017, 17:37

Coś mało masz. Powinno być koło 60v jak mnie pamięć nie myli. Patrzyłeś w serwisówke ?
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 60
Rejestracja: 26 lipca 2011, 02:10
Lokalizacja: B-stok
Motocykl: CBR900RR
Rok produkcji: 0

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 14 września 2017, 18:04

W serwisówce znalazłem tylko jaka powinna być rezystancja tego o napięciach międzyfazowych jakoś nie mogę zlokalizować

Zmierzyłem jeszcze raz w moto żeby dokładnie wiedzieć.
Wolne obroty 11,5V
5000obr/min około 45V

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 14 września 2017, 18:10

Masz sc57 ?
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 60
Rejestracja: 26 lipca 2011, 02:10
Lokalizacja: B-stok
Motocykl: CBR900RR
Rok produkcji: 0

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 14 września 2017, 18:27

tak jest sc57a

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 14 września 2017, 18:57

Stanowczo masz za małe ładowanie. A możesz powiedzieć co sie stało z ładowaniem dlaczego wymieniałeś itp ?
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 60
Rejestracja: 26 lipca 2011, 02:10
Lokalizacja: B-stok
Motocykl: CBR900RR
Rok produkcji: 0

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 15 września 2017, 00:45

Razu pewnego pięknego stał na wolnych obrotach wyłączyły się zegary, później lampy i na końcu zgasł. Sprawdziłem alternator i na jednej międzyfazie miał 0.5V jak dobrze pamiętam, więc go przewinąłem no i od tamtej pory jest taki problem że na wolnych obrotach miał stopniowo coraz słabsze ładowanie. Pomyślałem że to regler i przełożyłem go od kolegi z działającego moto i nic to nie zmieniło.

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 15 września 2017, 05:01

adamek52 pisze:Razu pewnego pięknego stał na wolnych obrotach wyłączyły się zegary, później lampy i na końcu zgasł. Sprawdziłem alternator i na jednej międzyfazie miał 0.5V jak dobrze pamiętam, więc go przewinąłem no i od tamtej pory jest taki problem że na wolnych obrotach miał stopniowo coraz słabsze ładowanie. Pomyślałem że to regler i przełożyłem go od kolegi z działającego moto i nic to nie zmieniło.

A kto Ci to przewijał ? Aku też podmień bo tu powinien być nowy po spaleniu altka.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 60
Rejestracja: 26 lipca 2011, 02:10
Lokalizacja: B-stok
Motocykl: CBR900RR
Rok produkcji: 0

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 15 września 2017, 07:50

u mnie w Białym taki szpec, innym przewijał i jest fest. Spróbuje z aku jeszcze, ale myślisz że takie wskazania mogą być przyczyną złego aku ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 1549
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 17
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 15 września 2017, 08:34

sc57 mialy fabrycznie jakis problem z alternatorami i potrafily sie palić od jazdy na zbyt niskich obrotach z tego co pamietam z jakiejś akcji serwisowej hondy, ładowanie masz fakt niskie ale jest chyba tak? bo napisales 13 i spada i teraz pytanie czy spada do tych 13 i stoi czy spada do napięcia akumulatora? sprawdz to dokładnie, weź naładuj akumulator i zmierz do jakich minimalnie spada napiecie ładowania na wolnych obrotach, sprawa wygląda w ten sposób ze w sc57 honda nie podaje sztywnych wartości ładowania tak jak to ma miejsce w innych modelach czy u innych producentów np 14-15V. honda podaje coś takiego napięcie akumulatora<napięcie ładowania<15.5V przy 5 tys obr, więc wnioskując każde ładowanie powyżej napięcia akumulatora jest dobrym napięciem ładowania. Dodatkowo oczysc wszystkie styki od aku też jakieś przewody masowe itp, i po prostu pojeździj zobacz co się bedzie dizało chyba ze jak mowie napięcie spada do napięcia akumulatora wtedy ewidentnie nie ma ładowania na wolnych obrotach i wtedy podejrzewałbym uszkodzony regulator.
zobacz na screen z serwisowki.
Załączniki
ładowanie sc57.jpg

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości