Dzisiaj jest 01 maja 2024, 04:13

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Kłopoty z ładowaniem akumulatora

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 958
Rejestracja: 19 stycznia 2010, 18:25
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 1000 rr repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 17 maja 2010, 07:25

dzieki dzisiaj bede patrzyl ,odezwe sie co i jak
maliniak

 
Posty: 12
Rejestracja: 13 kwietnia 2010, 19:29
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: Fireblade 1000 RR 2004
Rok produkcji: 0

Post » 17 maja 2010, 11:22

witam,
mam podobny problem w mojej maszynie (kupielm nawet nowy akumulator i dalej pada) i mam pytanie gdzie ten regulator napiecia sie znajduje-zaczne od niego - czy ewentualnie mozna go zregenerowac czy trzeba nowego kupic ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 17 maja 2010, 19:37

Zaczniij od początku, czyli od alternatora. Masz go pod deklem po lewej stronie. Jest od podpięty kablem 3 żyłowym z regulatorem. Zdejmij lewą górną owiewkę pod którą masz czarny prostokątny i ożebrowany regulator. Od niego odchodzą dwa złącza, 1 spięte z alternatorem (wejście) a drugie idzie do aku (wyjście). Ja stawiam, że padł tobie alternator. Żeby się o tym przekonać zmierz na wejściu regulatora napięcie pomiędzy przewodami (fazami) powinno być około 25-30V. Jak nie ma to znaczy że spalona któraś z cel alternatora. NA szczęście można go przewinąć (50-250zł). Jeśli alternator jest oki to oznacza, że pewnie padł regulator, którego się nie naprawia tylko kupuje za około 250-300 zł.

 
Posty: 958
Rejestracja: 19 stycznia 2010, 18:25
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 1000 rr repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 18 maja 2010, 19:44

Siema dzisiaj mierzylem miernikiem i tak jak pisalem wczesniej na sucho 12.8 v po odpaleniu moto wlaczeniu swiatel i przy 5000 tyś obrotów napiecie nawet nie drgneło tylko troche spadlo .Na moj rozum niema ladowania tylko od czego zaczac alternator czy regulator.Jeszcze jedno panowie jak dodaje gazu to rozjasniajom mi sie swiatla,z gory dzieki za pomoc
maliniak

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 18 maja 2010, 19:55

Tak jak pisałem, sprawdź napięcie na kostce z trzema (zazwyczaj żółtymi kablami). Jednak światła nie powinny jaśnieć przy wkręcaniu na obroty, ponieważ oznacza to wzrost napięcia, a od tego jest regulator.

 
Posty: 958
Rejestracja: 19 stycznia 2010, 18:25
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 1000 rr repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 18 maja 2010, 21:20

dzieki blazej33 jutro to sprawdze
maliniak

Awatar użytkownika
 
Posty: 680
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:27
Lokalizacja: Mrozy
Pochwały: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Rok produkcji: 0

Post » 18 maja 2010, 22:29

blazej33 pisze:Jednak światła nie powinny jaśnieć przy wkręcaniu na obroty, ponieważ oznacza to wzrost napięcia, a od tego jest regulator.


Mysle ze naturalna rzecza jest delikatne rozjasnianie swiatel przy dodaniu gazu jesli silnik pracowal na wolnych obrotach.Ale tylko i wylacznie wtedy ,a majac slaby akumulator napewno to zauwazysz.Na wolnych obrotach przy wlaczonych swiatlach powinienes miec napiecie na klemach akumulatora ok 13V.Pozniej jesli wkrecalbys go na obroty doszloby do ok 14.5V

erikson, sprobuj zaobserwowac kiedy ci rozjasniaja sie swiatla.Zauwaz na mierniku czy wtedy nastepuje skok napiecia na aku.Jesli np. do 5tys nie bedzie nic a pozniej nagle cos wyskoczy to obstawialbym regulator.Jak mierzyc sprawnosc alternatora bylo na forum kilka razy.Ja sobi eporadzilem to i ty dasz rade

Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Rejestracja: 02 grudnia 2009, 22:00
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Homda CBR 900 RR sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 18 maja 2010, 23:07

Temat już był nie raz wałkowany, sprawdź tutaj:

http://forum.fireblade.pl/topics32/brak ... vt4302.htm

 
Posty: 958
Rejestracja: 19 stycznia 2010, 18:25
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 1000 rr repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 19 maja 2010, 21:35

dzieki chlopaki w sobote bede naprawial i dam znac co bylo nie tak

[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 8:53 pm ]
Dzieki mati za pomoc ,sprawdzilem trzy przewody wychodzace z alternatora napiecie bylo na kazdym Czyli jest ok .Dzisiaj wymienilem regulator i jest git :jupi: jeszcze raz dzieki za pomoc bez tych wskazowek nie poradzil bym sobie
maliniak

 
Posty: 12
Rejestracja: 13 kwietnia 2010, 19:29
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: Fireblade 1000 RR 2004
Rok produkcji: 0

Post » 09 czerwca 2010, 22:17

witam, tak to byl i jest alternator teraz mam problem w zwiazku z przewinieciem - czy znacie moze kogos z terenu Tarnowa lub Krakowa kto sie tym zajmie ???? ewentualnie kupie używany w dobrym stanie tanio :)

 
Posty: 433
Rejestracja: 10 grudnia 2008, 21:53
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K9
Rok produkcji: 2009

Post » 29 marca 2011, 19:41

panowie mam takie pytanie przy jakich przebiegach padl wam alternator ?

bo mnie wlasnie padl a mam przejechane 12tys i tak mysle czy troche nie zawczesnie na takie naprawy chociaz mowia ze jest to mozliwe.

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości