Dzisiaj jest 05 maja 2024, 11:07

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

APEL! jak odblokować 78kW?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 458
Rejestracja: 27 września 2008, 22:59
Lokalizacja: Wieluń
Pochwały: 1
Motocykl: Była SC57,SC44,SC50 i obecnie SC57
Rok produkcji: 2004

Post » 27 kwietnia 2009, 21:45

A.S. Święte słowa .

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 27 kwietnia 2009, 23:21

A.S., z tego co widzę to nie używasz opcji "szukaj" bo gdybyś używał to zauważyłbyś że są już 3 tematy o EGCV, tyle że każdy nazywa to exup-em i jeszcze w kilku innych tematach była o tym wzmianka. w jednym temacie cziken napisał nawet które dokładnie przewody trzeba zewrzeć w kostce DLC. co dalej zrobić to już chyba każdy wie. poza tym jak masz jakiś problem z moto to najszybszy sposób na znalezienie odpowiedzi to poszukanie jej w serwisówce. jest tam dokładnie opisane jakie pozycje ma przepustnica wydechu przy danych obrotach itp. jest tam opisane które kabelki trzeba zewrzeć w DLC żeby zrobić self diagnostic i jak zrobić kasowanie błędów i wiele wiele innych baaardzo przydatnych informacji. jeżeli po przeczytaniu instrukcji masz jakieś wątpliwości to szukaj na forum, jeżeli nie ma odpowiedzi na forum to zakładaj temat. 20 osób napisze ci bzdury albo żebyś odrazu jechał do serwisu a 1 albo 2 udzielą konkretnej odpowiedzi i będziesz zadowolony. ktoś może się z tobą zgodzić a ktoś nie i mu tego nie zabronisz. może twoje tematy pomogą komuś innemu, może ktoś sobie przerobi wydech tak jak ty to zrobiłeś. i właśnie po to trzeba pisać posty i trzeba zakładać nowe tematy. forum jest do dyskutowania, każdy ma prawo do wypowiedzi i jeden odpowie bez sensu a inny konkretnie z sensem. tylko właśnie twój problem polega na tym że to ty to wszystko olewasz i nawet nie zadajesz sobie większego trudu żeby publicznie się zapytać albo poszukać odpowiedzi. co do wspomnianego "tematu EGV" to nie zauważyłem żebyś jakiś założył albo wypowiedział się w którymś z tych co już istnieją więc nie rozumiem jaki to "olewacki stosunek" skoro odrazu stwierdziłeś że tu odpowiedzi nie znajdziesz... ja też często szukam w innych źródłach ale nie mam do nikogo pretensji o to że nie było o tym wprost napisane w danym temacie, szczególnie jeśli nawet nie zapytałem. sam pokazałeś kto tak naprawdę ma tu "olewacki stosunek" do wszystkiego...

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 27 kwietnia 2009, 23:41

A.S., widze ze strasznie narzekasz i nie pasuje tobie te forum bo tu nic nie wiedza i sie czepiaja :P prosta rada - nie wchodzic, bedzie mniej stresu ;)

Jak kazdy by mial takie podejscie jak ty by zadawac pytanie i gdy nikt nie odpowie zalic sie, a pozniej samemu nie udzielic odpowiedzi (choc podobno ciebie to boli) rzeczywiscie forum by nie mialo sensu...
Forum powstalo by bylo mila odskocznia i miejscem na rozwiazywanie problemow ale to nie znaczy ze wszyscy sa tu fachowcami i na kazde pytanie znaja odpowiedz! Chyba logicze ze ktos nie zna odpowiedzi to nic nie pisze... a pisanie nie na temat przez niektorych to tez nierozlaczna czascia forum ;)

Nie mysl ze mam do ciebie jakis uraz , po to jest forum by mozna bylo sie wypowieadac do woli ale mysle ze przesadzasz z twoja krytyka :P

tyle mam do powiedzenia apropo offtopica ktory sie zrobil! :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 28 kwietnia 2009, 14:03

Witam!!
Szukałem .. i EGCV opisane jest w SC33 .. o ile dobrze pamiętam ktoś tam pisał że są inne przewody w DLC że nie wie które zewrzeć i prosił o pomoc i tak se prosi do dzisiaj ..
Ale oki .. BARDZO mnie cieszy że jednak nawet za faktycznie ciężkie słowa krytyki nie zostałem spalony na stosie więc jednak są tu ludzie dla których warto stracić trochę czasu na wrzucenie tych zdjęć i opisanie tematu ....
TAK wiec !!!! :
SC57B - blokowane jest na "dolotach" przed przepustnicami w airboxie za filtrami powietrza się to znajduje ....
Zblokowany że tak to nazwę "dolot" ( bo zaraz mnie opier.. ze nie pisze fachowo kielich czy co tam) wygląda tak :
Obrazek
Obrazek

a rozblokowane doloty .. czy to przez kupienie czy przetoczenie tak :
Obrazek
Obrazek

Tokarz musi być dość mądry bo to jest ciągliwy plastik . Bardzo trzeba też uważać na śrubki którymi są przykręcone to doloty ... łby są ekstremalnie miękkie i bit we wkrętarce czy śrubokręt musi być idealnie DOPASOWANY ..
Hmm. no i zostaje blokada prędkości maksymalnej na 6 biegu do 233 - 240 km/h .. to już grzebanina w kompie ;-)
No i tym sposobem pozbawiłem co niektórych sporej kasy .. no cóż .. ale sorry-resory jak mnie już przywołuje do porządku sam Admin to żartów już nie ma .... chociaż może wręcz odwrotnie .. być może w ASO sie czegoś nauczą ;-) ..
Pozdrowienia !!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 15 grudnia 2007, 20:16
Lokalizacja: Warszawa.
Motocykl: R1 Rn09
Rok produkcji: 2003

Post » 28 kwietnia 2009, 16:33

A.S elegancko żeś się zachował :piwo:
,,Nie ważne przy czym stoisz ale ważne jak tym jeździsz"

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 28 kwietnia 2009, 19:54

http://forum.fireblade.pl/topics24/problem-z-exup-em-vt458.htm?highlight=exup

poczytaj sobie w tym temacie. jak czegoś nie rozumiesz albo masz wątpliwości to zapytaj tam. nie pisz że temat egcv był poruszony tylko w dziale o sc33 bo to nieprawda, trzeba nauczyć się szukać odpowiednich informacji. nie każdy używa nazwy "EGCV" (prawidłowej zresztą) ale większość pisze "EXUP" i wystarczy to wpisać w wyszukiwarkę i masz odpowiednie tematy wyświetlone. poza tym tak jak pisałem wcześniej sama regulacje egcv jest opisana w instrukcji obsługi. o ile dobrze pamiętam to gdzieś na początku działu "PGM-FI" jest opisane które przewody trzeba zewrzeć żeby zrobić self diagnostic. jak do tego momentu dojdziesz to wystarczy ustawić przepustnice na znaczek i jest OK. kolejność linek również można znaleźć w instrukcji, nie mówiąc już o tym że łatwo się domyśleć że linka ze sprężynką idzie na dół bo jest tam odpowiednia wystająca blaszka o którą opiera się podkładka. wybacz że odsyłam cię do instrukcji, czy jak kto woli serwisówki ale właśnie ta serwisówka to podstawa w jakichkolwiek działaniach przy moto. w serwisach motocyklwych też ściągają serwisówki przy poważniejszych naprawach i postępują zgodnie z nimi.
cieszę się że wyjaśniłeś na czym polega blokowanie sc57 bo napewno wiele osób na tym skorzysta i o to właśnie chodzi na forum.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 28 kwietnia 2009, 22:41

no taakkk...nie chce mi sie rozpisywać ale... sc33 nie ma zaworu egcv a tym bardziej egv bo nie wiem co to jest. Druga sprawa to pisałem o zwężkach "pip de emision" a o blokadach na kompie jak to mowisz heha; za dwa browce w dobrym zakladzie zrobia...no CENZURA dobry zaklad za 6 zeta sciaga blokady no zesz w CENZURA co ty CENZURA CENZURA CENZURA ?! A co do thunderace to jakaz tam wiedza kipiala w motocyklach o tak starej konstrukcji ?? Co tam takiego skomplikowanego bo dla mnie to pniak a nie motocykl hihi:
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 29 kwietnia 2009, 11:07

Witam!!
Heheh :-) >> specjalnie dla ciebie małe wyjaśnienie ... DWA BROWARY dotyczyły przetoczenia tych plastików ... nie kompa. No błagam !! Deczko rozumu a będzie dobrze ;-)
Co do EGCV ( na sieci więcej używają EGV "Exhaust Gas Valve" zawór gazów wydechowych - pomijają literkę "C" - control - ale mniejsza z tym ) ... to widzisz "synek" .. w SC57B jest to troszkę inaczej zbudowane .. odwrócone jak by .. i nie ma u mnie linki ze sprężynką .. ale FAKT jest ząbek do przytrzymania kontry ;-) i aż się z siebie śmiałem że taki ze mnie głąb i nie zajażyłem za 1 razem ...
Jak to składałem to nasunął mi się jeden temat więc spadam do tematu o EGCV z linka, tam dokończymy ...

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 18 maja 2013, 18:47
Lokalizacja: BELGIA
Motocykl:

Post » 26 maja 2013, 13:04

Witam
Chciał bym nieco odświeżyć temat odblokowania SC57 do pełnej mocy.
Jak kolega A.S. wcześniej pisał i przedstawił fotki jest to jeden z 3 sposobów blokowania SC57.
Jak się dowiadywałem w serwisach w Belgii i Francji oraz informacji przekazanych od kolegi po fachu z warsztatu motocyklowego są 3 rodzaje blokady które przedstawię .
sposób A:
Blokada górnych dolotów wyglądająca jak poniżej co już przedstawił A,S,
Obrazek

Tak wyglądają zwężki dolotów górnych , a poniżej zdjęcie z przetoczonymi zwężkami lub zakupionymi oryginałami
Obrazek

W tym wypadku nie wystarczy jedynie zakup poszerzonych dolotów dodatkowo niezbędna jest integracja w moduł , można to zrobić na dwa sposoby : zakupić moduł bez blokady lub drugi poszukać gdzieś jakiegoś speca i zmienić mapy w oryginalnym.
W pierwszym sposobie trzeba zakupić moduł odpowiadający naszemu IMMO lub kożystać z usług jak w linku USŁUGA PROGRAMOWANIA KLUCZYKA Z IMMOBILISER'EM PRZYKŁADOWY LINK
Przypomnę ze jest kilka oznaczeń naszego komputera
Typ A przeznaczony dla motocykli sprzedawanych w USA
Typ AC sprzedawanych w Canadzie
Typ G do moto z GB
Typ ED Europa Germany (wymiana na ten moduł wymaga wszystkich zamków stacyjki i kluczyków)
Typ F region Francja i ten jest najbardziej do Du....
Przykładowe moduły znalezione w sieci wyglądają następująco
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W moim przypadku oznaczenie modułu wygląda tak
Obrazek

Sposób B: jest to zastosowanie zawirowaczy (w przetłumaczeniu chyba najlepsza fachowa nazwa) i blokada modułu (opis zastosowania zawirowaczy przedstawię poniżej, co do modułu należy postąpić jak w sposobie A)

Sposób C: to jak w moim przypadku jest zastosowanie zawirowaczy oraz blokada zapłonu na 6 biegu przy prędkości 255km.

Niezbędny jest zakup najlepiej oryginalnych części czyli zawirowaczy wyglądajżcych następująco
Obrazek

[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 2:31 pm ]
Sory za kolejny ale zablokowało mi edycję :>

Niezbędne jest rozebranie całego systemu filtrowania z wtryskiem górnym, a kolejny krok to zdjęcie wtryskiwaczy dolnych z przepustnicami ( jeśli nie jesteście w stanie zrobić tego sami polecam udanie się do warsztatu, niezbędne są specjalistyczne narzędzia)
poniżej kolejne kroki demontażu.
ściągnięcie układu filtrowania
Obrazek

ściągnięcie układu zasilania
Obrazek

Obrazek

tu widać stare zawirowacze i jeden już ściągnięty
Obrazek

Obrazek

Tak wygląda porównanie nowych ze starymi
Obrazek

Obrazek

teraz już zamontowane nowe
Obrazek

Trzeba być podczas montażu bardzo rozsądny żeby nie wpadła nam żadna śrubka do silnika
Obrazek

Obrazek

Tu juz po wymianie
Obrazek

Otwarte przepustnice
Obrazek

Kolejnym krokiem jest obcięcie jednego z przewodów przepięcie żeby obejść blokadę
Poniżej zamieściłem schemat elektryczny
Obrazek


Pozdrawiam serdecznie

[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 2:41 pm ]
mam nadzieję że wystarczająco wyczerpałem temat odblokowania SC57 do pełnej mocy
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś informacje dotyczące zdjęcia blokady to zapraszam do udziału w dyskusji.

 
Posty: 13
Rejestracja: 06 czerwca 2013, 21:22
Lokalizacja: lubelskie
Motocykl:

Post » 07 czerwca 2013, 16:20

Orientuje się ktoś jak odróznić odblokowany moduł?

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 18 maja 2013, 18:47
Lokalizacja: BELGIA
Motocykl:

Post » 08 czerwca 2013, 22:49

Odblokowany moduł tylko odróżnisz po tym jak twój motor będzie CENZURA ponad 300 na godzinę :>
Ogólnie nie da się rozpoznać odblokowanego modułu bez podłączenia go do kompa i diagnostyki.
Kolejna sprawa to co dokładnie chciał byś się dowiedzieć lub co masz zamiar zrobić bo nie znam motywu pytania ponieważ nie tylko moduł jest blokowany i nie zawsze jest on blokowany.
Często sama blokada jest tylko przy elektryce i żeby ją ściągnąć trzeba przełączyć i lub zmostkować odpowiednie kabelki.
Można to zrobić na dwa sposoby pierwszy to odcięcie i lub zmostkowanie sygnału ze skrzyni biegów gdzie komputer odczytuje prędkość i odcina wtryski przy 255km ( zaznaczam że z informacji dostarczonych przez kolegę z serwisu może to wprowadzać również w błąd stabilizator ponieważ w zależności od odczytywanej prędkości jest on bardziej lub mniej blokowany, ile w tym jest prawdy nie wiem nie testowałem) lub bardziej skomplikowany z użyciem rezystorów i polega na oszukaniu komputera podając mu zaniżone napięcie co komp odczytuje jako mniejsza prędkość pojazdu. Nie ma to aż takiego wpływu na stabilizator ponieważ max blokady jest przy prędkości 100 kmh.
Ja zrobiłem to na trzeci sposób ale to zupełnie inna bajka.

 
Posty: 25
Rejestracja: 21 marca 2012, 11:44
Lokalizacja: wwa
Motocykl:

Post » 28 czerwca 2013, 22:14

Odblokowany moduł tylko odróżnisz po tym jak twój motor będzie CENZURA ponad 300 na godzinę

i tu akurat mozesz sie mylić - V max to kwestia przełożeń 78KW tez pojedzie 300 jak nie ma blokady elektronicznej na vmax, bedzie sie dłuzej rozpedzac,
mowie to po doswiadczeniach ze zduszoną R1 którą kiedyś mialem i dobijała 300 ale reszta była dawno za horyzontem :)
Pozdrawiam
Maciek

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości