Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 21:00

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Rególacja Lag ( przednie zawieszenie)

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwietnia 2008, 08:59
Lokalizacja: Wileiczka
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 2006

Rególacja Lag ( przednie zawieszenie)

Post » 05 czerwca 2010, 10:18

Witam.
Chciałem poruszyć problem regulacji przedniego zawieszenia szczególnie po wymianie uszczelniaczy + oleju.
Same lagi mają regulację zarówno w górnej jak i dolej części więc moje pytanie
Jak je wyregulować prawidłowo.
Czy lepiej jest je regulować przed założeniem jak są osobno, czy może jak są już założone do moto ?
I może ktoś oświeci mnie do czego jest dolna regulacja w lagach a do czego górna - bo jak na chwilę obecną to dla mnie czarna magia.
Pozdrawiam
Sajo

Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Rejestracja: 03 czerwca 2010, 23:34
Lokalizacja: Grójec
Pochwały: 1
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2003

Post » 05 czerwca 2010, 13:23

zmień to REGÓLACJA w tytule bo po oczach bije ;)
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem ;)

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 05 czerwca 2010, 14:07

i przeszukaj strone fireblade.pl założe się że znajdziesz to w instrukcji obsługi która także jest na stronie. Nie rozumiem czemu ludzie piszą na forum o rzeczach które są bardzo prosto i po polsku wyjasnione w dokumentach i plikach dot danego motocykla.

Awatar użytkownika
 
Posty: 164
Rejestracja: 27 stycznia 2010, 23:34
Lokalizacja: Zachodnio
Motocykl: sc59 street sc57 tor f4i stunt
Rok produkcji: 2012

Post » 05 czerwca 2010, 16:33

r
Przedni widele motocykla ma co najmniej trzy zakresy regulacji –
1 regulacja ugięcia wstępnego sprężyn(to te duże śruby na każdej ladze na półce górnej lag)
2 regulacja siły dobicia(to te małe śrubki na śrubowkret znajdujące się również na górnejpółce lag z literkami s=soft h=hard,czyli miekkie twarde)
3 regulacja siły odbicia (są to małe srubki znajdujące się na dole lag,mniejwiecej na wysokości osi przedniego koła)

[ Dodano: Sob Cze 05, 2010 4:37 pm ]
Pamietaj,że zawieszenie reguluje sie pod cieżar motocyklisty,stylu jazdy,i rodzdzaju,lub stanu nawierzchni.Lag nie reguluje się jak są wyjęte!!!!!!

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 05 czerwca 2010, 19:19


 
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwietnia 2008, 08:59
Lokalizacja: Wileiczka
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 2006

Post » 05 czerwca 2010, 22:31

Borys86 pisze:zmień to REGÓLACJA w tytule bo po oczach bije ;)


Tak wiem dałem ciała ale już nie mogę tego zmienić

[ Dodano: Sob Cze 05, 2010 10:32 pm ]
crazyduck pisze:Prosze dla Leniwych :P http://www.motogen.pl/artykuly/porady/u ... art17.html



Dzięki wielkie za wyjaśnienie

[ Dodano: Sob Cze 05, 2010 10:33 pm ]
CO do regulacji lag jak są założone
to występuje problem taki że lewy zakręt zbiera inaczej niż prawy
a to się stało po wymianie oleju i uszczelniaczy.
Olej wlany w tych samych ilościach do lag +- 1 ml

Więc pozostaje pytanie ja to teraz wyregulować
Pozdrawiam
Sajo

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 06 czerwca 2010, 09:55

1 regulacja ugięcia wstępnego sprężyn(to te duże śruby na każdej ladze na półce górnej lag)
2 regulacja siły dobicia(to te małe śrubki na śrubowkret znajdujące się również na górnejpółce lag z literkami s=soft h=hard,czyli miekkie twarde)
3 regulacja siły odbicia (są to małe srubki znajdujące się na dole lag,mniejwiecej na wysokości osi przedniego koła)


oto dobre rady strony fireblade hihi: hihi: hihi: Jak chłopak pójdzie za tą instrukcją to zginie w pierwszym zakręcie :brawo: :brawo: :brawo:
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 128
Rejestracja: 27 stycznia 2009, 22:31
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: 1000 RR
Rok produkcji: 7

Post » 06 czerwca 2010, 12:57

Moim zdaniem odlewanie takiej samej ilosci oleju do lag nie jest rownoznaczne z tym samym poziomem w kazdej. po to serwisowka podaje odleglosc wolnej przestrzeni zeby ustawic dokladnie. Przy spuszczaniu oleju zawsze cos zosaje oleju i ztad beda rozbieznosci. Chyba ze rozebrales wszystko w mak i dobrze umyles.

Rozkrec wszystkie regolacje i ustaw ponownie najlepiej na nastawy standardowe wg. serwisowki a dopiero potem krec to w jedna to w druga zeby dojsc do swojego ustawienia.

I dla sprostowania - srubka na dole odpowiada za regulacje sily dobicia a na gorze odbicia.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 06 czerwca 2010, 20:02

Zrobienie takiego upsa wymaga sporo specjalnych narzędzi o doświadczeniu i kilku zasadzkach nie wspomne. Do zrobienia tego zawieszenia metodą "Zrób to sam w domu i w zagrodzie" wystarczy jedynie dużo uporu i wiara, że jak se zrobie sam to bedzie najlepi ;)
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 06 czerwca 2010, 21:34

Cziken - Twoje teksty zabijają...hehe. Okazuje się , że kilku znajomych z okolic Rzeszowa serwisuje u Ciebie i są zadowoleni (kolejni ;-) ). Jak znajdziesz miejsce w kalendarzu to ja prawdopodobnie się też wybiorę na serwis przed sezonem 2011. Pozdro

[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 9:35 pm ]
moto znajomych to min. charakterystyczne ZX10R na Akrapach zielone 06rok. Pewnie kojarzysz.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 06 czerwca 2010, 21:52

Szymek na 10 i młodzieniec na 6 hehe no znam dobrze a Szymka dycha stała u mnie ostatnio prawie miesiąc. Jak testowałem hample na kawałku nowego asfaltu to nie zauważyłem bażanta na środku ścieżki który patrzył na mnie i ni uja nie drgnął...do końca hamowania nie wiedziałem w którą stronę odbije i wydarłem w kasku z 50 razy "o jezus maria !!!" Co ja jestem niewierzący to w tej krótkiej chwili nadrobiłem wszelkie zaległości hihi: hihi: hihi:
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwietnia 2008, 08:59
Lokalizacja: Wileiczka
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 2006

Post » 07 czerwca 2010, 05:49

OK.
Dziękuję za wypowiedzi.
Więc czeka mnie mozolna praca regulacji od ustawień nominalnych.
Pozdrawiam
Sajo


Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość