Dzisiaj jest 22 maja 2024, 17:16

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Zamiana łańcucha na pasek

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 430
Rejestracja: 16 stycznia 2010, 14:23
Lokalizacja: Kobyłka
Pochwały: 5
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 27 sierpnia 2010, 14:15

sc-xxx pisze:MaciekM napisał/a:
Takim tokiem rozumowania nie warto nic w motocyklu zmieniać bo przecież producent wymysliłnajlepiej np gumowe przewody hamulcowe i brak amortyzatora skrętu albo niska szybke nie znam sie na tyle żeby coś poradzić w tej sprawie i mozliwe ze sa jakieś przeciwskazania ale twój argument to żaden argument.

Amortyzator, stalowy oplot czy wyższa szybe raczej stostuje sie dla bezpieczenstwa i poleszpszenia prowadzenia wiec nie porównuj tego do zmiany łancucha na pasek


a co za róznica czy chodzi o poleprzenie prowadzenia i o bezpieczeństwo czy o co innego? skoro twierdzisz że fabryki niewolno poprawiać czemu niby w tych przypadkach wolno a z łańcuchem nie?

Awatar użytkownika
 
Posty: 164
Rejestracja: 26 marca 2010, 23:16
Lokalizacja: kalisz
Pochwały: 1
Motocykl: FIREBLADE SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 27 sierpnia 2010, 16:58

gdzies czytalem bac slyszalem ze pasek nie wytrzymuje duzych predkosci obr.

Awatar użytkownika
 
Posty: 272
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 10:45
Lokalizacja: pomorze
Pochwały: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Rok produkcji: 0

Post » 29 sierpnia 2010, 21:18

Każdy pasek ma swój minimalny promień gięcia i jak ktoś już wyżej zauważył może się przednia zębatka po prostu nie zmieścić w miejscu oryginalnej - najlepiej jeśli znalazłbyś dedykowany zestaw to nie byłoby wątpliwości.

Dobrze też jak zawieszenie podczas pracy robi jak najmniejsze zmiany długośći napędu - oś zębatki zdawczej blisko osi wahacza, inaczej możliwe, że potrzebny byłby napinacz.

Miałem kiedyś sprzęt pasem pędzony i powiem wam że poza charakterystycznym hałasem to ma nad łańcuchem same zalety.

Pomysł ciekawy, ale o ile nie jesteś tokarzem albo nie znajdziesz gotowego zestawu to myślę, że szkoda zachodu.

Awatar użytkownika
 
Posty: 680
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:27
Lokalizacja: Mrozy
Pochwały: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Rok produkcji: 0

Post » 29 sierpnia 2010, 21:26

a-tomek pisze:gdzies czytalem bac slyszalem ze pasek nie wytrzymuje duzych predkosci obr.
czytalem to samo.Raczej pasek nie zda egz w sporrtowych maszynach rozwijajacych predkosci rzedu 250km/h
Nie oszukujmy sie ale madre zolte ludki jakb mogli i daloby to rade ogarnac to na 100% wsadziliby pasek a nie lancuch.Pasek sie w maszynach sportowych raczej nie przyda

 
Posty: 54
Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 20:03
Lokalizacja: *********
Motocykl: rower
Rok produkcji: 0

Re: Zamiana łańcucha na pasek

Post » 29 sierpnia 2010, 23:19

Sajka77 pisze:chciałbym zmienić łańcuch w swojej CBR-ce na pasek napędowy

Ja tam bym na Twoim miejscu jeszcze silnik oryginalny zamienił na silnik od jawy ts350 :D

 
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwietnia 2008, 08:59
Lokalizacja: Wileiczka
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 2006

Post » 15 września 2010, 13:44

Wiec panowie :diabel2:
Z tego co ja się dowiedziałem to:
-> - prędkość obrotowa jest ważna (naciąganie itp ale to akurat powinien znieść)
-> - dochodzi to tego zjawisko załamania na małym obwodzie ( przednia zębatka)
-> - nagrzewanie się jego podczas pracy ( długotrwała praca przy tak wysokim obciążeniu poprzez prędkość obrotową może spowodować rozpuszczenie gumy).

Te trzy parametry decydują iż nie można zastosować go w takim sprzęcie jak mój.
I tak też całą moje filozofia uległa w gruzach. :placze:

Dziękuje wszystkim za wypowiedzi. :brawo:

Ps. Jeżeli się mylę niech mnie ktoś oświeci :D
Pozdrawiam
Sajo

 
Posty: 54
Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 20:03
Lokalizacja: *********
Motocykl: rower
Rok produkcji: 0

Post » 15 września 2010, 14:27

Sajka77 pisze:Jeżeli się mylę niech mnie ktoś oświeci :D


Sajka77 pisze:nagrzewanie się jego podczas pracy ( długotrwała praca przy tak wysokim obciążeniu poprzez prędkość obrotową może spowodować rozpuszczenie gumy).
Bzdura jakich mało! Przykładem może być CEDZIOR Szajby, który jest napędzany paskiem. Nie wspomnę już o tuningowanych maxiskuterach, quadach itp, gdzie mamy zamkniętą przekładnię CVT, co utrudnia chłodzenie i jakoś paskio się nie topią :)
Seryjne motocykle typu supersport bez problemu mogły by być napędzane paskiem ale to bardzo mocno podnosi koszty produkcji. Ponieważ czołowe marki korzystają z łańcuchów, nie ma ciśnienia aby jakaś firma się wychylała. W dzisiejszych czasach liczy się kasa, a nie jakoś materiałów :( Poza tym, zestawy napędowe i serwis z nimi związany, to kupa kasy więc po co to zmieniać :) Na rynku światowym jest masa patentów, materiałów, które mogły by zastąpić obecne ale koncerny nie mają w tym interesu aby to zmienić. Zacznij myśleć globalnie, a nie lokalnie, to zrozumiesz na czym to polega :)

 
Posty: 530
Rejestracja: 05 października 2007, 10:45
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 3
Motocykl: Piechota
Rok produkcji: 0

Post » 15 września 2010, 18:36

A to ciekawostka. A przypadkiem pasek nie ma miec z zalozenia tendencji do przeskakiwania, kiedy przeciazony?

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości