It is currently 16 November 2025, 15:04

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem z wiatrakiem w sc57b

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 18
Joined: 13 November 2010, 18:19
Location: S-PL
Motocykl: 1000RR
Year production: 2007

Problem z wiatrakiem w sc57b

Post » 19 February 2011, 11:21

Witam, mam taki problem.
W sc57b, zapalam silnik, rogrzewa się do 50 stopni i załącza sie wentylator.
Grzeje się dalej i tak kolo 87-89 załącza się duży obieg i temp spada tak do 83-84.
Czyli z obiegiem wszystko ok, temp taka jak trzeba, nic nie jest zapowietrzone.
Tylko, że wentylator jak załączył się przy 50 stopniach tak się w ogóle nie wyłącza.
Czy to uszkodzony czujnik, czy coś innego?
Jak w ogóle jest sterowany ten wentylator, czujnikiem w bloku, w chłodnicy czy jeszcze jakoś inaczej - cyfrowo zależnie od temperatury?

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 19 February 2011, 11:46

Sterowany jest czujnikiem zamontowanym w chłodnicy, z tego co pamiętam z prawej strony. Twój opis potwierdza jego uszkodzenie, tam nic wiecej paść nie może żeby dac takie objawy
Last edited by toper-utl on 19 February 2011, 11:51, edited 1 time in total.

 
Posts: 18
Joined: 13 November 2010, 18:19
Location: S-PL
Motocykl: 1000RR
Year production: 2007

Post » 19 February 2011, 11:50

na bank ?
bo dzwoniłem teraz do serwisu i mówili, że z komputera

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 19 February 2011, 12:07

klina mi zabies, bylem pewny ze jest tak jak napisałem ale chyba jednak w serwisie maja racje, cos mi sie zwarło .... sorki z wprowadzenie wblad.

 
Posts: 18
Joined: 13 November 2010, 18:19
Location: S-PL
Motocykl: 1000RR
Year production: 2007

Post » 19 February 2011, 12:10

Nie mogę edytować piec post pod postem:
dopiero w czwartym serwisie, w bielsku (wielki pozytyw) Pan potrafił mi powiedzieć, że czujnik jednak jest, że znajduje się w obudowie termostatu i to na 99% on padł.
Z gdańska wyśmiali mnie, że jaki czujnik? Ze to juz nie era czujników i wszystkim steruje komputer i zeby najlepiej przyjechać do nich na podpiąć pod komputer.

 
Posts: 319
Joined: 06 November 2008, 14:02
Location: katowice
Points: 1
Motocykl: sc57
Year production: 0

Post » 19 February 2011, 12:18

dziwne masz te temperatury bo w sc57 wentylator załącza się dopiero przy 102 czy 104 stopniach

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 19 February 2011, 12:31

Jesli faktycznie ten czujnik jest trafiony to czemu na wyswietlaczu pokazuje Ci wlasciwa temperature. Dziwna akcja z tym fajerem.

 
Posts: 319
Joined: 06 November 2008, 14:02
Location: katowice
Points: 1
Motocykl: sc57
Year production: 0

Post » 19 February 2011, 12:36

Dla mnie to nie jest właściwa temperatura chyba że mówimy o temperaturze na obciążonym silniku podczas jazdy to się zgodzę ze jest w granicach 75-85. Ale na postoju na biegu jałowym nie ma szans utrzymać temperatury 85stopni nawet w zimie

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 19 February 2011, 12:40

Jak koledze non stop wiatrak chodzi to tak bedzie miał. Otwiera sie duzy obieg, chlodnica + wentylator chlodzi układ, potem zamyka sie termostat, temp rosnie i tak w kolko, nie dojdzie do 100 bo wentylator na to nie pozwoli.

 
Posts: 18
Joined: 13 November 2010, 18:19
Location: S-PL
Motocykl: 1000RR
Year production: 2007

Post » 19 February 2011, 12:41

Właściwą temperature pokazuje dlatego, że czujnik od temperatury który daje sygnał do zegarów znajduje się w bloku silnika.
A czujnik który u mnie padł, który daje z kolei sygnał do wiatraka jest w obudowie termostatu.

utrzymuje 85*C dlatego, że wiatrak cały czas działa i go skutecznie chłodzi + do tego, że jest zimno a nie mam ogrzewanego garażu.

User avatar
 
Posts: 134
Joined: 11 October 2010, 19:44
Location: Wołomin
Points: 1
Motocykl: 1000rr
Year production: 2006

Post » 19 February 2011, 16:21

A wyswietla ci błąd na zegarach? jak nie to pewnie kłania ci się przeczytanie instrukcji obsługi str. 81 ;) choć nie jestem pewien czy to jest to, u mnie wiatrak załącza się 2 razy zanim złapie odpowiednią temperaturę w okolicach 50 i 80 stopni, no i rzecz jasna między 105 a 107

User avatar
 
Posts: 13
Joined: 19 June 2009, 02:11
Location: C-N
Motocykl: sc57b REPSOL
Year production: 2007

Post » 19 February 2011, 16:36

TomekWWL, U mnie jest tak samo ... jednak na postoju nie wychodzi powyżej 85 stopni.

Next

Return to Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests