Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 21:33

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

sc57b czujnik przechylu problemm

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 76
Rejestracja: 19 grudnia 2007, 15:24
Lokalizacja: Brodnica
Pochwały: 1
Motocykl: 1000 rr sc57b
Rok produkcji: 2006

sc57b czujnik przechylu problemm

Post » 03 kwietnia 2011, 21:07

Witam. Postanowilem sprawdzic w mojej sc57b jak nisko mozna pochylic motocykl do momentu kiedy czyjnik przechylu wylaczy silnik, i co sie okazaly gdy pochylam moto na prawa strone i motocykl dotyka asfaltu sruba od podnozka kierowcy to wszystko ok a jesli na lewa strone to jak tylko dotyka sruba od podnozka to gasnie. Wiele razy czytalem ze motocykl mozna tak pochylic na zakrecie ze trze sie tymi srubami ktore sa pod podnozkiem kierowcy .Dziwna sprawa wydaje mi sie ze silnik powinnien wylaczac sie gdy motocykl calkowicie lezy ,a nie przy takim przechyle jakies porady odnosnie czujnika przechylu ? moze regulacja?

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 16 stycznia 2011, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Rok produkcji: 2001

Post » 03 kwietnia 2011, 21:50

Czujnika przechyłu się nie reguluje :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 03 kwietnia 2011, 22:56

Następny. Pomyśl trochę że gdy jedziesz w zakręcie to działa siła odśrodkowa. Jak można czujnik przechyłu sprawdzać stojąc w miejscu? hihi: hihi: hihi:

Czujnik w zakręcie ma podobny stan do tego gdy stoisz w miejscu z wyprostowanym motocyklem.

Zamiast na fizykę pewnie chodziłeś na wagary :)

 
Posty: 76
Rejestracja: 19 grudnia 2007, 15:24
Lokalizacja: Brodnica
Pochwały: 1
Motocykl: 1000 rr sc57b
Rok produkcji: 2006

Post » 04 kwietnia 2011, 00:44

chanbord obys mial racje . Ale nie jestem przekonany do konca czy tak naprawde jest ,sprawdzalismy kumpla motor , na obie strony i nie wylacza sie ,gdy sruby podnorzkow dotkna ziemi tak ze sprobuje lekko go przekrecic na srubach milimetr lub dwa i zobaczymy czy bedzie lepiej. w serwisowce napisane jest ze czujnik wylacza silnik w pochyleniu 60 stopni

nie mam pojecia jak zbudowany jest taki czujnik ,czy tam jest rtec czy cos innego ,jesli jest rtec to niewiem jak zachowuje sie w takiej sytuacji jak opisales, jesli mozesz to potwierdzic w jakis naukowy sposob to bedzie to mile widziane na forum

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 04 kwietnia 2011, 11:27

Na pewno nie jest to żyroskop. Skoro nie żyroskop to znaczy, że siła odśrodkowa w zakręcie działa na czujnik. Nie potrzeba tu naukowych wyjaśnień. Weź wiadro z wodą i zakręć się z nim w koło - wiadro ustawi się tak, że się nie wyleje nawet kropla. Czy naprawdę nie potrafisz sobie tego wyobrazić?

Czujnik przechyłu to nie żyroskop.

 
Posty: 76
Rejestracja: 19 grudnia 2007, 15:24
Lokalizacja: Brodnica
Pochwały: 1
Motocykl: 1000 rr sc57b
Rok produkcji: 2006

Post » 04 kwietnia 2011, 13:02

A wiec napewno masz racje z ta sila odsrodkowa ,tu nie ma watpliwosci ,nawet ludzie ktorzy nie chodzili na fizyke napewno tego doswiadczyli. Poczytalem troszeczke na zagranicznych forach i co sie okazuje ze niektorzy maja z tym czujnikiem problem przy bardzo duzym pochyleniu i niewielkiej predkosci a wiec robia obejscia co wrazie wywrotki jest bardzo nebezpieczne bo czujnik wylacza pompe paliwa a jesli tego nie zrobi to moze dojsc do wybuchu :ooo:


Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości