Dzisiaj jest 01 maja 2024, 11:22

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

jak macie ustawione zawieszenie w sc57a

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 29 grudnia 2013, 16:54

fishuennt, siem byłem w garażu i zwróciłem uwagę na ten amor a więc jak złapiesz za amor za ten złoty zbiorniczek to przesuwa się prawo lewo jakiś 1cm sztywno bez luzów. jeżeli masz wyczuwalne luzy musisz zadz do hondy i się podpytać czy istnieje wymiana samej tulejki i jej kupno.

[ Dodano: Nie Gru 29, 2013 3:57 pm ]
tam masz kolego łożysko

http://czescihonda.motorista.pl/szukaj/ ... %29,MX,NH1

cena też nie mała chyba że kupisz w dobrym sklepie z łożyskami sporo taniej wyjdzie
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Rejestracja: 02 kwietnia 2013, 19:22
Lokalizacja: BP
Motocykl:

Post » 29 grudnia 2013, 18:50

Dzięki wiertło, piwko poleci :)
Będę robił przegląd niedługo, wyjmę amor i obejrzę dokładnie, jeśli będzie wywalone to łożysko to zmienię

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 29 grudnia 2013, 18:58

Nmzc :mrgreen:
Tylko zeby sie tam dostac musisz moto podwiesic :ooo:
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Rejestracja: 02 kwietnia 2013, 19:22
Lokalizacja: BP
Motocykl:

Post » 29 grudnia 2013, 20:04

Jakoś to ogarnę, powinno się udać na podnośniku do wyjmowania silników

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 15 stycznia 2014, 00:51

Koczis pisze:Panowie dziś postanowiłem, że sprawdzę jakie ustawienia ma mój nowy nabytek oraz że ustawię je na seryjne nastawy.
Co się okazało, zawias był dość miękko zestrojony.

Ustawiłem zgodnie z instrukcją z manuala i jestem dość zaskoczony, że seryjne nastawy są tak twarde, że prawie bardziej się nie da.
Przy ustawianiu napięcia wstępnego sprężyny najpierw dajemy do najbardziej miekkiego, a później kręcimy aż 7 obrotów w kierunku utwardzenia, co jest sporym wkręceniem.
Przy ustawianiu siły tłumienia natomiast, trzeba dać zgodnie z ruchem wskazówek zegara, co daje nam najtwardsze ustawienie i dopiero teraz wracamy, ale tylko o 2 obroty.
podobnie reszta.

Kurcze tak się zastanawiam. Czy oni w tej instrukcji się nie pomylili z kierunkami kręcenia w początkowej fazie, bo gdy kiedyś ustawiałem sobie zawias (też na seryjne nastawy) w R1(rn12 i rn09) to było dużo bardziej miękko.

Tu w RR jak siadam teraz na moto to może z 1cm przysiada, przy mojej wadzie 67kg.
Na nastawieniach jakie były wcześniej dużo bardziej siadała.

Czy tak twarde zestrojenie w serii to norma, czy coś się jednak tłumaczowi pomyliły kierunki???



Za malo wazysz. Ja waze 70kg i mam SAG 38 mm przod i tyl 35 mm. Zrobilem tak bo mam opone 190/55 a nie 190/50. Musialem troche podniesc przod motocykla bo srenica tylnej opony jest wieksza niz standard. Wtedy motocykl jadac po prostej jakby nurkowal w asfalt. NIe jest to dobre.

NIe ustawia sie na manual bo elementy zawiedzenie sie zuzywaja nierownomiernie. Przod powinno sie regenerowac max co 2 lata.
Ustawia sie SAG (napiecie wstepne sprezyn "prawidlowo" na 35mm) . To zawiesznie jest na ~80 kg. W Twoim przypadku to nie bedzie dobre bo malo wazysz. Jesli motocykl jest za twardy przy takim ustawieniu 38 mm nalezy sie zastanowic czy olej nie jest stary w widelcu lub porpostu zimny. Jesli jest nowy (do roku czasu) i jest cieplo to nalezy wyminic sprezyny na bardziej miekkie lub zminic olej na mniej gesty.


Wszystko pisalem w poscie wczesniej . Polecam Dava Mossa i jego serie na youtube.com
Moim zdaniem wez zrob SAG na 38 lub 40 mm. NIe powinno sie robic tak bo zawiesznie moze zle pracowac (nie optymalnie)

Jesli masz jakies pytania smialo napisz mu na facebooku a on CI podpowie co zrobic.

Awatar użytkownika
 
Posty: 186
Rejestracja: 10 września 2013, 18:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Motocykl:

Post » 15 stycznia 2014, 10:42

ble2u - Bardzo dziękuję za rady :D

Chyba pojadę na ustawienie całego zawieszenia do gościa co się zajmuje motocyklami na tor i nie tylko i mi za 150zł ustawi zawias pod moją wagę. Ja się obawiam, że coś źle poustawiam i jeszcze będzie buuuum, bo się moto nie złoży w zakręt jak bym tego oczekiwał.

Dzięki.

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 15 stycznia 2014, 11:29

Koczis, tylko wymien sobie olej w widelcu . Co rok lub max 2 lata powinno sie wymieniac.

Awatar użytkownika
 
Posty: 186
Rejestracja: 10 września 2013, 18:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Motocykl:

Post » 15 stycznia 2014, 14:34

Pewnie podczas serwisu zrobi się jeszcze uszczelniacze, bo choć nic się nie dzieje to lepiej to zrobić przy okazji.

[ Dodano: Wto Lut 18, 2014 3:52 pm ]
Jako, że mam za twardo zestrojone zawieszenie będę wszystko ustawiał od początku.
Na pierwszy ogień pójdzie ustawienie SAG. I tu mam pytanie. Czy podczas ustawiania tego parametru powinienem mieć siłę dobicia i odbicia ustawioną na SOFT, czy to bez znaczenia.

Teraz mam tak, że tył wraca powoli więc o ile dobrze zrozumiałem mam za mocno ustawione tłumienie odbicia(mała śruba na dole amorka tył).

[ Dodano: Sob Lut 22, 2014 11:57 am ]
Czy może ktoś być tak miły i poświęcić 5minut i podać mi jak macie ustawione zawieszenie?
Nie chodzi mi o SAG, a jedynie same ilości obrotów na regulacjach odbicia i dobicia.

Do tego wystarczy: kartka papieru, coś do pisania i płaski śrubokręt no i 5 minut wolnego czasu.

Chodzi abyście, policzyli ile macie obrotów(kręcąc przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) aż do ogranicznika. Spisać ile.
Potem wracacie do swojej pozycji i nic się Wam nie zmieni.

Raptem 6 śrubek(2 na górze lag, 2 na dole lag, 1 na górze tylnego amorka koło zbiorniczka, 1 na dole amorka tył pod sprężyną).

Tylko i aż tyle.

Dzięki wielkie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 23 lutego 2014, 13:54

ja jeszcze swojego nie ustawiłem dobrze zawiasu bo raz że urwałem śrube i będe ją dopiero na dniach wymieniał w serwisie a dwa że olej do tego nowy 10W i uszczelniacze będe zakładał i wtedy dopiero będe ustawiał wszystko profi :)

w każdym razie jak masz za twardo to warto ustawić wszystko tak jak jest w instrukcji napisane :) jbc. instrukcja jest na forum do pobrania w pdf. :P :D

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Post » 23 lutego 2014, 15:50

Zaóważcie również że seryjne ustawienei zawieszenia jest dla kierowcy o wadze 75kg+/- 5kg .

Awatar użytkownika
 
Posty: 186
Rejestracja: 10 września 2013, 18:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Motocykl:

Post » 23 lutego 2014, 17:26

AdamSsS pisze:Zaóważcie również że seryjne ustawienei zawieszenia jest dla kierowcy o wadze 75kg+/- 5kg .


Dokładnie i przy mojej wadze 67kg, to seryjne nastawy(z naszej pobieralni) powodują, że moto jest za sztywne.

 
Posty: 102
Rejestracja: 04 marca 2014, 19:19
Lokalizacja: Studzionka
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000rr sc57a
Rok produkcji: 2004

Post » 01 kwietnia 2014, 22:47

Podczas hamowania tylnym heblem i redukcji biegów strasznie podskakuje mi tylne koło i motocykl pływa po drodze... wyczytałem, że jest to wina prawdopodobnie złego ustawienia zawieszenia. Czy mam je ustawić tak, żeby było twardsze czy miękksze?

PoprzedniaNastępna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości