Koczis pisze:Panowie dziś postanowiłem, że sprawdzę jakie ustawienia ma mój nowy nabytek oraz że ustawię je na seryjne nastawy.
Co się okazało, zawias był dość miękko zestrojony.
Ustawiłem zgodnie z instrukcją z manuala i jestem dość zaskoczony, że seryjne nastawy są tak twarde, że prawie bardziej się nie da.
Przy ustawianiu napięcia wstępnego sprężyny najpierw dajemy do najbardziej miekkiego, a później kręcimy aż 7 obrotów w kierunku utwardzenia, co jest sporym wkręceniem.
Przy ustawianiu siły tłumienia natomiast, trzeba dać zgodnie z ruchem wskazówek zegara, co daje nam najtwardsze ustawienie i dopiero teraz wracamy, ale tylko o 2 obroty.
podobnie reszta.
Kurcze tak się zastanawiam. Czy oni w tej instrukcji się nie pomylili z kierunkami kręcenia w początkowej fazie, bo gdy kiedyś ustawiałem sobie zawias (też na seryjne nastawy) w R1(rn12 i rn09) to było dużo bardziej miękko.
Tu w RR jak siadam teraz na moto to może z 1cm przysiada, przy mojej wadzie 67kg.
Na nastawieniach jakie były wcześniej dużo bardziej siadała.
Czy tak twarde zestrojenie w serii to norma, czy coś się jednak tłumaczowi pomyliły kierunki???
Za malo wazysz. Ja waze 70kg i mam SAG 38 mm przod i tyl 35 mm. Zrobilem tak bo mam opone 190/55 a nie 190/50. Musialem troche podniesc przod motocykla bo srenica tylnej opony jest wieksza niz standard. Wtedy motocykl jadac po prostej jakby nurkowal w asfalt. NIe jest to dobre.
NIe ustawia sie na manual bo elementy zawiedzenie sie zuzywaja nierownomiernie. Przod powinno sie regenerowac max co 2 lata.
Ustawia sie SAG (napiecie wstepne sprezyn "prawidlowo" na 35mm) . To zawiesznie jest na ~80 kg. W Twoim przypadku to nie bedzie dobre bo malo wazysz. Jesli motocykl jest za twardy przy takim ustawieniu 38 mm nalezy sie zastanowic czy olej nie jest stary w widelcu lub porpostu zimny. Jesli jest nowy (do roku czasu) i jest cieplo to nalezy wyminic sprezyny na bardziej miekkie lub zminic olej na mniej gesty.
Wszystko pisalem w poscie wczesniej . Polecam Dava Mossa i jego serie na youtube.com
Moim zdaniem wez zrob SAG na 38 lub 40 mm. NIe powinno sie robic tak bo zawiesznie moze zle pracowac (nie optymalnie)
Jesli masz jakies pytania smialo napisz mu na facebooku a on CI podpowie co zrobic.