Według mnie to miało sens w maszynach na gaznikach
tu to jest pewnie po to żeby kat więcej odpalił i nie było problemu z jakimiś euro
Pekro pisze:Znam to na pamięć i nadal nie rozumiem. Dlaczego traci dół po zwiekszeniu przelotu spalin ktore ten owy zawór blokuje na niskich obrotach. Przecież to nie logiczne jest. W ukladzie wydechowym nie tworzy sie zadne podcisnienie przeciez hehe
Silnik spalinowy traci moc na dole jesli wsadzisz za duza srednice wydechu i pusty tlumik. Wtedy kubatura wydechu wzrasta na tyle ze silnik w dolnym zakresie obrotowym nie moze pozbyc sie takiej ilosci spalin jaka jest w ukladzie. A tam raczej nie o to chodzi....
Flips pisze:Pekro pisze:Znam to na pamięć i nadal nie rozumiem. Dlaczego traci dół po zwiekszeniu przelotu spalin ktore ten owy zawór blokuje na niskich obrotach. Przecież to nie logiczne jest. W ukladzie wydechowym nie tworzy sie zadne podcisnienie przeciez hehe
Silnik spalinowy traci moc na dole jesli wsadzisz za duza srednice wydechu i pusty tlumik. Wtedy kubatura wydechu wzrasta na tyle ze silnik w dolnym zakresie obrotowym nie moze pozbyc sie takiej ilosci spalin jaka jest w ukladzie. A tam raczej nie o to chodzi....
W przypadku usunięcia zaworu EXUP modyfikacja mapy wtrysku jest racze niezbędna, żeby dostosować dawki paliwa do zmienionego przepływu gazów przez silnik.
W silnikach wolnossących budowa układów dolotu i wydechu jest bardzo dokładnie wyliczona, bo ma wpływ na pracę silnika w całym zakresie obrotów. Wyliczenia te wpływają na długości/średnice rur, ilość rur (4-1, 4-2-1, 4-2, itp.), ich zagięcia i miejsca spawów. Zawór EXUP nie jest tam przypadkowo.
W wydechu tworzy się podciśnienie przez wylatujące po kolei z głowicy ładunki spalin. Zasysają one za sobą kolejne, także z innych cylindrów, co pozwala lepiej opróżniać cylinder i jednocześnie wspomaga zasysanie kolejnej porcji powietrza z dolotu. Dobra praca wydechu wynika ze zjawisk falowych i rezonansowych, które są potęgowane prawidłową (wyliczoną) budową wydechu. Swoją drogą, te same zjawiska sprawdzają się też w pracy dolotu - w końcu tam też przelatuje gaz.
Nie można za bardzo odprężyć wydechu bo wtedy dołu nie ma, jest tylko hałas.
Przy niskich obrotach ważny jest stłumiony, niezbyt szybki przelot spalin. Załatwia to właśnie exup w wydechu, sprzężony z klapką w dolocie.
dominiq pisze:Pekro, przerabiałem temat na prawdę szeroko zarówno na polskich jak i zachodnich forach, wypytywałem serwisantow domowych i salonowych i żeby było śmieszniej tez nie do końca ogarniam w/w teorie, to exup w bladym ma zostać (mówimy tylko o zmianie koncówki wydechu). Sam nabyłem od Kolegi z forum piękna yoshimure i szukam teraz pomocnej dłoni która dospawa mi sama końcówkę za exupem, wbrew pozorom wcale nie jest to takie proste
Flips pisze:PC jak najbardziej. Inaczej tak duża modyfikacja jest robiona w ciemno - dobrze będzie jak nic nie pogorszy w osiągach i spalaniu. W najgorszym przypadku można doprowadzić do przegrzania silnika (głównie głowicy) gdy spaliny źle przepływają.
Mam w moto działający standardowo exup i do tego podłączony PC z wgraną mapą pod filtrK&N, inny tłumik i kolektor.
wiertło pisze:Ja zmieniłem samą końcówkę bo nie chciałem się bawić w Pc K&n i inne wynalazki. Bardzo fajnie to gada i zmian na gorsze nie było. Tylko co dobry spawacz musi być i ładnie to zrobi jak fabryka
Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości