Dzisiaj jest 12 maja 2024, 22:36

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 26 stycznia 2015, 20:04

Według mnie to miało sens w maszynach na gaznikach
tu to jest pewnie po to żeby kat więcej odpalił i nie było problemu z jakimiś euro

 
Posty: 18
Rejestracja: 19 stycznia 2015, 19:57
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 SC44
Rok produkcji: 2001

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 26 stycznia 2015, 21:49

Pekro pisze:Znam to na pamięć i nadal nie rozumiem. Dlaczego traci dół po zwiekszeniu przelotu spalin ktore ten owy zawór blokuje na niskich obrotach. Przecież to nie logiczne jest. W ukladzie wydechowym nie tworzy sie zadne podcisnienie przeciez hehe

Silnik spalinowy traci moc na dole jesli wsadzisz za duza srednice wydechu i pusty tlumik. Wtedy kubatura wydechu wzrasta na tyle ze silnik w dolnym zakresie obrotowym nie moze pozbyc sie takiej ilosci spalin jaka jest w ukladzie. A tam raczej nie o to chodzi....


W przypadku usunięcia zaworu EXUP modyfikacja mapy wtrysku jest racze niezbędna, żeby dostosować dawki paliwa do zmienionego przepływu gazów przez silnik.

W silnikach wolnossących budowa układów dolotu i wydechu jest bardzo dokładnie wyliczona, bo ma wpływ na pracę silnika w całym zakresie obrotów. Wyliczenia te wpływają na długości/średnice rur, ilość rur (4-1, 4-2-1, 4-2, itp.), ich zagięcia i miejsca spawów. Zawór EXUP nie jest tam przypadkowo.

W wydechu tworzy się podciśnienie przez wylatujące po kolei z głowicy ładunki spalin. Zasysają one za sobą kolejne, także z innych cylindrów, co pozwala lepiej opróżniać cylinder i jednocześnie wspomaga zasysanie kolejnej porcji powietrza z dolotu. Dobra praca wydechu wynika ze zjawisk falowych i rezonansowych, które są potęgowane prawidłową (wyliczoną) budową wydechu. Swoją drogą, te same zjawiska sprawdzają się też w pracy dolotu - w końcu tam też przelatuje gaz.

Nie można za bardzo odprężyć wydechu bo wtedy dołu nie ma, jest tylko hałas.
Przy niskich obrotach ważny jest stłumiony, niezbyt szybki przelot spalin. Załatwia to właśnie exup w wydechu, sprzężony z klapką w dolocie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 66
Rejestracja: 25 maja 2010, 17:19
Lokalizacja: Wlkp
Pochwały: 1
Motocykl: Honda SC 57b
Rok produkcji: 2006

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 27 stycznia 2015, 00:54

Pekro, przerabiałem temat na prawdę szeroko zarówno na polskich jak i zachodnich forach, wypytywałem serwisantow domowych i salonowych i żeby było śmieszniej tez nie do końca ogarniam w/w teorie, to exup w bladym ma zostać ;) (mówimy tylko o zmianie koncówki wydechu). Sam nabyłem od Kolegi z forum piękna yoshimure i szukam teraz pomocnej dłoni która dospawa mi sama końcówkę za exupem, wbrew pozorom wcale nie jest to takie proste ;)

 
Posty: 18
Rejestracja: 25 listopada 2014, 20:08
Motocykl: honda cbr 1000rr-9
Rok produkcji: 2009

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 27 stycznia 2015, 02:00

Nie wiem jak z modelu 2007ale tydzień temu zmieniłem komin w moim bladym 2009 i nie odczuwam aby dół się zmienił ,silniczek exup zostawiłem żeby nie wywalało błędu.
Wcześniej jak robiłem taką operację w R1 ( 2000) to dół był naprawdę kiepski i po tygodniu założyłem exup tak jak był. Następna inwestycja PC żeby to wszystko ze stroić.
Obrazek

Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 22 września 2014, 11:39
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Kiedyś: Hornet 900, Aktualnie: 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 27 stycznia 2015, 15:23

"W wydechu tworzy się podciśnienie przez wylatujące po kolei z głowicy ładunki spalin. Zasysają one za sobą kolejne, także z innych cylindrów, co pozwala lepiej opróżniać cylinder i jednocześnie wspomaga zasysanie kolejnej porcji powietrza z dolotu. "

tym mi troche wytlumaczyles dlaczego moze sie tak dziać z dołeem itd. dzieki kolego :)


Flips pisze:
Pekro pisze:Znam to na pamięć i nadal nie rozumiem. Dlaczego traci dół po zwiekszeniu przelotu spalin ktore ten owy zawór blokuje na niskich obrotach. Przecież to nie logiczne jest. W ukladzie wydechowym nie tworzy sie zadne podcisnienie przeciez hehe

Silnik spalinowy traci moc na dole jesli wsadzisz za duza srednice wydechu i pusty tlumik. Wtedy kubatura wydechu wzrasta na tyle ze silnik w dolnym zakresie obrotowym nie moze pozbyc sie takiej ilosci spalin jaka jest w ukladzie. A tam raczej nie o to chodzi....


W przypadku usunięcia zaworu EXUP modyfikacja mapy wtrysku jest racze niezbędna, żeby dostosować dawki paliwa do zmienionego przepływu gazów przez silnik.

W silnikach wolnossących budowa układów dolotu i wydechu jest bardzo dokładnie wyliczona, bo ma wpływ na pracę silnika w całym zakresie obrotów. Wyliczenia te wpływają na długości/średnice rur, ilość rur (4-1, 4-2-1, 4-2, itp.), ich zagięcia i miejsca spawów. Zawór EXUP nie jest tam przypadkowo.

W wydechu tworzy się podciśnienie przez wylatujące po kolei z głowicy ładunki spalin. Zasysają one za sobą kolejne, także z innych cylindrów, co pozwala lepiej opróżniać cylinder i jednocześnie wspomaga zasysanie kolejnej porcji powietrza z dolotu. Dobra praca wydechu wynika ze zjawisk falowych i rezonansowych, które są potęgowane prawidłową (wyliczoną) budową wydechu. Swoją drogą, te same zjawiska sprawdzają się też w pracy dolotu - w końcu tam też przelatuje gaz.

Nie można za bardzo odprężyć wydechu bo wtedy dołu nie ma, jest tylko hałas.
Przy niskich obrotach ważny jest stłumiony, niezbyt szybki przelot spalin. Załatwia to właśnie exup w wydechu, sprzężony z klapką w dolocie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 22 września 2014, 11:39
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Kiedyś: Hornet 900, Aktualnie: 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 27 stycznia 2015, 15:25

no cóż, to widocznie musi zostać zawor. no chyba ze dorzucisz jeszcze power commandera i potem to wysterujesz wszystko. mysles o tym?


dominiq pisze:Pekro, przerabiałem temat na prawdę szeroko zarówno na polskich jak i zachodnich forach, wypytywałem serwisantow domowych i salonowych i żeby było śmieszniej tez nie do końca ogarniam w/w teorie, to exup w bladym ma zostać ;) (mówimy tylko o zmianie koncówki wydechu). Sam nabyłem od Kolegi z forum piękna yoshimure i szukam teraz pomocnej dłoni która dospawa mi sama końcówkę za exupem, wbrew pozorom wcale nie jest to takie proste ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 66
Rejestracja: 25 maja 2010, 17:19
Lokalizacja: Wlkp
Pochwały: 1
Motocykl: Honda SC 57b
Rok produkcji: 2006

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 27 stycznia 2015, 15:30

Myślałem ale nie mam ciśnienia na przyrost mocy bo i tak jest co ogarniać ;), a brakuje mi tylko szatańskich dźwięków wiec sama końcówka i bede zadowolony, ino ten nieszczęsny exup!

Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 22 września 2014, 11:39
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Kiedyś: Hornet 900, Aktualnie: 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 27 stycznia 2015, 16:27

mam ten sam dylemat. zeby wlasnie do zmiany koncowki wywalic zawor. no ale zeby to poprawnie dzialalo trzeba pc.

 
Posty: 18
Rejestracja: 19 stycznia 2015, 19:57
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 SC44
Rok produkcji: 2001

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 27 stycznia 2015, 18:10

PC jak najbardziej. Inaczej tak duża modyfikacja jest robiona w ciemno - dobrze będzie jak nic nie pogorszy w osiągach i spalaniu. W najgorszym przypadku można doprowadzić do przegrzania silnika (głównie głowicy) gdy spaliny źle przepływają.

Mam w moto działający standardowo exup i do tego podłączony PC z wgraną mapą pod filtrK&N, inny tłumik i kolektor.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 27 stycznia 2015, 18:15

Ja zmieniłem samą końcówkę bo nie chciałem się bawić w Pc K&n i inne wynalazki. Bardzo fajnie to gada i zmian na gorsze nie było. Tylko co dobry spawacz musi być i ładnie to zrobi jak fabryka :D
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 22 września 2014, 11:39
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Kiedyś: Hornet 900, Aktualnie: 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: Wywalenie exupa - dlaczego nie?

Post » 27 stycznia 2015, 19:43

Flips pisze:PC jak najbardziej. Inaczej tak duża modyfikacja jest robiona w ciemno - dobrze będzie jak nic nie pogorszy w osiągach i spalaniu. W najgorszym przypadku można doprowadzić do przegrzania silnika (głównie głowicy) gdy spaliny źle przepływają.

Mam w moto działający standardowo exup i do tego podłączony PC z wgraną mapą pod filtrK&N, inny tłumik i kolektor.


ile km Ci sie udało z tego wykrzesić?

wiertło pisze:Ja zmieniłem samą końcówkę bo nie chciałem się bawić w Pc K&n i inne wynalazki. Bardzo fajnie to gada i zmian na gorsze nie było. Tylko co dobry spawacz musi być i ładnie to zrobi jak fabryka :D


chętnie bym sie pobawił :D ale kasy aż tyle nie mam, bo kilka rzeczy nawinie konkretną sume ;)

Pekro nie pisz co chwilę posta pod postem to nie chat - edytuj -- nie umiem az takich cudów robic ze cytuje dwóch uzytkowników na raz... :(
Ostatnio zmieniony 28 stycznia 2015, 11:04 przez Pekro, łącznie zmieniany 1 raz

PostTen post został usunięty przez maciekx 28 stycznia 2015, 09:34.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości